Vraag

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een Asus H170 PRO Gaming moederbord en ik bende driver DVD kwijt. Ik heb deze echt nodig om windows 7 te kunnen installeren.

Wil iemand zo vriendelijk zijn om van de DVD een ISO file te maken en deze met wetransfer naar mijn toe te sturen?

Mijn e-mail is martinvanderdonk@gmail.com

Ik kan helaas niet zonder de DVD dus hulp is hard nodig!!

Alvast bedankt voor je hulp.

Martin

[ Voor 6% gewijzigd door fotomartin op 30-01-2016 16:34 ]

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

rdejongjr

Gnome

fotomartin schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:26:
Ik heb een Asus H170 PRO Gaming moederbord en ik bende driver DVD kwijt. Ik heb deze echt nodig om windows 7 te kunnen installeren.

Wil iemand zo vriendelijk zijn om van de DVD een ISO file te maken en deze met wetransfer naar mijn toe te sturen?

Mijn e-mail is martinvanderdonk@gmail.com

Ik kan helaas niet zonder de DVD dus hulp is hard nodig!!

Alvast bedankt voor je hulp.

Martin
https://www.asus.com/nl/M...GAMING/HelpDesk_Download/
Alstu

• fotomartin
Helaas heb ik niets aan die link! Om windows7 te installeren heb je echt de DVD nodig. Wanneer ik alle drivers download en op een usb stick zet vertikt Windows om de installatie te voltooien. Zie de installatie instructie van Asus:

Method 2: Using a modified Windows® 7 ISO
Load USB 3.0 drivers and install Windows® 7 using a modified Windows® 7 installation DVD.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. 8.
9.
Requirement:
• 1 x ASUS support DVD
• 1 x Windows® 7 installation source
• 1 x Working system (PC or notebook)
• 1 x SATA ODD
On your working system, create an ISO image file of the Windows® 7 installation source using a third‐party ISO software.
Copy both “Auto_Unattend.xml” and “Auto_Unattend” folder from the root directory of the ASUS supporting DVD to your system.
Edit the ISO file and add both “Auto_Unattend.xml” and “Auto_Unattend” folder into the ISO file.
Burn this ISO file onto an empty DVD to create a modified Windows® 7 installation DVD.
Insert the modified Windows® 7 installation DVD into an ODD on your 100 series platform.
Power on your system and press F8 during POST (Power‐On Self Test) to enter the boot screen.
Select the ODD as the boot device.
The USB 3.0 driver will be loaded automatically during installation startup.
The “Setup is starting...” screen will show up if the USB 3.0 driver is loaded correctly. Follow the onscreen instructions to complete the Windows® 7 installation.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En waarom installeer je niet gewoon Windows 10 direct? Je kan met je Windows 7 key W10 activeren als upgrade.

En je handleiding van de site, leuk, maar dat is voor als je geen internet toegang hebt oid. Heeft je moederbord geen USB2 poorten? En als je al een DVD hebt, waarom installeer je dan Windows 7 niet via DVD? Wat je nu noteerd, is puur en alleen als je via USB probeert te installeren, met de stick in een USB3 poort.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• fotomartin
Windows 10 draait op het systeem echter gebruik ik een hardware toestel met software wat niet goed werkt samen met win10 echter wel met win7.

Wanneer ik een DVD of USB stick in een USB 2 poort (met Win7) Krijg ik op een moment een foutmelding dat er drivers gemist worden. Een USB stick op USB2 of een cd aanbieden werkt niet. Ik bied dan de chipset drivers aan van ASUS.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

rdejongjr

Gnome

Paar opties:

- Drivers slipstreamen in installatie media, zijn diverse tools van fabrikanten voor, en natuurlijk n(t)lite.

- mocht je nog een ouder intel platform hebben kun je ook eerst windows 7 daar op installeren (niet activeren!), driver installeren en dan de disk over zetten en kijken of het werkt

- teamviewer/logmein etc gebruiken om een draaiende maar niet bestuurbare (yey, usb) windows toch te besturen.

- Er zijn nog veel meer opties om een bestaande of niet bestuurbare windows alsnog usb3 drivers in te krijgen maar dat is een beetje lastig uit te tikken
Pagina: 1