Beste Tweakers,
Twee weken terug heb ik de volgende onderdelen besteld:
Helaas heb ik vanaf het begin al direct problemen met de assemblage. Ik krijg namelijk DRAM errors getoond op het moederbord (DRAM error led brand).
Ik heb hem laten repareren door het bedrijf vanwege een foutieve aansluiting vanwege vergelijkbare problemen en heb hem vandaag weer thuis gekregen. Helaas heb ik nog hetzelfde probleem.
Omdat het dezelfde problemen zijn heb ik nog niet opnieuw acties ondernomen om het probleem op te lossen, maar wat ik de eerste keer had geprobeerd:
- minimale setup
- opstarten zonder ram (maar kwam geen geluid)
- herassembleren
Ik vraag me nu af wat ik nog kan doen, er zijn computer zaken voor mijn problemen in mijn directe omgeving.
Mvgr,
Lars
-----------------------------
16:33 Onderstaande geprobeerd.
Opstarten zonder RAM:
Geen piepjes, DRAM error led brand
Enkele RAM wisselen per slot:
RAM 1: Alle sloten toont DRAM error
RAM 2: Slot 4 boot error led, maar had geen hardeschijf gekoppeld, gedaan en vga beeld aansluiten, geen leds maar ook geen scherm. Videokaart erin gegooid en displays daarop aangesloten en ik heb beeld!
Helaas betekend dit dus dat een RAM module kapot is ga ik van uit??
Alhoewel ik ook niet snap waarom de vga niet werkte..
Twee weken terug heb ik de volgende onderdelen besteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Asus B150 Pro Gaming/Aura | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 124,80 | € 124,80 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,91 | € 84,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,56 | |
Helaas heb ik vanaf het begin al direct problemen met de assemblage. Ik krijg namelijk DRAM errors getoond op het moederbord (DRAM error led brand).
Ik heb hem laten repareren door het bedrijf vanwege een foutieve aansluiting vanwege vergelijkbare problemen en heb hem vandaag weer thuis gekregen. Helaas heb ik nog hetzelfde probleem.
Omdat het dezelfde problemen zijn heb ik nog niet opnieuw acties ondernomen om het probleem op te lossen, maar wat ik de eerste keer had geprobeerd:
- minimale setup
- opstarten zonder ram (maar kwam geen geluid)
- herassembleren
Ik vraag me nu af wat ik nog kan doen, er zijn computer zaken voor mijn problemen in mijn directe omgeving.
Mvgr,
Lars
-----------------------------
16:33 Onderstaande geprobeerd.
Opstarten zonder RAM:
Geen piepjes, DRAM error led brand
Enkele RAM wisselen per slot:
RAM 1: Alle sloten toont DRAM error
RAM 2: Slot 4 boot error led, maar had geen hardeschijf gekoppeld, gedaan en vga beeld aansluiten, geen leds maar ook geen scherm. Videokaart erin gegooid en displays daarop aangesloten en ik heb beeld!
Helaas betekend dit dus dat een RAM module kapot is ga ik van uit??
Alhoewel ik ook niet snap waarom de vga niet werkte..
[ Voor 7% gewijzigd door Lt.Kraken op 30-01-2016 16:51 ]