eSATA of eSATAp wie kan mij helpen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Sindskort beschik ik over een mini pc Acer L480G wat ik als mediacenter wil gaan gebruiken.
Het apparaat is zo compact dat er geen dvd speler in zit en enkel maar 1 plek voor een 3,5 hdd.

Nou had ik een idee om een ssd aan te sluiten via de eSATA / eSATAp aan de achterkant en hierop Windows te installeren. Binnen de pc wil ik een 2tb 3,5 hdd plaatsen waar de media op staat. Ja ik weet het waarom de 2 Tb niet partitioneren ? Eigenlijk meer omdat ik de ssd al heb en deze een stuk sneller is als je hdd :)

Mijn issue ik twijfel aan de eSATA / eSATAp poort aan de achterkant ik kan uit de gebruikthandleiding niet opmaken of deze nou wel of niet gevoed is en uiteindelijk de juiste kabel te kunnen aanschaffen.

Betreft het een eSATAp dan is de keuze simpel maar daar zijn kabels voor, blijkt dit een eSATA te zijn heb ik begrepen dat ik met aparte voedingen moet werken en adapter zoals in onderstaande links

http://www.allekabels.nl/...-naar-esatap-adapter.html
http://www.allekabels.nl/...-molex-voedingskabel.html

Wie o wie kan mij hierbij helpen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Acer L480G komt in allerlei verschillende uitvoeringen; het zou handig zijn als je de exacte typering weet neer te zetten. Hierdoor durf ik zeker niet te zeggen of eSATA voor jouw type machine uberhaupt bootable is.

Verder is het opvallend dat je niet kan vinden welke poort je hebt; de powered versie is wezenlijk anders dan de unpowered versie.

Daarnaast, maar dat ben ik: het is veel handiger om de gewone/grote HDD aan USB te hangen en de SSD direct op de interne SATA-poort.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik geloof je meteen echter heb ik deze 2e hands aangeschaft en kan de informatie over welke uitvoering dit zou moeten zijn. Het staat niet op de kast ofwel in het systeem.

Het is niet dat ik het niet kan vinden er zit een esata poort op het systeem maar ik weet dus niet of deze gevoed is. Ik heb zelf ook geen ervaring met esata. Denk dat het bootable gedeelte vast in te stellen is in de BIOS.

Klopt helemaal met je eens echter dat de sata aansluiting op het moederbord een microsata is en verder geen bevestiging zit voor 2'5 inch maar een bay heeft voor 3,5.

Maar denk dat het er niet toe doet ik ga er denk maar vanuit dat het een esata is en een voeding moet maken van sata naar USB