IMAP, Push, ActiveSync waarom krijg ik geen notifications?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:41

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik gebruikte eerst Gmail, toen outlook.com, maar omdat beide cloud diensten nu niet meer normaal domeinen ondersteunen draai ik mijn eigen imap (dovecot).
Maar direct viel mij op dat ik geen PUSH meer kan gebruiken.. opzich geen ramp maar met de FETCH optie krijg ik geen 'lockscreen' notifications meer, eigenlijk de hoofdreden dat ik een iphone heb :P

Ik heb dus al van alles geprobeert, z-push (active sync) bijvoorbeeld. Alleen dit werkt prima, nu is er wel een soort 'push' mail alleen nogsteeds geen notification op het homescreen.

Helaas kan ik ook niet echt op internet vinden of dit nu gerelateerd is aan elkaar, aangezien de notificaties op het lockscreen ook 'push' worden genoemd en mail direct ontvangen ook 'push' ..

Mijn vraag is dus, klopt het dat alleen gmail en outlook en icloud een 'deal' hebben met apple om notifications op het homescreen te plaatsen en ik met mijn imap + zpush geen kans maak?

bonus vraag; zijn er (liefst self hosted) alternatieven om dit wel weer aan de praat te krijgen? Of wellicht een App die dit kan regelen voor je imap server?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom kan je met Fetch email geen notificaties op je lockscreen krijgen dan?

Is dit er onlangs uit gehaald? Want vroeger toen ik nog mijn eigen mail server draaide werkte dit wel namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
Op android werkt IMAP IDLE wat ondersteund wordt door dovecot prima voor notificaties.
Maar dat ondersteund Apple dan kennelijk weer niet ?

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 30-01-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Donstil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:53:
Waarom kan je met Fetch email geen notificaties op je lockscreen krijgen dan?

Is dit er onlangs uit gehaald? Want vroeger toen ik nog mijn eigen mail server draaide werkte dit wel namelijk.
Dat is dus inderdaad de info die ik probeer te achterhalen.
Ligt het nu echt aan de manier waarop de push werkt of is er wat anders mis (los van dit alles) en zou ik gewoon notifications moeten krijgen?
Maar zoals ik al zei, lastig googelen :P En heb ook nogsteeds niks bruikbaars gevonden, ook geen klachten zoals deze.. die zouden dan toch ook veel aanwezig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met z-push heb ik dit ooit werkend gekregen op een iPhone 3gs. De notificaties kwamen volgens mij van een jailbreak app, maar verschenen direct zodra ik mail kreeg. Dit kon met maximaal één account.

Deze vond ik ook nog: https://github.com/z-push-ox/z-push-ox/issues/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 20:30

Croga

The Unreasonable Man

Met Zarafa (en dus z-push) werkt dit zonder problemen. Moet ik hem op de iPhone wel als exchange account aanmaken. Maar dat werkt ook gewoon zonder enig probleem.

Op m'n Windows phone werkte dat niet, had ik hem als IMAP account ingesteld en kreeg ik alsnog gewoon m'n notificaties......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ok heden ochtend is het opgelost.. blijkbaar staat de lockscreen en notification centre strandaard uit voor de mail.app (en komen de notificaties dus binnen via een push systeem voor outlook of gmail).
Dus als je ineens IMAP gaat gebruiken (of exchange/activesync) moet je deze handmatig inschakelen in de settings -> notifications.

Maw. hele dag lopen rotzooien met technologie waar ik nog nooit van gehoord had (of wist dat dit al kon, op kantoor kunnen de exchange abbo's meteen de deur uit ;) ) maar de oplossing lag gewoon voor de hand.
Pagina: 1