Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41
Goeiedag,

Graag zou ik wat advies kunnen gebruiken. Ik zit namelijk met het volgende. Ik heb nu een server met daarop wat applicaties (personal proxy) en een webserver. Nu wil ik nog wel eens wat klote met mijn server om wat dingen te testen maar sommige dingen mogen dan niet down gaan zoals de personal proxy met stats.
Nu wil ik hiervoor een extra systeempje in gaan zetten voor de personal proxy met stats. Deze moet dus de taken overnemen die niet down mogen. Andere dingen zoals file-sharing, printer-sharing en eventueel nog mail wil ik dan nog steeds op de bestaande server houden. Deze mogen namelijk wel tijdelijk uitvallen. Dat extra systeem is het probleem niet want ik kan een P133 met 72MB krijgen maar hoe moet ik deze in mijn netwerk gaan zetten en met wat voor OS?

Het liefst zou ik zien dat alles op 1 switch aangesloten zit en niet het systeem voor mijn server te zetten. Hierdoor hoop ik dat de clients ook zonder de server het internet op kunnen. Soort van gateway wordt het dan waarschijnlijk. Moet ik dan wel mijn server inrichten als Domain Controller?

Wie kan/wil mij vertellen hoe ik dit nu het beste kan doen en met welke software. Alvast vriendelijk bedankt.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Je wilt dus in principe een cluster bouwen, waardoor je taken over machines heen en weer kunt verdelen/verplaatsen ?

Aannames zijn fataal.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41
Nee geen cluster maar gewoon een extra server die de internetverbinding deelt over het netwerk en de personal proxy draait voor mijn koeien met de daarbij behorende stats.
De huidige server wil ik als server blijven gebruiken maar dan voor file-sharing en printer-sharing en in de toekomst misschien als mailserver.
De extra server mag niet down maar de huidige server wel. Door die extra bak moet ik nog wel met de clients kunnen internetten.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ik zou, gezien het feit dat je het over een P133 hebt met veel geheugen, Linux (Debian) draaien en op beide servers proxy-services laten draaien met loadbalancing. Gaat er dan eentje op z'n kont, blijft connectivity via nummer 2 gewaarborgd. In het ergste geval zullen de clients hun sessie even kwijt zijn, maar opnieuw een internet-sessie starten duurt niet zo lang, dus...

Anyway, succes ermee!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...