Toon posts:

Problemen Lenovo 50-45

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Sorry, ik ben nog net niet blond☺Ik weet ook niet zeker of ik deze vraag hier mag stellen. Ik hoop dat iemand mij even wil helpen. Ik heb een Lenovo G50-45. Na het aanmelden bij Windows 10 zie ik wel een aantal symbolen maar kan ik nergens op klikken. Het systeem lijkt continue te laden. Ongeveer 1 in de 20 keer start het systeem wel naar behoren.
Ik heb ook een aantal keer een foutmelding gekregen waarin stond dat de Windows app niet geladen kon worden.
Wat kan ik hieraan doen? Toen ik in de computerwinkel stond deed hij het spontaan :o dus kon ik zo weer naar huis.
Bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Welkom :)

Welke symbolen bedoel je precies? Pictogrammen op het bureaublad?

De foutmelding dat de windows app niet geladen kan worden klinkt niet bekend. Ik ben bang dat het een andere foutmelding betreft.

Er zijn logbestanden waarin gekeken moet worden. Heeft de computerwinkel dit niet gedaan?

Als je de windows toets indrukt en dan typt "logboek" dan moet je logboekbeheer ofzo kunnen vinden. Tenminste, ik ga er vanuit dat het nederlands is. Ben zelf alleen engels gewend.

Zoek daar eens naar foutmeldingen en posts die eens. Ik check altijd met procmon en dan boot logging, maar wordt te technisch ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde inderdaad de pictogrammen, Nee, de computerjongen heet mij even aanstaan kijken en tot ziens gezegd :-(
Het is mij na eindeloos proberen gelukt om mijn laptop binnen te komen. Ik heb meerdere foutmeldingen gevonden maar er zijn er een paar die zich steeds herhalen. Rechtstreeks kopieren uit de melding lukt niet.
- De server ( hier volgt dan het nummer van de server denk ik) heeft zich niet binnen de vereiste termijn bij DCOM gemeld Gebeurtenis id 10010
- Een heleboel 10016 meldingen.

Heb je hier wat aan? Alvast bedankt voor je hulp!
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hmm, DCOM en eventid 10016 (ook DCOM) is een softwarecomponent om applicaties via het netwerk te laten communiceren. DCOM meldingen zie je wel eens vaker, maar lijkt mij sterk dat dit de vertragende factor is. Het lijkt mij eerder een driver die in de weg zit.

Zou je Windows 10 eens in safe-mode willen opstarten en kijken of dat wel goed gaat?

Er zijn meerdere manieren om in safe-mode op te starten:

http://www.digitalcitizen...boot-safe-mode-windows-10