Genexis Gigabit modem unlock?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLJulian
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
Hallo,

Ik heb een Genexis Gigabit modem van Telfort gekregen. Alleen de LAN-poorten 3 en 4 staan uitgeschakeld.
Hoe kan ik deze aanzetten? Poort 1 is voor de default router en poort 2 is voor tv.

Waarom sluit ik mijn apparaat niet op de default router aan? De mensen waar ik mee woon vinden het nodig de router 4/5 keer per dag opnieuw op te starten tewijl ik een 24/7 spraak en game server run.

Hoe kan ik de LAN-poorten 3 en 4 open zetten voor gebruik van internet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Niet. Die worden momenteel niet gebruikt. Ik zou gewoon een extra router kopen en daar die van hun ook op aansluiten. Dan heb je zelf controle over het internet

Of met hun praten waarom ze het nodig vinden om de router zo vaak te herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Hoe je de poorten open kan krijgen weet ik niet. Mocht niemand weten hoe de poorten open te krijgen zijn kan je altijd nog overwegen om een extra switch tussen je Genexis modem en router te plaatsen.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
1. Je kunt die andere poorten niet aanzetten.
2. Het resetten van een router is onzinnig.
3. Je hebt een router nodig in je lan en als je dus een switch er tussen zet werkt er niets meer.
4. Als ze dat onzinnige resetten blijven doen heb je een onoplosbaar probleem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLJulian
Xaph schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:17:
Hoe je de poorten open kan krijgen weet ik niet. Mocht niemand weten hoe de poorten open te krijgen zijn kan je altijd nog overwegen om een extra switch tussen je Genexis modem en router te plaatsen.
Ik zat ook aan een switch te denken.. Ik heb het geprobeerd met een "airlive" 5 poorts switch alleen dat resulteerde in de switch die de hele tijd uitviel elke keer als die weer was opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLJulian
Ben(V) schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:24:
1. Je kunt die andere poorten niet aanzetten.
2. Het resetten van een router is onzinnig.
3. Je hebt een router nodig in je lan en als je dus een switch er tussen zet werkt er niets meer.
4. Als ze dat onzinnige resetten blijven doen heb je een onoplosbaar probleem.
1. Jammer...
2. Dat begrijp ik, maar mensen van 40 niet.
3. Daarom viel mijn switch waarschijnlijk uit toen ik het probeerde.
4. Ik zit nu echt op het punt dat ik de hele uit/aan knop uit dat ding wil halen.. Helaas is er dan nog een stekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Maar waarom resetten ze die router dan.
Dat doen ze toch niet omdat ze het leuk vinden jouw te pesten?

Trouwens wat heeft 40 ermee te maken?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLJulian
Ben(V) schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:31:
Maar waarom resetten ze die router dan.
Dat doen ze toch niet omdat ze het leuk vinden jouw te pesten?

Trouwens wat heeft 40 ermee te maken?
Nou soms heeft een van hun telefoons geen internet.. Daarom resetten ze m steeds. De reden dat ze geen internet hebben is dat hun telefoon (waarom weet ik niet) word gekoppelt aan een reeds in gebruik IP.
En ja er zijn natuurlijk genoeg mensen van 40 die het wel snappen maar in mijn familie niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je zult dan dat probleem moeten oplossen.
Een router geeft normaal gesproken een ipadress niet twee keer uit, dus zou je moeten kijken of een van de telefoons mischien een vast ipadress heeft dat in conflict komt, of zijn er misschien twee routers in huis, of is het wifi netwerk van de buren misschien niet protected en krijgen ze daar een verkeerd ipadres van.
Kijk ook eens naar de leasetijd in je router, als die op 0 staat krijg je ook dit soort problemen

Je moet een probleem bij de oorzaak oplossen en niet omzeilen door een router te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
Heeft je game server een vast IP adres?
Pagina: 1