Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Surf-laptop met SSD en voldoende schijfruimte

Pagina: 1
Acties:

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Goedemorgen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Allereerst het antwoord op de standaardvragen:

Wat ga je met je laptop doen?
Voornaamste doel is surfen, mailen en Office. Gamen staat niet in de planning. Als ik hem 16 uur per week gebruik is het erg veel.

Wat is je budget?
Iets rond de €500. Meer dan €600 vind ik echt te veel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop zal 9 van de 10 keer op mijn bureau staan en voorzien zijn van een externe monitor, keyboard en muis. Het scherm is dus niet heel belangrijk. Af en toe een keer 's avonds op de bank of een weekendje weg/in de trein moet wel mogelijk zijn (vandaar de keuze voor een laptop).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet echt uit. Bij Acer/Medion krijg ik een goedkoop (= niet goed) gevoel, maar of dit terecht is?

Als extra eisen:
  • Er moet een SSD met minimaal 128 GB in zitten. Sinds ik dit op mijn zakelijke computer heb, wil ik niet anders. Windows en Office moeten op de SSD geïnstalleerd kunnen worden.
  • Er moet minimaal 256 GB opslagruimte aanwezig zijn, aangezien 128Gb waarschijnlijk nét te weinig is.
  • USB3.0 - vooral vanuit toekomstvastheid (moet toch jaren mee kunnen).
  • Iets van Bluetooth of Miracast-ondersteuning om het geluid draadloos richting mijn stereo te krijgen, is zeker een pré.
Zelf kwam ik uit op de volgende twee laptops:
A - toshiba-satellite-c55-c-1v7
B - toshiba-satellite-c55d-c-16f

Optie A is €100 goedkoper, heeft én een SSD én nog 500 GB extra schijfruimte.

Optie B heeft een grotere SSD en een beter CPU/GPU-combinatie (als ik het correct heb) en ziet er beter uit (subjectief).

Welke zouden jullie aanraden om een aantal jaren vooruit te kunnen? Is de CPU/GPU van optie B inderdaad significant beter voor mijn gebruik nu en over een aantal jaar? Is de SSD bij optie A ook écht een SSD? Op de site van Toshiba In de Pricewatch staat enkel "M.2".

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

M.2 is het type "slot" / de formfactor van de SSD.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Mag ik daaruit concluderen dat er een losse SSD aanwezig is?

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11 18:55
nieuws: Toshiba stopt met consumentenlaptops in Europa

En dat is naar mijn mening niet voor niks.

Zakelijke laptops maken ze redelijk betrouwbaar, maar die consumenten laptops gaan echt snel kapot (heb in een retail winkel gewerkt tot een jaar geleden.)