Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 18:21
Ik ben een echte fotografie noob, maar ik maak weleens product foto's van elektronica bij reviews. Denk aan harde schijven, ssd's, videokaarten, etc. Nu heb ik in het verleden met een groot wit vel geëxperimenteerd. Echter die kreukt heel snel en dat zie je dan duidelijk terug in de foto. Wat weer veel tijd kost om te corrigeren.

Ik heb besloten er maar eens op te googlen en kwam deze tutorial tegen: https://www.shopify.com/b...tiful-product-photography

Daar hebben ze het over een doek en een stukje foam.

Ik kom bijvoorbeeld hier voor onder de 20 euro een doek tegen: http://www.myxlshop.nl/j-...Pndt73j0coCFWj3wgod4dgGrw

Is dat wat? Kan ik beter voor iets anders gaan? Hoe heet dat "foam core" in Nederland? Tripod heb ik overigens al.

Verder vroeg ik mij af of de tutorial een beetje klopt. Tips zijn welkom :).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2016 15:56 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03 11:34
Wellicht zou je ook wit neopreen kunnen proberen. Wel flexibel, maar heeft niet de neiging om te kreuken en moet te krijgen zijn voor minder dan €15 per strekkende meter. Ik weet niet zeker of de textuur je het gewenste resultaat gaat geven, maar het lijkt me een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
foam core is ook maar een generic benaming, je kan het hier in Nederland ook onder die benaming vinden of onder foam board, de benaming is ook vaak merk gebonden. Dan heb je ook nog eens verschil in soft en hard foam en je hebt verschillende diktes en kwaliteit.

Ik werk er overigens regelmatig mee voor het maken van displays e.d. en ik bestel het eigenlijk altijd bij http://www.lettergrafica....ory-272787/Foamboard.html. Goede prijs en snelle levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 18:21
Het liefste maak ik er gewoon een transparante png van. Als je dat als jpg opslaat wordt het wel weer wit (indien nodig). Is wat dat betreft een green screen nog een goed idee of maakt dat het alleen maar lastiger?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:44
sdk1985 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:34:
Het liefste maak ik er gewoon een transparante png van. Als je dat als jpg opslaat wordt het wel weer wit (indien nodig). Is wat dat betreft een green screen nog een goed idee of maakt dat het alleen maar lastiger?
Wil je een goede mask kunnen maken met een green screen moet je er wel voor zorgen dat je green screen volledig egaal is belicht anders krijg je meteen problemen. Deze optie zou ik dus niet zo snel voor kiezen.

Voor wit werk ik zelf toch het liefste met een rol papier. Foam board is inderdaad een optie maar dit heeft soms wel textuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ook moet je onderwerp niet te dicht op het doek staan omdat je anders een groene gloed op je onderwerp krijgt. Ook schaduwen op het doek maken het masken lastiger.

Makkelijker is om een wit of zwart doek te gebruiken :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Met een groen scherm zie je niet alleen een groene gloed, maar die groene kleur zul je ook terug zien in alle reflecterende delen van het onderwerp. dat laatste kun je niet oplossen door de achtergrond verder weg te zetten.

Een rol A0 papier blijft dan het handigste. En dan elke keer het papier weer stukje verder afrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gezien de grote van je onderwerpen kan je waarschijnlijk al toe met A3 papier neem dan 200grams en je kan aan de slag.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1