Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730591

Topicstarter
ik kan geen jumpers op mijn nieuwe mobo[Gigabyte b150 hd3p socket 1151] vinden voor het instellen van mijn nieuwe cpu[ intel i5] gaat dit automatisch ofso? ik wil bij power on geen problemen krijgen

:)

groeten newbie luuk

Beste antwoord (via br00ky op 31-01-2016 14:49)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Jumpers on je cpu in te stellen ben ik al 20 jaar niet meer tegengekomen.

Pak de handleiding erbij en je zal zien wat je moet doen om je pc werkend te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• job

job

Jumpers on je cpu in te stellen ben ik al 20 jaar niet meer tegengekomen.

Pak de handleiding erbij en je zal zien wat je moet doen om je pc werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel job, ik heb de handleiding gelezen en er staat inderdaad niks in over jumpers. bedankt dat je de tijd hebt genomen om te antwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jumper :P 1991 belde, ze willen hun woord terug.

Jumpers worden nog wel gebruikt, maar dan meer voor dingen als extreem overklokken bij moederborden. En dan nog is het zeldzaam Voor normaal gebruik doen we er al minimaal 10 jaar niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 730591 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:43:
dankjewel job, ik heb de handleiding gelezen en er staat inderdaad niks in over jumpers. bedankt dat je de tijd hebt genomen om te antwoorden :D
Waar je rekening mee moet houden is of de bios versie je cpu wel ondersteunt. Soms is een upgrade naar een nieuwe versie nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 30-01-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:33:
[...]

Waar je rekening mee moet houden is of de bios versie je cpu wel ondersteunt. Soms is een upgrade naar een nieuwe versie nodig.
Oja daar zal ik wel even naar kijken, maar als het goed is zal het gewoon allemaal goed moeten zijn.

dankjewel nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:46:
Jumper :P 1991 belde, ze willen hun woord terug.

Jumpers worden nog wel gebruikt, maar dan meer voor dingen als extreem overklokken bij moederborden. En dan nog is het zeldzaam Voor normaal gebruik doen we er al minimaal 10 jaar niets meer mee.
Ook niet waar... :P Die jumpers die je bedoeld zijn alleen om LN2 bijv. te activeren, hier wordt gewoon een aangepast bios geladen.

Jumpers... Meestal had je 5 kleine banks met 3 pootjes, en zo moest je uitvogelen om het juiste VID/V/Bus/MP in te stellen. Good old times :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel allemaal voor jullie antwoorden, maar mijn vader zn laatst gebouwde computer was meer dan 20 jaar geleden. :P
Pagina: 1