Verwijderd

Topicstarter
Beste geinteresseerde,

Ik heb twee vragen/opmerkingen:

Waarom lees ik nergens in testen (vrnml over de nieuwe OLED TV van LG) iets over het aanpassen van de schermgrootte. Dit is volgens mij nml niet mogelijk en tevens een showstopper voor me. Immers, grote beeldschermen zijn mooi, maar zeker met OLED is het ook prettig het beeld eens wat kleiner te maken, bijv bij TV uitzendingen. Dan kijk je niet naar zo'n enorme lichtbak wat natuurlijk veel fijner is soms. Ook als je er eens dichter op wilt zitten, bijv met gamen, dan is dat ook mooi. EN ook nog eens handig als je een film met lagere resolutie wilt kijken. Redenen genoeg dus, zeker met een compleet zwarte achtergrond als de OLED heeft. Waarom kan dit niet? En is het op te vangen met bijvoorbeeld software? Ik hoop echt dat iemand mij informeren kan. Ik doel dan vooral op de 55" 55EG920V.

Ander vraagje, is het bij de OLED schermen ook goed te doen om de helderheid een flink eind terug te draaien? Dus om in een donkere kamer niet een véél te fel scherm hebt?

Ik hoor het heel graag. Dank alvast.

Verwijderd

Topicstarter
onderwerp kan ik niet meer aanpassen.... maar bedoelde natuurlijk beeldformaat of resoutie.... en niet beeldscherm grootte... want die staat vast natuurlijk :-)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:03
Wat bedoel je nu precies? Ik kan er niets van maken. Bedoel je dat je de aspect ratio van het beeld kunt aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ja misschien ook beetje lastig uitleggen. Ik bedoel concreet, bij sommige TV's kun je instellen 'volledige beeldgrootte' of 'kleinere beeldgrootte'. Dat kan volgens mij niet bij genoemde OLED scherm. En volgens mij bij heel veel TV's niet. Is dat misschien softwarematige op te lossen? Bijv dmv een app ?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Wil je een letterboxing?
Of wil je windowboxing?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/2c/Severe_Windowbox.jpg/800px-Severe_Windowbox.jpg
Plaatje van Wikipedia.org

[ Voor 112% gewijzigd door MedionAkoya op 30-01-2016 15:33 ]

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
emh.. ja op dat plaatje is wel wat ik zoek ongeveer. is dat letterboxing?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op TV's kan je dat regelen met de Zoom functie.
Gewoon resolutie omlaag en dan de Zoom van de TV uit zetten. Als die optie er is natuurlijk (soms kan het niet 100% uit gezet worden) Dan zou je het bovenstaande effect moeten krijgen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:56:
Op TV's kan je dat regelen met de Zoom functie.
Gewoon resolutie omlaag en dan de Zoom van de TV uit zetten. Als die optie er is natuurlijk (soms kan het niet 100% uit gezet worden) Dan zou je het bovenstaande effect moeten krijgen.
maar ik heb nog even gekeken. maar hie kun je de resolutie omlaag regelen bij bv spelcomputer... of gewoon tv? Deze oled van lg heeft wel de instelling zoom ... maar dan verandert de beeldgrootte niet. Vandaag getest id winkel. Ook was er vlgns mij geen resolutie instelling. alleen beeldverhoudingen kun je wijzigen.
Pagina: 1