Upgrade van PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik heb nu een MSI Geforce 650 videokaart en merk dat deze moeite heeft met de spellen waarvoor hij gebruikt wordt.(Call of Duty 3 , Cities Skylines )

Wat is je budget?
Ik wil kijken of het de moeite waard is om deze pc nog de upgraden, daarvoor heb ik een bedrag van ongeveer 300 euro in gedachten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i} Het Merk/type heb ik geen voorkeur in .[/i]

Ik gebruik de Pc zelf meer om muziek te maken (d.m.v Bitwig Studio ) mijn oudste zoon heeft tegenwoordig steeds meer eisen voor het spelen van games zoals Call off Duty 3 , ikzelf speel ook graag Cities Skylines . (
Operating System: Windows 10 Home 64-bit
CPU: Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz 37 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard: Gigabyte Technology Co. Ltd. B75M-D3V (Intel Core i5-3570 CPU @ 3.40GHz) 28 °C
Graphics: Generic Non-PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 650 (MSI) 33 °C
Storage: 111GB KINGSTON SV300S37A120G ATA Device (SSD) 26 °C
1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 ATA Device (SATA) 30 °C
3GB Generic Flash Disk USB Device (USB)
Optical Drives: HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95 ATA Device
Audio: M-Audio Delta Audiophile
Voeding: Sharkoon SHA450-12EUP (450W)

[ Voor 28% gewijzigd door bandy op 30-01-2016 17:36 ]

Beste antwoord (via bandy op 30-01-2016 18:24)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:05
Je processor kan zoals gezegd echt nog wel even mee. Een 380X is als je kijkt naar prijs en performance de beste combinatie.

Met 2 Gb werkgeheugen in de grafische kaart ga je echt tekort komen in modernere spellen.

Geef eens op wat je bereid bent om alleen aan een grafische kaart te besteden voor de upgrade. Dan kunnen we evt gerichter advies geven

[ Voor 25% gewijzigd door D-dark op 30-01-2016 18:03 ]

Alle reacties

Verwijderd

Je CPU kan nog makkelijk mee en het heeft zeker zin om een nieuwe videokaart in je pc te plaatsen voor betere prestaties. Dit is een goede optie: pricewatch: Asus Strix STRIX-R9380X-OC4G-GAMING

Weet niet welke en hoeveel PCIe aansluitingen die voeding heeft? Misschien geen gek idee om die sowieso ook te vervangen, gezien de kwaliteit volgens mij niet heel goed is.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:25
(jarig!)
Ongeveer zelfde upgrade gedaan naar een GTX970 R9 380X is een hele goede keuze!

• bandy
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:42:
Je CPU kan nog makkelijk mee en het heeft zeker zin om een nieuwe videokaart in je pc te plaatsen voor betere prestaties. Dit is een goede optie: pricewatch: Asus Strix STRIX-R9380X-OC4G-GAMING

Weet niet welke en hoeveel PCIe aansluitingen die voeding heeft? Misschien geen gek idee om die sowieso ook te vervangen, gezien de kwaliteit volgens mij niet heel goed is.
Ik heb zelf ook rond gekeken en kwam op http://tweakers.net/price...-ti-2gb-superclocked.html uit . Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik hier niet heel erg thuis in ben en daarom ook deze vraag hier heb gesteld.

Als ik opzoek ga naar een andere voeding, wat zijn dan de onderdelen/specificaties 'waar ik op moet letten?.

[ Voor 6% gewijzigd door bandy op 30-01-2016 18:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:05
Je processor kan zoals gezegd echt nog wel even mee. Een 380X is als je kijkt naar prijs en performance de beste combinatie.

Met 2 Gb werkgeheugen in de grafische kaart ga je echt tekort komen in modernere spellen.

Geef eens op wat je bereid bent om alleen aan een grafische kaart te besteden voor de upgrade. Dan kunnen we evt gerichter advies geven

[ Voor 25% gewijzigd door D-dark op 30-01-2016 18:03 ]

• bandy
D-dark schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:58:

Als alleen mijn grafische kaart de bottleneck is ( en dus mijn voeding en processor het aan kunnen ) is het bedrag wat ik hier voor uit wil geven rond de 250 Euro.

Verwijderd

Je voeding heeft dat ik kan vinden maar 1x een PCIe 6 pins aansluiting en dat is niet voldoende. Deze voedingen zijn goed genoeg:
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Cooler Master GM G450M

De eerste is van wat betere kwaliteit, maar heeft niet zulke mooie kabels en is niet modulair.
De G450M heeft mooie zwarte kabels en is wel modulair. Ook nog van prima kwaliteit.

Mocht je dat dan in totaal te duur vinden dan is een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate ook nog een goede optie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 18:59 ]

Pagina: 1