Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 21:55
Ik heb een nokia E7 uit china laten overkomen omdat ik deze gsm gewoon miste, ik heb in tussentijd 3 andere gsm's gehad en telkens dacht ik terug aan mijn oude.
Nu heb ik natuurlijk een probleempje zoals wel kan gebeuren bij spulletjes bestellen uit china.

Als ik op mijn fysiek toetsenbord op bepaalde tekens typ zet hij andere tekens.

Bijvoorbeeld ik duw op "." en ik krijg "?" te zien.

Alle veranderingen in instellingen van taal en dergelijke geven geen oplossing.

Ik heb al gevonden dat ik hiervoor de firmware moet veranderen naar de juiste. En hier heb ik gelukkig wel al ervaring mee van in de tijd met mijn oude E7.

Maar nu de vraag:
Om de juiste firmware te hebben moet ik weten welk fysiek toetsenbord dit juist is.
Wie weet welk land deze keyboard layout gebruikt?

Of weet iemand een website om dit op te kunnen terugvinden?

Ik vind hopen keyboard layouts van standaard pc toetsenborden maar van deze blijft hij zoek.

Hieronder het toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pQ47iaTuhdY2vxNJWDpqac4B/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LHEvUWCAVXBaJ0eVD3Ook8sw/thumb.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heeft het toestel momenteel nog de oorspronkelijke firmware? Aangezien aziatische toestellen meestal alleen Engels ondersteunen, naast uiteraard een aantal aziatische talen, zou je het aantal landen, waar de telefoon oorspronkelijk vandaan kan komen, al tot een stuk of vijf,zes moeten kunnen beperken.
Daarbij ga ik ervan uit, dat je de doos niet meer hebt, daar staan n.l. ook nog wel 'ns aanwijzingen op.
De aanwezigheid van het fysieke "~" teken, ipv onder "Sym" bij een NL E7, doet me aan een spaanstalige layout denken, misschien Philippijns?

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 31-01-2016 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het hier om een origineel Nokia product of is het een replica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat had ik me ook al afgevraagd, maar de foto's zijn te onduidelijk, om daar 100% zekerheid over te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 21:55
Het lijkt mij een orgineel refurbished toestel.
Ik zal deze avond eens betere foto's proberen maken.
De verpakking laat niet veel prijs. Die is wel degelijk gewoon nagemaakt.
Ik wou beginnen proberen met flashen maar het zoeken van de firmware's lijkt moeilijker als gedacht. Aangezien nokia enkele weken geleden de stekker uit hun server heeft gehaald. (Zoals aangegeven op de website van navifirm)
Misschien dat delight custom firmware en een beetje geprul met nokiacooker een oplossing daarvoor kan bieden. Maar dan nog is het moeilijk zonder te weten welk land er bij het fysieke bordje hoort.