PCI Express 2.0 16x met PCI Express 3.0 16x GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 11:41
Beste Tweakers,

Ik heb 5 jaar geleden een game PC aangeschaft, je kan natuurlijk wel raden dat het systeem niet elke game meer aankan. Ook doet 1 fan op de huidige videokaart het niet meer, gelukkig valt er nog prima op te gamen, ondankks dit. Mijn vraag is dus, ik heb een moederbord met twee PCI Express 2.0 16x sloten. Is het mogelijk om mijn videokaart eruit te halen en er een PCI Express 3.0 kaart in te plaatsen? De volgende kaart zou ik er dan in willen bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,95

Uit eigen onderzoek heb een voeding die krachtig genoeg is om de kaart te gebruiken en dat PCI Express 3.0 kaarten in een PCI 2.0 slot werken. Maar wat onduidelijk blijft voor mij, is: of de kaart dan wel op optimale snelheid draait of kan ik beter geen upgrade uitvoeren?

Dit zijn een aantal specificaties van het systeem:

Asus P8H67 (LGA1155)
Intel Core i5 2500k
ATI AMD Radeon HD6950 2GB Dirt3 Edition
4GB DDR3 RAM

Een RAM upgrade is nodig, en dat zal ook gaan gebeuren. Voor nu wil ik gewoon weten of het wel een slim idee is om zo een kaart in het systeem te bouwen.

Beste antwoord (via LostInNight op 09-02-2016 23:40)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PCI Express 2.0 x16 of 3.0 x16 zal niet echt een verschil in prestaties zijn voor zo'n kaart. Waar je wel op moet letten is of het BIOS van het moederbord geschikt is en als dit niet het geval is of er een update voor is. Past de kaart in de behuizing. En is de voeding voorzien van de juiste aansluitingen, genoeg vermogen op de 12V rail aanwezig en is de kwaliteit en prestaties goed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
LostInNight schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:54:
Maar wat onduidelijk blijft voor mij, is: of de kaart dan wel op optimale snelheid draait of kan ik beter geen upgrade uitvoeren?
Ja dat is gewoon mogelijk zonder prestatie verlies. Ram upgraden naar 8gb en je bent weer helemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 21:21
-Scrap- Verkeerd gelezen 8)7

Ik ben vorig jaar van een 6950 naar een r9 290 gegaan. Ik zou zeggen, DOEN! Een 290 is ongeveer vergelijkbaar aan een 970. In battlefield 4 bv ging ik van 40-50-60 average op low 1080p naar 90-120 ultra. En een stuk soepeler ook. Ik heb er geen minuut spijt van.

De 4gig ram zou je wel kunnen upgraden naar 8gig. Maar dat is maar net bekeken zoals hoeveel je nodig hebt. In h1z1 bv kom ik soms, vooral als ik chrome open laat met 8gig zelfs te kort. FPS drops e.d

[ Voor 118% gewijzigd door legendareN op 30-01-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloempia
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik had echt precies dezelfde vraag bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PCI Express 2.0 x16 of 3.0 x16 zal niet echt een verschil in prestaties zijn voor zo'n kaart. Waar je wel op moet letten is of het BIOS van het moederbord geschikt is en als dit niet het geval is of er een update voor is. Past de kaart in de behuizing. En is de voeding voorzien van de juiste aansluitingen, genoeg vermogen op de 12V rail aanwezig en is de kwaliteit en prestaties goed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic