Tennis - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Het is hier alles behalve druk, wel jammer eigenlijk :).
Ik ging even op Tweakers zoeken naar een tennistopic, omdat ik druk op zoek ben naar 2 nieuwe rackets. En waar zoek je dan je info, op Tweakers natuurlijk :P.

Ik speel al recreatief een jaartje of 20, sinds 5 jaar speel ik ook in de voorjaarscompetitie en 2x per jaar ofzo een toernooitje. Spelniveau is 6, zowel enkel als dubbel. Heb afgelopen 15 jaar met hetzelfde racket gespeeld en merk dat de kracht daar wel uit is. Bespanning gaat er ongeveer 3x per jaar nieuw in, ik sla met erg veel spin en zodoende slijt het hard. Dus het is echt het racket zelf nu dat eens aan vervanging toe is.

Huidige racket: Prince Bandit, Triple Threat 95plus.
- Blad oppervlak is 95cm2 getuige de naam
- Gewicht is 285 uit mijn hoofd (300gr met bespanning)
- balans: 4 punten HH
- draadpatroon 16x19

Nou heb ik vandaag eens 2 rackets bij de club mogen lenen om te proberen en vond ik vooral de Wilson 97LS Pro Staff erg fijn spelen
Wederom een vrij licht racket, a 290gram (305gr met bespanning ongeveer), 97cm2 (dus nagenoeg gelijk), maar met een ander balans namelijk 3 punten HL (dus 7 punten verschil) en 16x18 bedrading (nagenoeg gelijk aan wat ik gewend ben)

Wat mij vooral opviel aan de Wilson is het gemak waarop je spint en toch heel veel controle hebt, dat was eigenlijk meteen goed. Hoefde er eigenlijk niet mee in te spelen, kon zo aan de slag. Erg fijn racket.

Nu ga ik komende zondag weer spelen en weer 2 rackets proberen, dit keer met de focus op iets meer gewicht, maar met vergelijkbaar balans als de Wilson 97LS. Rond de 310gr kaal (325gr bespannen).

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn en waar jullie lekker mee spelen :) ?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nomad schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:12:
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn en waar jullie lekker mee spelen :) ?
Ik heb 2 jaar terug een Wilson limited edition (zwart/goud :) ) Juice 100S gekocht. Dat ding is echt super om mee te spinnen en hard mee te slaan. Controle wil nog wel eens wat minder zijn, maar als je hem wat harder bespant, dan kom je een heel end. Zelf bespan ik hem met iets dunnere snaren, polyester op 26kg. De breedtesnaren liggen wat verder uit elkaar (16x15).

Speel op niveau 4, maar moet regelmatig tegen 3tjes en al is mijn backhand mooi om te zien, ik kan er niet genoeg vaart mee geven. Met dit racket gaat het bijna automatisch. Als ik een knal op mijn backhand blok, komt hij vrijwel weer in het achterveld terug ipv voor de servicelijn. Je kan er ook gruwelijk mee slicen.

Het is wel een racket wat je eerst flink moet uitproberen, want hij speelt behoorlijk anders (veel meer power). Maar als 40+er heb ikniet zo heel veel jaren meer voor me dat ik nog op flink tempo kan spelen, dus ik wilde dat nog 1x doen. Lekker knallen met die forehand! Als ik richting de 50 ga, ga ik wel weer lekker schakend spelen met smerige slice-jes enzo.

Recensie: http://www.tennis-warehou.../WJ100S/WJ100SReview.html

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 25-01-2016 15:55 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrey
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-07 18:59
Ik ga volgende maand op vakantie naar Frankrijk en in de buurt van mijn vakantieadres is een indoor tennis gelegenheid.

Nu geven ze aan dat hun court "Dalles plastiques" is, vrij vertaald kunstof tegels.

Nu vroeg ik me af valt dit onder hardcourt of tapijt qua schoenen?