Waterkoeling op socket370>slot1 kit

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:26

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik heb abit be6-2. Daarop zit nu zo'n converter van slot 1 naar socket 370.

Ik heb er nu een 60 watt peltier en een alpha/delta combo opzitten.

DE prestaties zijn goed te noemen alleen de herrie niet.

In het begin vondt ik dit nog niet zo erg maar de laaste tijd begin ik me eraan te ergeren.
Want 's nachts spelen is een ramp.

Mijn vraag is nu of ik niet beter waterkeoeling kan nemen. Alleen weet ik niet of het koelblok wel op die converter kan met betrekking tot het gewicht.

Kan iemand mij een advies geven over wat de beste keuze is en welke spullen ik dan moet halen.

Life goes as it goes.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Tja, voor dat gewicht zul je toch iets moeten bedenken.. Probeer je converter op een of andere manier vast te zetten, zodat hij wel iets kan hebben..

En welke spulletjes je nodig hebt?? Ik weet niet zoveel van die kant en klaar verkochte waterblokken, maar zoek hier effe wat rond en je zult genoeg vinden!

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Is waterkoeling echt zo stil? Er zitten toch ook flinke fans op de 'radiator' waar al dat water afgekoeld wordt?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Klopt, maar dat is meestal 1 grotere fan, en deze is stiller dan zo'n hoogtoerige processorkoeler-fan!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:26

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Precies, ik wil gewoon minder herrie en die delta fan draait op 7300rpm en het is net een boeing.
En met waterkoeling zal de temp van me cpu in combinatie met mijn peltier natuurlijk weer een stuk dalen.

Life goes as it goes.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

mijn delta draait ook 7300rpm :P
maar ff over het gewicht:
zal waarschijnlijk geen probleem zijn omdat je alpha ook nogal wat weegt.
een radiator-fan (meestal een 120mm) hoeft niet extreem hard te draaien omdat er meer opp zit op de radiator als op een gewone heatsink.
Dat is het hele eiereneten van waterkoeling:
je verplaatst de warmte dmv water en gebruikt een hele grote heatsink (radiator) met een heel grote fan.

Verwijderd

Ik heb waterkoeling aan mijn Slocket hangen en dat wil prima hoor. Zo zwaar is zoon koperblokje niet...

Greetz

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik denk dat het gewicht van een Alpha/Dlta incl peltier meer is dan een waterkoeling blok. En als het gewicht hetzelfde is, dan is de arm welke dat gewicht maakt, in ieder geval een stuk kleiner, en dus de krachten op de socket ook.

Moet gewoon lukken, hoor.
Pagina: 1