Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen netwerkverbinding meer beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Sinds vanmiddag heb ik ineens geen netwerkverbinding meer beschikbaar op mijn Windows 10 PC. Er zijn in huis meerdere computers aangesloten en deze hebben geen problemen.

De verbinding is via een kabel. Heb de kabel op andere computers aangesloten en die krijgen met dezelfde kabel gewoon verbinding.

Ik heb wat informatie uit dit topic gehaald Problemen met netwerkverbinding na virus
Dit heeft het probleem niet opgelost.

Heb dit gedaan
  1. route -f (delete alle statische routes)
  2. Het internetprotocol (TCP/IP) herstellen via het bestand. Handmatig levert een foutmelding op
Wel malware gevonden via Malwarebytes Anti-Rootkit maar na verwijderen nog geen netwerkverbinding. :( Wie heeft een suggestie?

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kijk eens wel ip adres je pc nu heeft, is dat een 192.xxx.xxx.xxx?
Kijk eens in je router of je pc, via de DHCP, een ip adres krijgt toegewezen?
Hoe staat je firewall ingesteld?

apollo13

• Radical1980
Ik krijg deze informatie terug als 'ipconfig/all' uitvoer

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ujrzt1.png

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Radical1980 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:15:
Ik krijg deze informatie terug als 'ipconfig/all' uitvoer

[afbeelding]
Ik zou bijna zeggen: 'Het lijkt er op dat je netwerkkaart niet actief is.'
Kijk eens in hardwarebeheer of je kaart wel is geïnstalleerd, zo ja is hij ingeschakeld?

[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 30-01-2016 20:34 ]

apollo13

• Radical1980
In de router van Ziggo gekeken en ik zie mijn PC niet voorbij komen in de lijst. Andere apparaten worden wel getoond.

Dit zie ik als ik bij mijn netwerkadapters kijk

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/102juvb.png

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
driver verwijderen -> opnieuw opstarten -> driver installeren. Dit werkt meestal.
anders even in BIOS kijken of de kaart nog functioneert (sommige moederborden maken in bios een 100mbit verbinding.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Radical1980
geenwindows schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:44:
driver verwijderen -> opnieuw opstarten -> driver installeren. Dit werkt meestal.
anders even in BIOS kijken of de kaart nog functioneert (sommige moederborden maken in bios een 100mbit verbinding.
Misschien doe ik iets verkeerd. Als ik de driver verwijder via 'Apparaatbeheer' dan staat bij het opstarten de netwerkadapter weer gewoon in de lijst.

Als ik in de BIOS kijk dan zie ik dit. Volgens mij functioneert alles dan toch nog goed?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/23hk7xv.jpg

• geenwindows
  • Niet online
zoals je kunt zien heeft bios de uefi driver geactiveerd, meestal kun je nu op de router zien dat de pc verbinding heeft (tenminste wel qua led lampjes) dan zou de kaart dus gewoon goed functioneren.

na reboot installeert Windows de driver uit zich zelf, meestal geeft ie dat ook aan (Windows 7 tenminste wel)
anders de netwerk kaart in bios uitzetten: driver verwijderen -> reboot naar bios, kaart uitschakelen -> Windows starten -> restanten van de netwerkkaart verwijderen -> reboot naar bios, kaart weer inschakelen -> Windows opstarten.
Dit werkte bij mijn win7 installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door geenwindows op 30-01-2016 21:23 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Radical1980
geenwindows schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:20:
zoals je kunt zien heeft bios de uefi driver geactiveerd, meestal kun je nu op de router zien dat de pc verbinding heeft (tenminste wel qua led lampjes) dan zou de kaart dus gewoon goed functioneren.

na reboot installeert Windows de driver uit zich zelf, meestal geeft ie dat ook aan (Windows 7 tenminste wel)
anders de netwerk kaart in bios uitzetten: driver verwijderen -> reboot naar bios, kaart uitschakelen -> Windows starten -> restanten van de netwerkkaart verwijderen -> reboot naar bios, kaart weer inschakelen -> Windows opstarten.
Dit werkte bij mijn win7 installatie.
Goede opmerking over die lampjes. Ik zie op mijn switch geen lampjes flikkeren. Ik zie ook geen lampje achter op mijn onboard netwerkkaart. Betekent het dat de hardware kapot is?

Heb de nieuwste Windows 10 drivers voor de kaart geinstalleerd. Dit heeft het probleem niet opgelost.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zelfs zonder drivers en windows moeten de lampjes (leds) signaal geven als de pc aan staat. Lijkt meer op defecte kaart of kabel of switch poort.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• geenwindows
  • Niet online
als er geen ledjes gaan branden wanneer in BIOS (zowel netwerk kaart als switch) dan is de kans idd groot dat de kaart defect is...

• Radical1980
Schiet mij ineens te binnen. Op het moment dat er een UTP kabel in de netwerkkaart zit dan horen er volgens mij lampjes te branden. De kans lijkt mij inderdaad groot dat de kaart defect is.

• geenwindows
  • Niet online
Als er aan de andere kant van de kabel een ingeschakeld apparaat staat, dan wel ja.

• Radical1980
Ja de switch staat aan de andere kant ingeschakeld. Als ik dezelfde kabel aansluit op een andere PC die ook uitgeschakeld staat dan brand er wel een lampje.

• geenwindows
  • Niet online
Bij een uitgeschakelde computer hoeft er niet altijd een lampje te branden.

• Radical1980
geenwindows schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:24:
Bij een uitgeschakelde computer hoeft er niet altijd een lampje te branden.
Dan misschien toch de verkeerde aanname. Heb er vanochtend een WiFi kaart in gezet. Omdat ik hierdoor internet heb, is het mij in ieder geval gelukt om de BIOS te flashen naar de laatste versie.

Vandaag nogmaals goed kijken naar die netwerkaansluiting op mijn moederbord.

• Radical1980
Mijn netwerkaansluiting op mijn moederbord werkt inmiddels weer. Bedankt voor alle hulp en suggesties! _/-\o_

Nu ik een WiFi verbinding had, heb ik nogmaals naar malware en virussen gezocht op basis van de laatste definities. Dit heeft nog wat extra meldingen opgeleverd.

Daarnaast heb ik in de BIOS de netwerkkaart uit gezet en later weer aan gezet.

• geenwindows
  • Niet online
mooi zo ;)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Heeft het uit en aan zetten van de netwerkkaart in de BIOS nog geholpen om de netwerkadapter aan de praat te krijgen?

• Radical1980
EricJH schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:56:
Heeft het uit en aan zetten van de netwerkkaart in de BIOS nog geholpen om de netwerkadapter aan de praat te krijgen?
Dat is het lastige. Direct nadat ik de BIOS heb geflashed, is bij het checken de netwerkadapter door mij in de BIOS uit gezet. Ik zat immers toch al in de BIOS en had internet verbinding via WiFi :)

Vervolgens heb ik met verschillende tools scans uitgevoerd. Daarna ben ik in de BIOS gegaan om de netwerkadapter weer aan te zetten.
Pagina: 1