Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Net gesurfd op Alternate.be waar ik 6 varianten zie van de Gigabyte GTX 980... Ben echt in de war...

Heb al wat vergeleken maar heb nog geen dubbelcheck gedaan op de officiele website van Gigabyte... Iemand meer ervaring hierover?

Grafische chip 1127 Mhz
Memory chip 7000 Mhz
Prijs 589 euro

Graka 1178
Mem 7010
Prijs 549

Graka 1178
Mem 7000
Prijs 559

Graka 1228
Mem 7000
Prijs 599

Graka 1228
Mem 7000
Prijs 639

Graka 1241
Mem 7100
Prijs 599

De link:

https://www.alternate.be/...ilter=false#listingResult

Mijn vraag dus of iemand hier beter aan uit kan... Waarom zo'n minimale overclock? Zijn er verder nog punten die ik niet zie buiten dat die van 639 een set is voor watercooling.

EDIT: in de titel, ik bedoelde dus de gtx980

[ Voor 2% gewijzigd door _Dune_ op 30-01-2016 19:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Ik bedoel de gtx980 dus, kan titel niet wijzigen.

Bij deze de titel gewijzigd

[ Voor 31% gewijzigd door _Dune_ op 30-01-2016 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX 980 bedoel je en dat is geen bijster interessante kaart. Slechts 10% sneller dan een 970 voor een 50% hogere prijs. Betere kun je kijken naar een AMD Fury of doorsparen voor een 980Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Dank u. Ik had een kijkje genomen in de Best Buy Guide topic... Je bedoelt de AMD fury R9?

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

Ik vermoed dat ik zoiezo te maken zal krijgen met verschillende versies onder 1 merk: Wat te doen buiten de kloksnelheden nachecken en de aansluitingen? Wat kan er nog zoal verschillen en kiezen we dan vaak gewoon voor de goedkoopste versie?

EDIT:
Is dit een vertekend beeld, btw?

http://www.videocardbench...954&cmp[]=2953&cmp[]=3256

Want op de benchmarks van tweakers en anandtech staat die fury wel hoger in aanzien.

[ Voor 17% gewijzigd door NickChange op 30-01-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
-dubbelpost-

[ Voor 92% gewijzigd door NickChange op 30-01-2016 19:03 . Reden: -dubbelpost- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
alBildjiekiyya schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:20:
Dank u. Ik had een kijkje genomen in de Best Buy Guide topic... Je bedoelt de AMD fury R9?

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

Ik vermoed dat ik zoiezo te maken zal krijgen met verschillende versies onder 1 merk: Wat te doen buiten de kloksnelheden nachecken en de aansluitingen? Wat kan er nog zoal verschillen en kiezen we dan vaak gewoon voor de goedkoopste versie?

EDIT:
Is dit een vertekend beeld, btw?

http://www.videocardbench...954&cmp[]=2953&cmp[]=3256

Want op de benchmarks van tweakers en anandtech staat die fury wel hoger in aanzien.
Kloksnelheden etc kan je zelf ook aanpassen. Waar je voornamelijk naar moet kijken is verbruik temperatuur en geluid productie. Dat zijn de dingen waar je weinig tot niets aan kan nog wil veranderen.

Ik zou even doorsparen voor de 980ti of lekker nog enkele maanden wachten tot pascal/polaris komt(dit uiteraard als je nog een goede gpu heb). Maar hoe ziet de rest van het systeem er uit? En om welke games/resolutie spreken we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij geen betrouwbare benchmark in videocardbenchmark van de Fury gezien de 2 samples.

Bij het kiezen van een videokaart kan je naast de fps benchmarks ook op het stroomverbruik en de geluidsproductie letten. In geval van de R9 Fury bijvoorbeeld http://nl.hardware.info/v...cten/314727-322301-315558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
loki504 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:40:
[...]

Kloksnelheden etc kan je zelf ook aanpassen. Waar je voornamelijk naar moet kijken is verbruik temperatuur en geluid productie. Dat zijn de dingen waar je weinig tot niets aan kan nog wil veranderen.
Hoe kan ik dit zien? Bvb bij de 6 bovengenoemde... Zijn het allemaal dezelfde koelers (behalve die met de waterkoeler).
[...]

Ik zou even doorsparen voor de 980ti of lekker nog enkele maanden wachten tot pascal/polaris komt(dit uiteraard als je nog een goede gpu heb). Maar hoe ziet de rest van het systeem er uit? En om welke games/resolutie spreken we?
in combo met een 4790k dacht ik...

http://ark.intel.com/nl/compare/80806,88195,80807,88191

games/resolutie: gaat eigenlijk meer om een beetje futureproofed te zijn voor de komende aantal jaren (ik weet het is een cliché om het zo te zeggen). Dacht aan zeker full-HD, misschien 2k.

[ Voor 11% gewijzigd door NickChange op 30-01-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:51:
Lijkt mij geen betrouwbare benchmark in videocardbenchmark van de Fury gezien de 2 samples.

Bij het kiezen van een videokaart kan je naast de fps benchmarks ook op het stroomverbruik en de geluidsproductie letten. In geval van de R9 Fury bijvoorbeeld http://nl.hardware.info/v...cten/314727-322301-315558.
Ok, ik zie dat het 3 verschillende merken zijn. In het eerste geval waren het toch wel 6 keer hetzelfde merken, tenzij ze hetzelfde zijn? Dan zou ik me er dus niet druk over maken

Geluidsproductie - Idle (10 cm.) 18 dB(A) 33 dB(A) 24 dB(A)
Geluidsproductie - Load (10 cm.) 45,1 dB(A) 40,1 dB(A) 36,7 dB(A)
Geluidsproductie - 100% fanprofiel (10 cm.) 70 dB(A) 68 dB(A) 69 dB(A)

Thanks, duidelijk.

70 db is toch luid? Net mijn wasmachine die staat te centrifugeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70 dB is heel luid maar alleen mogelijk als je het fanprofiel handmatig op 100% zet. Op de automatische instelling zullen zie niet boven de load waarden uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:13:
70 dB is heel luid maar alleen mogelijk als je het fanprofiel handmatig op 100% zet. Op de automatische instelling zullen zie niet boven de load waarden uit komen.
Ok, dat is waar.

Alleen als ie 'getest' is staan er waardes bij,

http://nl.hardware.info/v...2301-315558-254035-288123

Verder zie ik bij alternate dat de versies allen met "WF3x" zijn en eentje "WF3 R" (wss hetzelfde).

[ Voor 10% gewijzigd door NickChange op 30-01-2016 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware.info is één site waarin je reviews kunt opzoeken, op het www zijn er talloze die videokaarten reviewen en vergelijken. Even wat in google inkloppen, naam videokaart + review, en die hits vliegen je om de oren. Ook hier op Tweakers http://tweakers.net/categ...NVRKkhMTw3OrEpVsjI0MKgFAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:24:
Hardware.info is één site waarin je reviews kunt opzoeken, op het www zijn er talloze die videokaarten reviewen en vergelijken. Even wat in google inkloppen, naam videokaart + review, en die hits vliegen je om de oren. Ook hier op Tweakers http://tweakers.net/categ...NVRKkhMTw3OrEpVsjI0MKgFAA
Kan ik dit bvb naar believen selecteren?

Hier heeft de reviewer ze zelf geselecteerd:

reviews: AMD Radeon R9 Fury: meer bang-for-buck dan zijn grote broer

En hier met geluid erbij:

reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties

Bron:

http://tweakers.net/benchdb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers vergelijkt de videochips, niet zozeer de merken. Vooral het geluidsniveau is behoorlijk merkafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:51:
Tweakers vergelijkt de videochips, niet zozeer de merken. Vooral het geluidsniveau is behoorlijk merkafhankelijk.
Was een beetje onduidelijk, ik bedoelde de videochips dus. Kan ik ze zelf selecteren en een gelijkaardig tabel bekijken?

Of de merken bekijken die ze getest hebben, want in de review zelf zie ik 2 kleine tabelletjes (en een bron naar de tweakers/bench).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je zo goed als alles van een GPU wilt weten raad ik je techpowerup aan.
Ben nog geen site tegengekomen die consistenter en grondiger test. Daarnaast hebben ze idiot-proof datapresentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Techpowerup valt het vergelijken van de prestaties tussen bijvoorbeeld verschillende merken R9 Fury kaarten niet mee. Hierin is HWI wel redelijk uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:05:
Ook in Techpowerup valt het vergelijken van de prestaties tussen bijvoorbeeld verschillende merken R9 Fury kaarten niet mee. Hierin is HWI wel redelijk uniek.
Ja ik hoop dan ook dat het zo blijft of dat hun er snel van afstappen, want hoe ze het nu doen kan eigenlijk niet. Ze testen alle kaarten in verschillende omstandigheden, dan kun je natuurlijk nooit een vergelijking doen, maar HWI doet dat wel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
[...]

Kloksnelheden etc kan je zelf ook aanpassen.
Wat bedoel je hiermee?

En hoe relevant is die 'overclock' out of the box? Van 1127 naar 1178 Mhz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
alBildjiekiyya schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:54:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

En hoe relevant is die 'overclock' out of the box? Van 1127 naar 1178 Mhz?
Wat ik daar mee bedoel is dat met BV msi afterburner. kan je zelf met sliders spelen. een fabriek doet niets anders.

En ik vind het totaal niet relevant. omdat ik dit zelf ook kan aanpassen. Maar als normale gebruiker die niet wil gaan OC is het relevant. het is immers gratis extra power. Alleen staar je niet dood op de FPS. omdat de ene game niet iets meer Z wil. en een andere game weer iets meer Y. vandaar dat ik persoonlijk kijk naar verbruikt temps en geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
loki504 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:00:
[...]

En ik vind het totaal niet relevant. omdat ik dit zelf ook kan aanpassen. Maar als normale gebruiker die niet wil gaan OC is het relevant. het is immers gratis extra power. Alleen staar je niet dood op de FPS. omdat de ene game niet iets meer Z wil. en een andere game weer iets meer Y. vandaar dat ik persoonlijk kijk naar verbruikt temps en geluidsproductie.
Ik bedoel ermee of het wat gaat uitmaken, dat sprongetje? Theoretisch gezien is er een sprong, ok. Maar gaat het uitmaken? Praten we echt over % sneller of gewoon millimeters sneller als je begrijpt wat ik bedoel.

Van 1178 de goedkoopste naar 1241 (50 euro duurder).
1127 is vreemd genoeg duurder dan 1178...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
alBildjiekiyya schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:37:
[...]

Ik bedoel ermee of het wat gaat uitmaken, dat sprongetje? Theoretisch gezien is er een sprong, ok. Maar gaat het uitmaken? Praten we echt over % sneller of gewoon millimeters sneller als je begrijpt wat ik bedoel.

Van 1178 de goedkoopste naar 1241 (50 euro duurder).
1127 is vreemd genoeg duurder dan 1178...
http://nl.hardware.info/r...elke-kaart-moet-je-hebben

Daar staat je antwoord. en waarom kan de een niet goedkoper zijn dan de andere? die cijfers zijn gratis te verandere. het koelblock verschilt per kaart. en die 1 wil wat meer verdienen dan de ander. en dan hebben we nog dat het tijdelijke winkel prijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
loki504 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:06:
[...]

http://nl.hardware.info/r...elke-kaart-moet-je-hebben

Daar staat je antwoord. en waarom kan de een niet goedkoper zijn dan de andere? die cijfers zijn gratis te verandere. het koelblock verschilt per kaart. en die 1 wil wat meer verdienen dan de ander. en dan hebben we nog dat het tijdelijke winkel prijzen zijn.
Dank u. Dat was een duidelijk artikel.
loki504 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:06:
[...]

en waarom kan de een niet goedkoper zijn dan de andere? die cijfers zijn gratis te verandere. het koelblock verschilt per kaart. en die 1 wil wat meer verdienen dan de ander.
De bovenste link die ik had gepost

https://www.alternate.be/...ilter=false#listingResult

Zijn allemaal Gigabyte's, vandaar dat ik de vraag stelde... Ze hebben 6 varianten in de Alternate webshop (misschien zelfs meer ergens anders). Ik dacht altijd dat een merk 1 of 2 versies uitbracht op de chip.

Koelblok en ventilatoren zijn allemaal zelfde zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Oke had niet in de gaten dat het alleen maar om gigabyte's ging. dan is het een vraag en aanbod kwestie van Alternate. vanuit de fabrikant zijn de hoger OC iets hoger in prijs. Maar de winkels zitten daar bijna altijd onder.

[ Voor 30% gewijzigd door loki504 op 02-02-2016 15:56 ]

Pagina: 1