Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke 'simpele' laptop met toch wat specifieks?

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil voornamelijk wat surfen, maar ook streams kijken via bijvoorbeeld Plex en Netflix en een beetje bassaal Photoshoppen. Voor OS heb ik ook niet echt eisen oid, Windows 10 is ook prima wat mij betreft in verband met de Windows App van bijvoorbeeld Netflix (en als die komt van Plex).

Wat is je budget?
Een budget heb ik niet echt, ik wil gewoon een laptop die qua prijs/kwaliteit goed is voor een zo gunstig mogelijke prijs. Ik denk dat dit voor maximaal 500-600 euro wel moet lukken, maar dit is niet echt een vaste limiet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb momenteel niet echt grote plannen daarvoor. De laptop zal ik voornamelijk gebruiken wanneer ik bij mijn ouders ben. Vervoer doe ik denk ik alleen als ik bijvoorbeeld de laptop opnieuw wil installeren bij mij thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel heb ik een (stok?)oude Asus M6Va in gebruik. Deze 10 jaar oude laptop is overduidelijk aan vervanging toe. Windows XP support is er niet meer en Linux Mint is eigenlijk te zwaar. Aangezien de laptop voor streaming ook te traag is en ik eigenlijk ook wel een beetje wil Photoshoppen, is vervanging voor mij de beste optie denk ik. Ik heb geen idee hoe Acer tegenwoordig is (ik zag deze reviewed worden in de Best Buy Guide voor laptops van December 2015), maar ik heb nog wel het gevoel dat Acer vooral een budget merk is, wat niet per se hoeft voor mijn wensen. :) Ook zijn 3,5mm jackplugs een grote pre, aangezien ik dan ook mijn koptelefoon kan gebruiken.

Het zou fijn zijn als de laptop lekker stil en koel is, iets wat mijn huiige laptop niet heeft, wat natuurlijk ook door de leeftijd komt. Wel heb ik graag een 1080p IPS-scherm in de laptop. Storage is niet héél belangrijk, de meeste opslag zal ik zelf thuis hebben. Een 128GB of 256GB SSD is dus ruimschoots voldoende, Een HDMI aansluiting is een pre. Ik heb op GoT ook wat rond gekeken (ook de Best Buy Laptop Guide gelezen van December 2015*), maar de topics die ik vond, hadden nog niet echt goede adviezen. Gamen hoeft niet per se, als ik al zou gaan gamen zal dat hoogstens OpenTTD zijn.

Wellicht dat qua CPU een i5 afdoende is, dan kan ik af en toe ook een klein beetje basic Photoshoppen. Een tweede hands laptop wil ik eigenlijk niet.

* De best buy guide maakt mij niet echt duidelijk wat een best buy is voor de basis laptop. Dat is meer een review van een Acer laptop waarbij dan alternatieven gegeven zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2016 16:41 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Vanuit de reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016 lijkt de pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95703) wellicht een optie. Of is deze wat te overkill voor hetgeen wat ik wil gaan doen?

Ik vind het best lastig om een laptop te vinden die past bij wat ik zoek, of ik kijk gigantisch verkeerd natuurlijk.

EDIT:
Ook even wat minder specifiek gezocht in de Pricewatch, krijg nu ook wat interessantere resultaten. Wellicht is pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 80K6014YNX een interessante optie. :)

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2016 16:53 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niemand die wat tips voor me heeft?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zelf weer even zitten kijken, kwam de pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794) tegen, deze lijkt an sich ook wel wat, maar ja, die prijs... Zou mooi zijn als ik een goedkopere laptop weet te vinden. Gaat mij met name om films en series te kunnen kijken, vandaar dat ik graag een 1080p scherm zou willen. IPS-paneel zou daarom heel mooi zijn, maar merk in de zoektocht, dat ik wellicht zaken moet laten vallen, om voor een leuke prijs een leuke laptop te vinden die kan wat ik zoek. Een high end model hoef ik niet per se te hebben, aangezien ik de laptop niet altijd zal gebruiken en alleen zal gebruiken als ik niet thuis ben.

EDIT:
Een CD / DVD / bluray speler / brander is niet nodig, ik zal het meeste via Netflix danwel Plex streamen en anders is het digitale tijdperk er wel, waar zowel downloads als USB-disks ook genoeg opties bieden.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2016 13:13 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:33
Als ik je eisen lees ; is een tablet misschien niet geschikter?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:35:
Als ik je eisen lees ; is een tablet misschien niet geschikter?
Ik heb momenteel al een tablet, de Nexus 9, maar dat vind ik om de een of andere reden lang zo prettig niet werken, ik pak dan vaker mijn oude laptop, aangezien ik ook wel eens wil gaan surfen en dan is een muisje erbij best wel prettig vind ik.

Ik heb daarom ook even verder gekeken en ben deze BTO tegen gekomen, lijkt me ook interessant:

https://www.bto.eu/bto-v-book-15cl31.html (hij staat echter niet in de Pricewatch)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 05-02-2016 13:42 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zijn mijn eisen dusdanig onrealistisch, dat er geen leuke 1080p laptop te vinden is voor een schappelijke prijs? Opslag is niet zo heel belangrijk voor deze laptop.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

pricewatch: Asus X555LA-DM1677T

Dit is de enige die te vinden is.

1080p en een i5 is gewoon lastig onder de 600.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:15:
pricewatch: Asus X555LA-DM1677T

Dit is de enige die te vinden is.

1080p en een i5 is gewoon lastig onder de 600.
Hoeft ook niet per se onder de 600 euro te blijven; wat dat betreft heb ik graag een laptop die aan de wensen voldoet, tegen een zo mooi mogelijke prijs/kwaliteit verhouding. :)

Ging mij meer om, om een richting te hebben van wat ikzelf het allermooiste zou vinden. Als een duurdere laptop veel beter te krijgen is, waar de prijs/kwaliteit verhouding goed is, is het ook goed.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2016 13:54 ]

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 17:02
Als je student bent zou je naar de ProBook 440 G3 kunnen kijken is ook 600 euro in de studenten store.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica