Surround set werkt niet met digitale din / flexijack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr.Bojangles
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05-2019
Hallo ,

ik zit hier met een vervelend audio probleem. Heb dus een oude 4.1 surround set (cambridge soundworks fps2000 digital) die ik na overstap op nieuwe pc niet meer aan de praat krijg. Voor digitaal geluid en vlgns mij ook de subwoofer gebruikt hij deze kabel

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPxy94kl3pFkosPJaOtC6Yfp_jvdC3yWKLC_UHljuyebm7LN3D
...

Mijn nieuwe pc heeft enkel een soort roze/blauw/groen audio uitgang die ik ook heb geprobeerd maar zonder resultaat met die kabel. Ik heb dan vervolgens een hdmi extractor gekocht die de audio uit mijn 980ti kan doorgeven naar bv coaxiaal en 3.5mm jack. Terug getest met die kabel op dat apparaat maar zonder resultaat.

Om sommige twijfels weg te nemen heb ik dan mijn oude philips dvd-speler
Afbeeldingslocatie: http://www.aquaphoenix.com/application/sales/products/philips_dvp642_1_large.jpg
genomen en via de coaxiaal out met de digitale kabel verbonden = dit werkt.
...

Dus alleen op die dvd-speler werkt het meteen.

Mijn vraag voor de audio experts hier , wat vergeet ik of gewoon technisch onmogelijk ?
...

Alle reacties

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Technisch onmogelijk, die connector die op een DIN lijkt is een Proprietary connector van Creative Labs. Je zult hoe dan ook met meerdere mini jacks aan de slag moeten. De achterkant van je laag/midden toon (subwoofer) luidspreker of je console van je luidspreker set kan je daar uitsluitsel over geven.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mr.Bojangles
thx

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Technisch onmogelijk, is misschien wat voorbarig. Als je de pinout van die connector kan achterhalen, kan je met een vrouwtjes jack eventueel heel ver komen. Vergt wel wat handigheid met een sodeerbout.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mr.Bojangles
tja , ik denk dat ik het gewoon met geld ga oplossen , waarschijnlijk ga ik deze kopen

CREATIVE T4 WIRELESS

juist iets te duur naar mijn zin maar zo is het met alles natuurlijk

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een bak geld voor een pc speakers set, ik zou kijken naar een boekenplank luidspreker met versterker (evt 2e hands) veel meer waar en plezier voor je geld

• Mr.Bojangles
kan je mij een paar bookshelf speakers aanraden onder de 200 euro ? (de versterker heb ik al)

• Mr.Bojangles
het moet geen surround zijn maar het equivalent van 2.1

• Mr.Bojangles
mijn versterker is 8 ohm / 2 * 100 watt

memorex stav-3000

[ Voor 26% gewijzigd door Mr.Bojangles op 31-01-2016 21:31 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dit zijn leuke dingen voordat geld

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Als je dan nog wat laag mist, kan je naderhand nog altijd een subwoofer toevoegen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon jack naar jack kabel erin rotten ?

Groen is front

Als je ook rear wil moet je ff een ander geluidskaarje kopen of uitzoeken of je blauwe of roze poort ook als uitgang gebruikt kan worden. voor 1,50 koop j eeen kabel en er is weer 2.1 geluid

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ABMXVWJEL.jpg

En hou eens op met dubbelposten

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 31-01-2016 23:39 ]

Iperf

• Mr.Bojangles
ben ik correct als ik zeg dat dit dan analoge input is ?

en mijn versterker heeft geen specifieke uitgang voor een center of subwoofer alleen 4 speakers en een knop aan de voorkant die zegt surround

[ Voor 56% gewijzigd door Mr.Bojangles op 01-02-2016 00:14 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja

wss kun je ook nog spdic aanluiten adhv deze layout

Afbeeldingslocatie: http://ask.creative.com/wwimages/audio_int/images/soundcard8.jpg
http://theater.stevejenki...undblaster_IO_Install.pdf

Iperf

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja zoals ik al eerder zei

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mr.Bojangles schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:08:
...
en mijn versterker heeft geen specifieke uitgang voor een center of subwoofer alleen 4 speakers en een knop aan de voorkant die zegt surround
ja vast. zit daar een vraag in ?

Iperf

• Mr.Bojangles
eigenlijk wel , kan je een subwoofer aansluiten op een uitgang die gewoon zegt speaker ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat denk je dat ie kast is ?

Iperf

• Mr.Bojangles
oh , ik dacht dat specifieke tonen naar een specifieke speaker ging zo van low midrange bass

mijn ouders hun kenwood stereo heeft uitgang apart voor centre speakers bijvoorbeeld

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Bojangles op 01-02-2016 00:25 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja je kan het aansluiten maar hij zel alle lage tonen er al uitgehaald hebben, maw pointless

een actieve sub heeft een lijnsingaal nodig
passief een versterkt singaal maar dat trekt die adapter niet. en dan hebben we nog het punt dat er geen laag meer in zit

Iperf

• Mr.Bojangles
vlgns mij is die creative t4 wireless (heeft optical in) uiteindelijk eenvoudigste oplossing

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hoor, doe maar ....

Iperf

Pagina: 1