Mijn vraag
windows 10 education wil niet installeren op mijn samsung evo 250gb ssd. ik heb gisteren mijn pc in elkaar gezet (alles werkt) maar windows installeren wil dus niet. als ik de tool gebruik die bij mijn coede kwam, en ik de schijf moet selecteren waar ik windows op wil installeren dan geeft hij deze foutmelding:
"Kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MRB-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT-schijven installeren
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb dus windows 10 education gebruikt, met de bijbehorende tool.
dit is mijn complete build:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het aan iemand gevraagd die er verstand van heeft, deze heeft de ssd al geformatteerd, maar zonder resultaat. hij heeft gegeken of de schijf leeg was op een andere computer waar al windows op zat, en op die computer de ssd naar NTFS gezet, maar ook dit zonder resultaat.
Ik heb geen idee wat het probleem is heeft iemand een idee??
windows 10 education wil niet installeren op mijn samsung evo 250gb ssd. ik heb gisteren mijn pc in elkaar gezet (alles werkt) maar windows installeren wil dus niet. als ik de tool gebruik die bij mijn coede kwam, en ik de schijf moet selecteren waar ik windows op wil installeren dan geeft hij deze foutmelding:
"Kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MRB-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT-schijven installeren
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb dus windows 10 education gebruikt, met de bijbehorende tool.
dit is mijn complete build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 189,95 | € 189,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2HP | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 336,- | € 336,- |
1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2) | € 3,95 | € 3,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,91 | € 84,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 841,16 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het aan iemand gevraagd die er verstand van heeft, deze heeft de ssd al geformatteerd, maar zonder resultaat. hij heeft gegeken of de schijf leeg was op een andere computer waar al windows op zat, en op die computer de ssd naar NTFS gezet, maar ook dit zonder resultaat.
Ik heb geen idee wat het probleem is heeft iemand een idee??