Goedendag tweakers,
Ik probeer een tijdje een fatsoenlijke setup te krijgen om muziek en films makkelijk te kunnen spelen in de woonkamer.
Maar het lijkt werkelijk onmogelijk!
Als eerste gebruikte ik gewoon de ouderwetse hdmi kabel met de laptop op de kast. Dat gaf een enorme bende met twee laptops en mobielen etc. Vervolgens probeerde ik het met de wireless display adapter, deze werkt eigenlijk erg goed maar net niet lekker genoeg voor films. Dat zou gaan storen. De kabels zijn in ieder geval wel al weg, gelukkig.
Toen dacht ik, laat ik een NUC halen, kan niet fout gaan want het is gewoon windows.
De Problemen
Wat ik heb
Wat raden jullie aan om gemakkelijk muziek te kunnen spelen en films te kijken op tv?
Met vriendelijke groet,
Thom
Ik probeer een tijdje een fatsoenlijke setup te krijgen om muziek en films makkelijk te kunnen spelen in de woonkamer.
Maar het lijkt werkelijk onmogelijk!
Als eerste gebruikte ik gewoon de ouderwetse hdmi kabel met de laptop op de kast. Dat gaf een enorme bende met twee laptops en mobielen etc. Vervolgens probeerde ik het met de wireless display adapter, deze werkt eigenlijk erg goed maar net niet lekker genoeg voor films. Dat zou gaan storen. De kabels zijn in ieder geval wel al weg, gelukkig.
Toen dacht ik, laat ik een NUC halen, kan niet fout gaan want het is gewoon windows.
De Problemen
- Draadloos toetsenbord met ontvanger had geen bereik.
- Bluetooth toetsenbord verbind soms niet, is traag, valt weg.
- Bluetooth werkt helemaal niet meer, staat niet meer bij windows settings.
- PC Remote app werkt oké maar is niet fijn,
- Android toestel werkt de app niet op.
- Explorer.exe doet vaag, kan bepaalde dingen niet openen.
- Diverse apps op mobiel/tablet kunnen muziek op netwerk harde schijf niet indexeren
Wat ik heb
- NUC
- USB geluidskaart 2x coax, 2x opt, 1x usb
- TV
- Harde schijf aangesloten op router
- Makkelijk muziek kunnen afspelen via een DAC.
- Makkelijk films kunnen afspelen op een tv.
- Spotify
- Lokale muziek afspelen
Wat raden jullie aan om gemakkelijk muziek te kunnen spelen en films te kijken op tv?
Met vriendelijke groet,
Thom