Draadloze muis vervangen - muis en toetsenbord op 1 receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Topicstarter
Ik zoek een?
Draadloze HP muis om mijn defecte HP MG-0982 te vervangen. De linker muisknop is aan gort na een paar jaar intensief gebruik.

Ik heb een HP wireless mouse Z4000 gekocht, met USB receiver. Die werkt echter niet goed; de cursor schokt over het scherm en geregeld doet ie helemaal niets. Na uitpluggen en weer inpluggen van de receiver leeft ie even op maar lang duurt dat niet. Ook op een muismat of een wit A4tje blijft dit zo. Afstand lijkt weinig uit te maken, op kortere afstand doet ie het even iets beter en daarna weer slecht.

Het probleem is mogelijk, dat de oude muis en het draadloze toetsenbord op 1 USB receiver werkten. De nieuwe muis heeft een andere receiver, ik kan me voorstellen dat de signalen conflicteren/elkaar storen. Ik vraag mij af of het mogelijk is om alleen een nieuwe muis te kopen (met een andere receiver), terwijl alleen het toetsenbord op die receiver blijft werken? Waar moet ik dan op letten, dat de frequentie bijvoorbeeld anders is, hoe veel moet er dan tussen zitten? Of zit er niets anders op dan er ook een nieuw toetsenbord bij te kopen?

Wat is je budget?
Whatever it takes.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst houd ik alles HP.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
HP Omni 27 all-in-one uit ca. 2012, Windows 7.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 20:22

TommieW

Numa numa.

Heb je al geprobeerd om de ontvanger van het toetsenbord er uit te halen? Weigert de muis dan nog steeds?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:56

Genius-General

Expect the Unexpected

Denk heel eingelijks dat het wel meevalt aangezien wifi en heel veel andere apparatuur ook op de 2,4Ghz zitten. Met 5Ghz zou het totaal geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Topicstarter
Hij deed het ook slecht nadat ik de ontvanger van het toetsenbord er uit had gehaald. Inmiddels heb ik een aantal USB poorten geprobeerd en lijkt daar enorme variatie in te zitten. In sommige poorten doet ie het normaal, in andere poorten hapert ie of stopt ie er helemaal mee.

Lijkt dus opgelost :)