Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online software om tegelvloer te plannen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik zoek bij voorkeur een online vloerenplanner. Online ivm cromebook. Maar indien er niks anders aan de wens kan voldoen, dan kan evt. windows software op een andere PC. Bijvoorkeur ook gratis of kleine bijdrage.

Welk doel heb ik ermee:
Voor een badkamer -niet al te groot en niet mooi vierkant, maar er zitten wat muurtjes in- zoek ik software om erachter te komen hoe en welke vloertegelsverdeling (dus niet kleur of design) met zo mooi mogelijke verdeling.
Denk aan: 30x30, 45x45, 20x40 maar ook rechtverband, halfsteenverband of diagonaal.
Een eis is dan eigenlijk dat je de "vloer" van kan pakken en dan wat kan schuiven om de verdeling goed mogelijk te krijgen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
nl.floorplanner.com te beperkt voor dit doel
http://www.designtegels.nl/user/vloerplanner.php > tegels enkel 20x20 of 16x16
http://www.detegelsite.nl/calculator/ helaas geen resultaat van de verdeling

nou, dat dus :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Pinin op 30-01-2016 16:58 ]

www.casarodriguillo.com

Beste antwoord (via Pinin op 02-02-2016 09:05)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[google=tile planner online] ziet eigenlijk zeer veelbelovend uit, maar de eerste hit is down op dit moment..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Alle reacties

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Helaas geen antwoord, en zelf ook niets gevonden dat voldoet.

Nu heb op schaal de badkamer getekend, en op overtrekpapier de verschillende tegels en patronen getekend, maar dit is verre van ideaal.

*Oldskool*

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • Beste antwoord

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[google=tile planner online] ziet eigenlijk zeer veelbelovend uit, maar de eerste hit is down op dit moment..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Pinin

Pinin

Topicstarter
pedorus schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:32:
Bedankt voor je antwoord, er zijn veel sites (van de resultaten) die doorlinken naar OF naar de dode tileplanner.com OF andere niet meer bestaande sites. Ik kwam verder nog 1 resultaat tegen in US, met alle maten in feet en inch, maar helaas kan je daar niet schuiven, om de vloer mooi passen/uitgelijnd te krijgen.

evengoed het enige en dus beste antwoord.

www.casarodriguillo.com

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
En anders kun je altijd in google sketchup de badkamer tekenen en met de vloer vulling spelen. Je maakt dan een tegel met een pixel rand als plaatje, vervolgens kun je hier wel een goede indruk mee krijgen.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20
Wat heeft je voorkeur, gewoon recht of diagonaal? Dan zou ik kijken naar hoeveel "hele tegels" je kwijt kunt op de vloer. Tenminste zo hebben wij het gedaan (ook met de wandtegels).

Persoonlijk vonden wij het niet mooi om elke keer met die reststukken te beginnen/eindigen. Op deze manier vallen er al een aantal maten af.

• ATepper
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-02-2019
ben je een beetje handig met tekenprogramma's? dan moet je eens kijken naar Solidworks daarin kun je alles in 3D maken heb ik toen ook gedaan. en de tegels er diagonaal in gelegd bij mij thuis zelfs een foto v/d tegel gemaakt en die er in gezet op de tegel en de hele badkamer kon ik in 3D rond draaien Zelfs de kranen kun je uit de users libery v/h internet halen hoef je dus ook niet zelf te tekenen. het is wel een programma die een goede grafische kaart vraagt.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 08:46

ralpje

Deugpopje

Én een dure licentie. Vergeet die niet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Paultje3181 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:02:
En anders kun je altijd in google sketchup de badkamer tekenen en met de vloer vulling spelen. Je maakt dan een tegel met een pixel rand als plaatje, vervolgens kun je hier wel een goede indruk mee krijgen.
Helaas, niet online en ik (maar dat kan aan mij liggen) kreeg het niet voormekaar om de tegelindeling over het oppervlakte te bewegen (freehand oid) om zo een goed mogelijke verdeling te krijgen.
JaMaaT schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:07:
Wat heeft je voorkeur, gewoon recht of diagonaal? Dan zou ik kijken naar hoeveel "hele tegels" je kwijt kunt op de vloer. Tenminste zo hebben wij het gedaan (ook met de wandtegels).

Persoonlijk vonden wij het niet mooi om elke keer met die reststukken te beginnen/eindigen. Op deze manier vallen er al een aantal maten af.
Ik heb geen voorkeur, maar het moet vooral zo goed mogelijk ogen met zo min mogelijk kleine randjes. Snijverlies is geen issue want ik heb wss toch meer dan genoeg tegels.
ATepper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:20:
ben je een beetje handig met tekenprogramma's? dan moet je eens kijken naar Solidworks daarin kun je alles in 3D maken heb ik toen ook gedaan. en de tegels er diagonaal in gelegd bij mij thuis zelfs een foto v/d tegel gemaakt en die er in gezet op de tegel en de hele badkamer kon ik in 3D rond draaien Zelfs de kranen kun je uit de users libery v/h internet halen hoef je dus ook niet zelf te tekenen. het is wel een programma die een goede grafische kaart vraagt.
way overkill, bovendien gaat het niet om de visuals maar om een goede nette verdeling rondom en bij hoeken te krijgen.

*allen bedankt voor het meedenken. d:)b

www.casarodriguillo.com

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 15:47
Waarom "moeilijk" doen om het digitaal te doen?
Ik zou op een vel papier een plattegrond tekenen en vervolgens op kalkpapier verschillende tegelmaten/verbanden uittekenen en deze over de plattegrond schuiven.

Flickr - Strava

• Pinin

Pinin

Topicstarter
GWBoes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:52:
Waarom "moeilijk" doen om het digitaal te doen?
Ik zou op een vel papier een plattegrond tekenen en vervolgens op kalkpapier verschillende tegelmaten/verbanden uittekenen en deze over de plattegrond schuiven.
Heb ik dus ook gedaan, eerste post zie: Pinin in "Online software om tegelvloer te plannen" Ik kon alleen geen goede lineaal en overtrek papier vinden, maar inmiddels dus gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door Pinin op 02-02-2016 15:55 ]

www.casarodriguillo.com

• JaMaaT
Pinin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:44:
[...]

...................

[...]

Ik heb geen voorkeur, maar het moet vooral zo goed mogelijk ogen met zo min mogelijk kleine randjes. Snijverlies is geen issue want ik heb wss toch meer dan genoeg tegels.

[...]

...................

*allen bedankt voor het meedenken. d:)b
Als je zo min mogelijk randjes wil hebben dan is het toch simpel? Of denk ik nou te simpel? Als een 30cm tegel niet uitkomt maar een 20cm wel dan ben je er toch?

• Pinin

Pinin

Topicstarter
JaMaaT schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:28:
[...]

Als je zo min mogelijk randjes wil hebben dan is het toch simpel? Of denk ik nou te simpel? Als een 30cm tegel niet uitkomt maar een 20cm wel dan ben je er toch?
1. er zijn weinig vloertegels in 20x20 (met 1x 1cm mozaik tegels is de kans nog kleiner op randjes ;) )
2. we willen juist naar een grotere maat

www.casarodriguillo.com

• JaMaaT
Ok, ik zal wel te makkelijk denken. De maten zijn puur als voorbeeld uiteraard.
Pagina: 1