Zelfgebouwde computer herstart na circa 10 seconde elkekeer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste leden van Tweakers,

Ik had laatste besloten om een eigen computer te bouwen en daarbij heb ik alle onderdelen gekocht van de best buy van januari (reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016)

Nadat ik alles in elkaar had gezet, starte de computer wel op, maar bleef hij opnieuw starten na ongeveer 10 seconde. Hierbij had ik ook geen beeld, dus ook geen bios.

Nou heb ik alles weer uit elkaar gehaald en ben ik gaan testen wanneer het fout ging en dat is al redelijk vroeg... als ik alleen de ram en de cpu erop heb gezet, restart hij ook hier al na 10 seconde.

Tot nu toe heb ik :

- De ram op een andere plek gezet, dus ipv licht grijs, donker grijs.
- 1 ram gebruikt.
- CMOS batterij eruit gehaald en erin gedaan.
- Gehuild.

Weet iemand hier waar het aan ligt, dan zou je mij erg blij kunnen maken.

Met vriendelijke groet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Heb je de afstandsbusjes wel gebruikt achter je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Pendora schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:17:
Heb je de afstandsbusjes wel gebruikt achter je moederbord?
Belangrijk deze, anders maakt deze wellicht kortsluiting. Probeer ook eens alle powerkabels eens in- en uit te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouw eens een minimaal systeem buiten de kast op de doos van het moederbord. Dus moederbord, cpu, koeler, 1 reepje ram, ssd en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:23:
Bouw eens een minimaal systeem buiten de kast op de doos van het moederbord. Dus moederbord, cpu, koeler, 1 reepje ram, ssd en voeding.
En niet op bed, vloerbedekking of op een kleed in verband met statische elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
ToFast schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:20:
[...]

Belangrijk deze, anders maakt deze wellicht kortsluiting. Probeer ook eens alle powerkabels eens in- en uit te pluggen.
Daar ben ik pas later achtergekomen... Ik heb ze nu wel toegepast, maar weet niet of het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:23:
Ik heb dit in het begin gedaan, maar weet niet meer of hij toen restarten, dit ga ik morgen weer proberen.
Wat ik wel weet was dat ik geen VGA signal had terwijl ik dit wel had geconnect (aan de videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder videokaart opbouwen. De vga kabel in het moederbord doen. Misschien is de videokaart wel DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:39:
Zonder videokaart opbouwen. De vga kabel in het moederbord doen. Misschien is de videokaart wel DOA.
Oke, bedankt ik laat jullie morgen nog horen, bedankt iedergeval allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:39:
Beste,

Ik heb het net getest, dus zonder behuizing en videokaart en op een doos, maar hij blijft nog steeds resetten na 10 seconde.

Is het mogelijk dat mijn moederbord gefried is? Aangezien ik afstandsbuisjes vergeten te gebruiken was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk dat het mobo, en misschien nog wel meer, dan naar de knoppen is als hij het buiten de kast met een minimale setup ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:40:
Mogelijk dat het mobo, en misschien nog wel meer, dan naar de knoppen is als hij het buiten de kast met een minimale setup ook niet doet.
Ow.. wat zou jij aanraden om nu te doen? Moederbord van nog opzich nog wel te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ruik eens aan het moederbord, als het naar verbrande electronica ruikt is ie stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
johnkeates schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:48:
Ruik eens aan het moederbord, als het naar verbrande electronica ruikt is ie stuk.
Gelukkig heb ik dat nog niet geroken, maar de moederbord toont wel gewoon licht en de fans van de CPU beginnen wel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Kan je wel (lang genoeg) in het bios komen? Misschien eens handmatig wat instellingen vast zetten zoals voltages voor geheugen (en timings, speed) en CPU. Als dat op automatisch misschien veel te weinig is krijg je ook constante reboots.

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 31-01-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
ToFast schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:54:
Kan je wel (lang genoeg) in het bios komen? Misschien eens handmatig wat instellingen vast zetten zoals voltages voor geheugen (en timings, speed) en CPU. Als dat op automatisch misschien veel te weinig is krijg je ook constante reboots.
Ik krijg helaas helemaal niks te zien op mijn scherm, alleen dat ik er geen signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Wat zouden jullie mij nu aanraden? Nieuwe mobo kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Heb je de voedingskabel van de moederbord wel aangesloten? Dus niet de 24 pins maar de 4 of 8 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Blijft de computer nog steeds rebooten??.. Ik ken dit alleen als er geen4/8 aderige kabel is aangesloten of dat het geheugen niet goed in zit/herkend wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door _root op 31-01-2016 16:09 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
com2,1ghz schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:01:
Heb je de voedingskabel van de moederbord wel aangesloten? Dus niet de 24 pins maar de 4 of 8 pins.
Ik heb de 24 pins aangesloten op het moederbord, is dit niet de bedoeling?

De 8 pins gaat in de CPU.dacht ik
_root schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:08:
Blijft de computer nog steeds rebooten??.. Ik ken dit alleen als er geen4/8 aderige kabel is aangesloten of dat het geheugen niet goed in zit/herkend wordt.
Ja hij blijft helaas nog steeds rebooten, ik heb de RAM al aantal keren opnieuw erin gestoken en gecontroleerd.

Wat bedoel je met de aderige kabel, want ik heb nu 24 pins aangesloten op moederbord en 8 pins in CPU.

[ Voor 7% gewijzigd door asd156 op 31-01-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
aan de rechterkant van het mobo naast de CPU heb je nog plek voor een 8 polige stekker die MOET er ook in zitten !!

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
_root schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:14:
aan de rechterkant van het mobo naast de CPU heb je nog plek voor een 8 polige stekker die MOET er ook in zitten !!
Ja die heb ik erin zitten, dat is de voeding voor de CPU volgens mij toch.

Ik heb nu 24 pins en 8 pins aangesloten.

http://postimg.org/image/6n1mgn4pv/

[ Voor 11% gewijzigd door asd156 op 31-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Yep, lijkt erop dat ook de cpu sinds de eerste revisie van het bios (F2) al ondersteund wordt, daar zit het ook niet.
Ik vrees toch dat er iets in rook is op gegaan, mijn gok zou inderdaad het mobo zijn.
Heb jij iemand in de buurt die meer ervaring heeft met het bouwen van PC's en eventueel een stapeltje onderdelen over heeft om uit te ruilen?

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:07
Als je de RAM modules plaatst - klikken ze daadwerkelijk duidelijk vast? Gaan die plastic pinnetjes weer terug naar binnen?

Het zou nog kunnen - onwaarschijnlijk - dat je RAM niet compatibel is met het moederbord, aangezien het type uit de BBG niet op de compatibility list staat. Maar eens met _root: kans dat het moederbord beschadigd is door ontbrekende afstandbusjes is wel het grootst. Of wellicht verbogen pinnetjes in de socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
_root schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:37:
Yep, lijkt erop dat ook de cpu sinds de eerste revisie van het bios al ondersteund wordt, daar zit het ook niet.
Ik vrees toch dat er iets in rook is op gegaan, mijn gok zou inderdaad het mobo zijn.
Heb jij iemand in de buurt die meer ervaring heeft met het bouwen van PC's en eventueel een stapeltje onderdelen over heeft om uit te ruilen?
Ik ben ook bang dat ik de mobo kapot heb gemaakt, maar de antwoord van vanaalten zou misschien ook de oorzaak kunnen zijn.

Ik heb helaas niemand in de buurt die ervaring heeft met het bouwen van PC's.
vanaalten schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:39:
Als je de RAM modules plaatst - klikken ze daadwerkelijk duidelijk vast? Gaan die plastic pinnetjes weer terug naar binnen?

Het zou nog kunnen - onwaarschijnlijk - dat je RAM niet compatibel is met het moederbord, aangezien het type uit de BBG niet op de compatibility list staat. Maar eens met _root: kans dat het moederbord beschadigd is door ontbrekende afstandbusjes is wel het grootst. Of wellicht verbogen pinnetjes in de socket.
De klikken vallen inderdaad niet vanzelf naar binnen. Ik moet meestal wat harder drukken en zelf de klik erin doen, want hij klikt maar aan 1 kant. En hierbij moet ik redelijk wat kracht bijzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door asd156 op 31-01-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Maar je kan ze wel aan beide kanten klikken? als de modules er goed in zitten moeten ze eigenlijk vanzelf klikken...
Maar als je schuin naar het geheugen kijkt, zie dan ook dat ze goed recht in de houders zitten?

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:16

D4NG3R

kiwi

:)

_root schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:50:
Maar je kan ze wel aan beide kanten klikken?
Ditzelfde moederbord een week terug nog bij iemand geïnstalleerd, er zit maar aan 1 kant zo'n klikding, en ja deze klikt automatisch in als je het geheugen op de correcte manier installeert.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/975b8e09ef387c0143771c2b46b90de2.png

Maar goed, ik verwacht dat de TS het moederbord heeft gefrituurd, zeker als er meermaals is gepoogd het systeem aan te zetten zonder afstandsbusjes. Met wat mazzel blijft het bij het moederbord, maar het kan zijn dat er meer componenten kapot of beschadigt zijn geraakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
_root schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:50:
Maar je kan ze wel aan beide kanten klikken? als de modules er goed in zitten moeten ze eigenlijk vanzelf klikken...
Maar als je schuin naar het geheugen kijkt, zie dan ook dat ze goed recht in de houders zitten?
Ik kan maar aan 1 kant klikken (vanuit het plaatje alleen de rechtkant).

Ze klikken iedergeval niet vanzelf, ik moet redelijk wat kracht bij zetten, misschien dat het hieraan ligt.
Ik ga het even uitproberen.
D4NG3R schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:53:
[...]

Ditzelfde moederbord een week terug nog bij iemand geïnstalleerd, er zit maar aan 1 kant zo'n klikding, en ja deze klikt automatisch in als je het geheugen op de correcte manier installeert.

[afbeelding]

Maar goed, ik verwacht dat de TS het moederbord heeft gefrituurd, zeker als er meermaals is gepoogd het systeem aan te zetten zonder afstandsbusjes. Met wat mazzel blijft het bij het moederbord, maar het kan zijn dat er meer componenten kapot of beschadigt zijn geraakt.
Hoe zou ik het beste kunnen uittesten of ze gefrituurd zijn? Want als ik het aandoe, doet hij het wel, maar alleen dat rebooten is dan het probleem. Als het gefrituurd is zou hij toch niet aan moeten gaan? Ik weet niet of dit correct is, ben een noob. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door asd156 op 31-01-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

asd156 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:53:
Hoe zou ik het beste kunnen uittesten of ze gefrituurd zijn? Want als ik het aandoe, doet hij het wel, maar alleen dat rebooten is dan het probleem. Als het gefrituurd is zou hij toch niet aan moeten gaan? Ik weet niet of dit correct is, ben een noob. 8)7
Kortsluiting is een naar iets, de ene keer frituur je het hele systeem, de andere keer raakt niets beschadigt. Maar wat je nog verreweg het meest ziet gebeuren is dat het systeem of instabiel is of dit na verloop van tijd word.

Hoe kan je dit het beste testen? Het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asd156 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:45:
[...]
[knip]

Ik heb helaas niemand in de buurt die ervaring heeft met het bouwen van PC's.

[knip]
Wat zou in de buurt voor jou zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Verkeerd gezegd, ik ken niemand die veel ervaring heeft met het bouwen van computers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

asd156 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:04:
[...]

Verkeerd gezegd, ik ken niemand die veel ervaring heeft met het bouwen van computers.
Ik denk dat hardware-lover dat vraagt omdat hij misschien wel wil helpen als het een beetje in de buurt is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Uhhh.... volgens mij bedoeld hij ..... waar woon je ergens???? Ik gok ASD --> Amsterdam

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asd156 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:04:
[...]
Oké, ik dacht dat je een wat meer ervaren hulp zocht bij je in de buurt, maar dan heb ik dit niet juist begrepen.

Edit: wat hierboven staan dus :+

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2016 17:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
_root schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:07:
[...]

Uhhh.... volgens mij bedoeld hij ..... waar woon je ergens???? Ik gok ASD --> Amsterdam
Hah nee, asd is gewoon omdat het naast elkaar staat en had snelle nickname nodig.
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:07:

[...]
Oké, ik dacht dat je een wat meer ervaren hulp zocht bij je in de buurt, maar dan heb ik dit niet juist begrepen.

Edit: wat hierboven staan dus :+
`
Oh excuses, ik woon in Eindhoven, alle hulp zou welkom zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door asd156 op 31-01-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Veghel hier, is misschien wel te doen voor je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Rotterdam.... net iets te ver... denk ik

[ Voor 11% gewijzigd door _root op 31-01-2016 17:13 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:11:
Veghel hier, is misschien wel te doen voor je?
Dat is zeker te doen, ik heb alleen volgende week erg druk met stage, is het goed als ik je hierover PM volgende week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asd156 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:15:
[...]
Dat is zeker te doen, ik heb alleen volgende week erg druk met stage, is het goed als ik je hierover PM volgende week?
Prima, stuur me maar een berichtje daarover. Hulp wordt belangeloos aangeboden onder het mom; "niet geschoten is altijd mis" ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Prima, stuur me maar een berichtje daarover. Hulp wordt belangeloos aangeboden onder het mom; "niet geschoten is altijd mis" ;)
Top! Bedankt iedergeval.

En ook de rest bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Nog 1 vraag trouwens, ik weet niet of ik dat hier kan stellen, maar in de behuizing zit er een knopje die direct met de moederboard connect: http://postimg.org/image/mjzt1ilk1/

Hier kan ik dus geen afstandsbehuizing op doen, overigens zit er in het moederbord naast het knopje nog een gat, maar daar zit dus geen gat voor in de behuizing. Weet iemand of dit een probleem is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Dat denk ik niet. Knopje zal er zitten omdat dat punt voor alle mogelijke formaten (zowel ATX, MATX als ITX) gebruikt wordt. Fabrikant dacht: dan maken we daar gewoon vast een afstandsbusje aan de kast vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 15:13
wat ook kan een haartje of een stofje op de pinnen van het moederbord tussen de cpu en het moederbord.
ik heb wel eens dit gehad door een wimperhaartje....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asd156 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:25:
Nog 1 vraag trouwens, ik weet niet of ik dat hier kan stellen, maar in de behuizing zit er een knopje die direct met de moederboard connect: http://postimg.org/image/mjzt1ilk1/

Hier kan ik dus geen afstandsbehuizing op doen, overigens zit er in het moederbord naast het knopje nog een gat, maar daar zit dus geen gat voor in de behuizing. Weet iemand of dit een probleem is?
Lijkt mij een standaard spacer en dat zou goed nieuws zijn, dit zou betekenen dat je moederbord niet direct met de bodemplaat in contact kan zijn geweest (als alles verder normaal geassembleerd is).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Design%20S%20spacer.png

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2016 19:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
hardware-lover schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Lijkt mij een standaard spacer en dat zou goed nieuws zijn, dit zou betekenen dat je moederbord niet direct met de bodemplaat in contact kan zijn geweest (als alles verder normaal geassembleerd is).

[afbeelding]
Inderdaad, zou wel eens goed nieuws kunnen zijn, nog niet aan gedacht... _/-\o_

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Oeh goed nieuws, dat kan ik wel gebruiken, bedankt voor het beantwoorden, ik laat jullie nog weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyAmsterdam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 21:48
als het goed is heeft je moederbord ook een LED notificatie die met nummers aangeeft wat het moederbord doorloopt (boot,geheugen, etc) als er een error is geven deze leds ook aan waar het mis gaat. moet je even in de handleiding kijken wat de nummers betekenen, deze kunnen snel voorbijgaan met aanzetten dus goed opletten !

Intel Core i5 3570K : ASRock Z77 Extreme 4 : 8 GB Corsaire Vengeance : Sapphire 7950 950 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
RoyAmsterdam schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:49:
als het goed is heeft je moederbord ook een LED notificatie die met nummers aangeeft wat het moederbord doorloopt (boot,geheugen, etc) als er een error is geven deze leds ook aan waar het mis gaat. moet je even in de handleiding kijken wat de nummers betekenen, deze kunnen snel voorbijgaan met aanzetten dus goed opletten !
Bedankt, zal volgende week even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Als je wil, ik woon in veldhoven, kan ook wel een keer langs komen als je wilt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:30

liberque

Vrijzinnig!

Probeer eens alle fans (op cpu fan na) los te maken en controleer of de CPU fan op de juiste header zit. Wellicht krijgt ie geen feedback van een fan en gooit ie zichzelf uit. Toevallig van het weekend nog bij iemand meegemaakt - die had 2 CPU fan headers op zijn moederbord en dacht een case fan op de 2e CPU header aan te sluiten. Het resultaat was ook een systeem dat na een paar seconden direct weer uitviel.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Beste Tweaker leden,

Sorry voor de late reactie, ik ben paar dagen ziek geweest (Goede timinig -________-).

Ondertussen heb ik ook naar Azerty gemaild met het probleem.
Als reactie kreeg ik dat de RAM niet goed samengaat met het moederbord en dat het vaker voorkomt.
Hij raadde aan om dit om te ruilen naar een andere (https://azerty.nl/8-6121-839930/corsair-vengeance-lpx.html)

Als dit werkt, dan laat ik het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asd156 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:33:
[knip]

Als dit werkt, dan laat ik het jullie weten.
d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Owke, de RAM geheugen is eindelijk binnengekomen, alleen doet hij het nog steeds niet...

Ik gok op dat de moederbord kortsluiting heeft gehad.

Ik ga opnieuw een moederbord bestellen (raden jullie dezelfde aan of een ander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Ik zou toch eerst eens een bezoekje afleggen bij hardware-lover.... beter even laten kijken door iemand die al vaker dit soort dingen gedaan heeft..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Beste mannen,

Hij doet het!!

Het was uiteindelijk het moederbord die dus kortsluiting had.
Over de ram kan ik niks zeggen, want daar zat niet veel verandering in.

Daarnaast wil ik aangeven dat het moederbord bleef resetten, totdat ik ook het GPU erin stak.
Dus GPU is nodig om te testen.

Ik wil jullie allemaal bedanken en ik ga nu van mijn systeem genieten!!
Pagina: 1