Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:47
Hoi ik heb een vraag.

Ik heb een SD kaart van Amazon, die ik defect heb ontvangen. (in sept al ontvangen, maar nooit verder mee gegaan).

http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o09_s00

Het is een Android SD kaart, maar android kan hem niet vinden / formateren.
In windows bij 3 laptops krijg ik hem ook niet geformatteerd.

Ik wil deze graag retour sturen naar amazon.de, maar kom er maar niet uit hoe dat moet. Ik heb het hun aan twitter gevraagd in een beperkt bericht (nog geen antwoord), maar via de site kom ik alleen uit dat ik m'n recente producten kan retouren (14dgn)
... Weet iemand hoe je bij amazon.de een RMA aanvraagt?

Beste antwoord (via Whiskey48 op 31-01-2016 10:02)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dat komt omdat je te maken hebt met reparatie na 30 dagen en die kan je niet via de website aanmelden. Ze verwijzen naar de fabrikant of onderstaande link

http://www.amazon.de/gp/h...r_30days?nodeId=200336190

Sollte sich mithilfe der Produktbeilagen das Problem nicht beheben lassen, können Sie von Amazon.de versandte Artikel innerhalb von zwei Jahren nach Erhalt der Ware wie folgt reklamieren:

Wir empfehlen Ihnen, sich für die Nachbesserung Ihres Artikels zunächst im Rahmen der Herstellergarantie direkt an den Hersteller zu wenden. Dieser hat in der Regel die Möglichkeit, den Artikel zu reparieren oder Einzelteile zu ersetzen und nachzuliefern. Teilweise bieten Hersteller auch einen kostenlosen Vor-Ort-Service an. Listen der Hersteller, die Service für Endkunden anbieten, finden Sie auf unseren Hilfeseiten für den Servicefall (Amazon.de Website).
Falls der Hersteller keine Lösung anbietet, kontaktieren Sie bitte unseren Kundenservice.
Falls Sie den Artikel an Amazon.de zurücksenden, achten Sie bitte auf Folgendes:
Bitte senden Sie uns den kompletten Artikel mit allen Zubehörteilen (inklusive Garantiekarte, falls enthalten).
Zum Schutz Ihrer Privatsphäre empfehlen wir Ihnen, bei Elektro- und Elektronikgeräten sämtliche persönlichen Daten zu entfernen, bevor Sie den Artikel an Amazon.de retournieren.
Anmerkung: Wenn Sie den Artikel nicht selbst bei Amazon.de gekauft haben, setzen Sie sich bitte mit dem ursprünglichen Käufer des Artikels in Verbindung. Eine Reklamation kann nur durch den tatsächlichen Käufer erfolgen.

Google translate:

Bij gebruik van het product inserts, het probleem niet oplossen, kunt u door Amazon.de producten verzonden binnen twee jaar na ontvangst van de goederen klacht als volgt:

Wij raden u aan om eerst onder de garantie van de fabrikant direct contact op te nemen voor de reparatie van uw artikel. Dit heeft meestal de mogelijkheid om het materiaal of de materialen te vervangen en repareren nachzuliefern. Mede fabrikanten bieden ook een gratis on-site service. Lijsten van fabrikanten aanbieden van diensten aan eindgebruikers, is te vinden op onze help pagina's voor onderhoud (Amazon.de website).
Indien de fabrikant geen oplossing biedt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Als u het item terug te keren op Amazon.de, let op het volgende:
Stuur ons het volledige artikel met alle accessoires (inclusief garantiebewijs, indien aanwezig).
Om uw privacy te beschermen, raden wij u aan om op EEE alle persoonlijke gegevens alvorens terug te keren het item te Amazon.de.
Opmerking: Als u niet de producten zelfs bij Amazon.de hebt gekocht, neem dan contact op met de oorspronkelijke koper van het product in combinatie. Een klacht kan alleen worden gedaan door de feitelijke koper.

[ Voor 100% gewijzigd door Breezers op 31-01-2016 09:49 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Wellicht eerst even pagina's als deze doornemen?
https://www.amazon.de/gp/...f=hp_ln_rd/?nodeId=505560

[ Voor 56% gewijzigd door Perkouw op 30-01-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Weet je zeker dat hij defect is. Wellicht ondersteunt je Android telefoon deze kaartjes niet (SDXC) en via de laptop probeer je hem dan te formatteren via die adapter die erbij zit? Niet toevallig het lock-knopje op die adapter op de verkeerde kant staan? Wat geeft windows aan met het formatteren?

Verder, er bestaat niet iets zoals een Android SD-kaart. Elk compatibel apparaat kan er mee overweg, het is dus gewoon een (micro) SD-kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door ToFast op 30-01-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Hier op het Sandisk forum staat het vol met meldingen hierover en diverse fixes, maar ik zou toch kijken of je niet rechtstreeks via Sandisk deze onder fabrieksgarantie kan ruilen.

Amazon Duitsland na 4 maanden nog vragen om retour t e sturen schat ik minder veel kansen in (maar je kunt het proberen)

http://forums.sandisk.com...ROBLEM/td-p/293517/page/5

[ Voor 58% gewijzigd door Breezers op 30-01-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Oh wow, super merci! Beide super tips, merci!

Ja, die pagina had ik al gehad, maar kom telkens bij die 14dgn retour automatisch uit. (ook bij contact, heel irritant)

Ja, ik vond het al zo vaag, alleen voor android. Ik ga op het forum even kijken.

Maar idd, hij is echt defect. Ik heb een micro-sd aansluiting, recht in m'n laptop. M'n telefoon (jiayu s3) ondersteund SDCXC ... hij is echt stuk :(

Top ,ik ga even kijken op dat topic, merci!

[ Voor 15% gewijzigd door Whiskey48 op 30-01-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
sd format v4

Helaas, de SD format uit het forum werkt niet.
(vind eigenlijk geen een sd kaart die ik pak, ook goede niet).

Naja, weer even verder lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Whiskey48 op 30-01-2016 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kl570
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zie niet in waarom je via SanDisk dingen zou willen regelen. Je hebt bij Amazon gekocht en zij zijn dan ook verantwoordelijk voor de wettelijke garantie, en biedt je ook meer bescherming. De 14 dagen gaat over het wettelijke retourrecht, niet over garantie, en doet hier dus niet terzake..

Je moet contact opnemen met Amazon via volgende link (kan ook in het Engels): https://www.amazon.de/gp/...-us/general-question.html Zij zullen dan zeggen of en hoe je het product moet opsturen, en wat de vervolgstappen zijn. Verzendkosten betalen ze terug of ze geven een voorgefrankeerd etiket.
De eerste zes maanden moeten zij sowieso bewijzen dat het defect niet aanwezig was bij levering.
De klantenservice van Amazon is echt wel goed, dus ik zou gewoon die weg even bewandelen.

Staat hier ook allemaal uitgelegd: https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=200336190 Zij raden wel aan om eerst de fabrikant te contacteren omdat hen dat kosten bespaart, maar wettelijk is het gewoon Amazon die je moet voorhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
kl570 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:15:
Ik zie niet in waarom je via SanDisk dingen zou willen regelen. Je hebt bij Amazon gekocht en zij zijn dan ook verantwoordelijk voor de wettelijke garantie, en biedt je ook meer bescherming. De 14 dagen gaat over het wettelijke retourrecht, niet over garantie, en doet hier dus niet terzake..

Je moet contact opnemen met Amazon via volgende link (kan ook in het Engels): https://www.amazon.de/gp/...-us/general-question.html Zij zullen dan zeggen of en hoe je het product moet opsturen, en wat de vervolgstappen zijn. Verzendkosten betalen ze terug of ze geven een voorgefrankeerd etiket.
De eerste zes maanden moeten zij sowieso bewijzen dat het defect niet aanwezig was bij levering.
De klantenservice van Amazon is echt wel goed, dus ik zou gewoon die weg even bewandelen.

Staat hier ook allemaal uitgelegd: https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=200336190 Zij raden wel aan om eerst de fabrikant te contacteren omdat hen dat kosten bespaart, maar wettelijk is het gewoon Amazon die je moet voorhelpen.
Merci.
Misschien kijk ik er over heen, maar in die eerste link krijg ik alleen m'n aankopen te zien van de laatste 14dgn.
De tweede link een 404.

(dit is waar ik dus ook op stuit, beide plekken kom ik niet verder).
Misschien kijk ik verkeerd / m'n duits is te slecht, maar zie het ff niet :(

amazon
Als ik naar m'n product historie klik voor retour sturen krijg ik dit.

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 31-01-2016 09:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Dat komt omdat je te maken hebt met reparatie na 30 dagen en die kan je niet via de website aanmelden. Ze verwijzen naar de fabrikant of onderstaande link

Sollte sich mithilfe der Produktbeilagen das Problem nicht beheben lassen, können Sie von Amazon.de versandte Artikel innerhalb von zwei Jahren nach Erhalt der Ware wie folgt reklamieren:

Wir empfehlen Ihnen, sich für die Nachbesserung Ihres Artikels zunächst im Rahmen der Herstellergarantie direkt an den Hersteller zu wenden. Dieser hat in der Regel die Möglichkeit, den Artikel zu reparieren oder Einzelteile zu ersetzen und nachzuliefern. Teilweise bieten Hersteller auch einen kostenlosen Vor-Ort-Service an. Listen der Hersteller, die Service für Endkunden anbieten, finden Sie auf unseren Hilfeseiten für den Servicefall (Amazon.de Website).
Falls der Hersteller keine Lösung anbietet, kontaktieren Sie bitte unseren Kundenservice.
Falls Sie den Artikel an Amazon.de zurücksenden, achten Sie bitte auf Folgendes:
Bitte senden Sie uns den kompletten Artikel mit allen Zubehörteilen (inklusive Garantiekarte, falls enthalten).
Zum Schutz Ihrer Privatsphäre empfehlen wir Ihnen, bei Elektro- und Elektronikgeräten sämtliche persönlichen Daten zu entfernen, bevor Sie den Artikel an Amazon.de retournieren.
Anmerkung: Wenn Sie den Artikel nicht selbst bei Amazon.de gekauft haben, setzen Sie sich bitte mit dem ursprünglichen Käufer des Artikels in Verbindung. Eine Reklamation kann nur durch den tatsächlichen Käufer erfolgen.

Google translate:

Bij gebruik van het product inserts, het probleem niet oplossen, kunt u door Amazon.de producten verzonden binnen twee jaar na ontvangst van de goederen klacht als volgt:

Wij raden u aan om eerst onder de garantie van de fabrikant direct contact op te nemen voor de reparatie van uw artikel. Dit heeft meestal de mogelijkheid om het materiaal of de materialen te vervangen en repareren nachzuliefern. Mede fabrikanten bieden ook een gratis on-site service. Lijsten van fabrikanten aanbieden van diensten aan eindgebruikers, is te vinden op onze help pagina's voor onderhoud (Amazon.de website).
Indien de fabrikant geen oplossing biedt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Stuur ons het volledige artikel met alle accessoires (inclusief garantiebewijs, indien aanwezig).
Om uw privacy te beschermen, raden wij u aan om op EEE alle persoonlijke gegevens alvorens terug te keren het item te Amazon.de.
Opmerking: Als u niet de producten zelfs bij Amazon.de hebt gekocht, neem dan contact op met de oorspronkelijke koper van het product in combinatie. Een klacht kan alleen worden gedaan door de feitelijke koper.

[ Voor 100% gewijzigd door Breezers op 31-01-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Breezers schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:23:

Google translate:

... Dat verklaard een hoop, ze doen niet aan RMA. (had ik wel verwacht eerlijk te zeggen).
Ik neem contact op met Scandisk!

(is dan wel eerste bedrijf dat geen garantie afhandeld ... weet ik dat ook weer voor m'n volgende aankopen om daar niet meer te doen, vind ik toch wel irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09-2024
Ze doen wel degelijk garantieafhandeling, ze proberen je gewoon door te verwijzen naar de fabrikant omdat dat voor hen voordeliger is, maar wettelijk zijn zij gewoon verantwoordelijk, en als je hen contacteert doen ze ook absoluut niet moeilijk. Het kan bv. zijn Scandisk je wel verzendkosten aanrekent, terwijl Amazon dat niet mag.

Ik heb juist heel goede ervaringen met de garantieafhandeling bij Amazon: vlotte reparatie of gewoon geld terug.

Je kan Amazon.de ook in het Engels zetten, volg even deze link: http://www.amazon.de/gp/s...mp?ie=UTF8&language=en_GB

Bij het contactformulier kan je via volgende knop oudere orders selecteren:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/mjxvdh.png

De link waar je een 404-error kreeg is dezelfde pagina als Breezers aanhaalde.
Pagina: 1