Ik heb een nokia E7 uit china laten overkomen omdat ik deze gsm gewoon miste, ik heb in tussentijd 3 andere gsm's gehad en telkens dacht ik terug aan mijn oude.
Nu heb ik natuurlijk een probleempje zoals wel kan gebeuren bij spulletjes bestellen uit china.
Als ik op mijn fysiek toetsenbord op bepaalde tekens typ zet hij andere tekens.
Bijvoorbeeld ik duw op "." en ik krijg "?" te zien.
Alle veranderingen in instellingen van taal en dergelijke geven geen oplossing.
Ik heb al gevonden dat ik hiervoor de firmware moet veranderen naar de juiste. En hier heb ik gelukkig wel al ervaring mee van in de tijd met mijn oude E7.
Maar nu de vraag:
Om de juiste firmware te hebben moet ik weten welk fysiek toetsenbord dit juist is.
Wie weet welk land deze keyboard layout gebruikt?
Of weet iemand een website om dit op te kunnen terugvinden?
Ik vind hopen keyboard layouts van standaard pc toetsenborden maar van deze blijft hij zoek.
Hieronder het toetsenbord.

Nu heb ik natuurlijk een probleempje zoals wel kan gebeuren bij spulletjes bestellen uit china.
Als ik op mijn fysiek toetsenbord op bepaalde tekens typ zet hij andere tekens.
Bijvoorbeeld ik duw op "." en ik krijg "?" te zien.
Alle veranderingen in instellingen van taal en dergelijke geven geen oplossing.
Ik heb al gevonden dat ik hiervoor de firmware moet veranderen naar de juiste. En hier heb ik gelukkig wel al ervaring mee van in de tijd met mijn oude E7.
Maar nu de vraag:
Om de juiste firmware te hebben moet ik weten welk fysiek toetsenbord dit juist is.
Wie weet welk land deze keyboard layout gebruikt?
Of weet iemand een website om dit op te kunnen terugvinden?
Ik vind hopen keyboard layouts van standaard pc toetsenborden maar van deze blijft hij zoek.
Hieronder het toetsenbord.