Goedemorgen,
ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Allereerst het antwoord op de standaardvragen:
Wat ga je met je laptop doen?
Voornaamste doel is surfen, mailen en Office. Gamen staat niet in de planning. Als ik hem 16 uur per week gebruik is het erg veel.
Wat is je budget?
Iets rond de €500. Meer dan €600 vind ik echt te veel.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop zal 9 van de 10 keer op mijn bureau staan en voorzien zijn van een externe monitor, keyboard en muis. Het scherm is dus niet heel belangrijk. Af en toe een keer 's avonds op de bank of een weekendje weg/in de trein moet wel mogelijk zijn (vandaar de keuze voor een laptop).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet echt uit. Bij Acer/Medion krijg ik een goedkoop (= niet goed) gevoel, maar of dit terecht is?
Als extra eisen:
A - toshiba-satellite-c55-c-1v7
B - toshiba-satellite-c55d-c-16f
Optie A is €100 goedkoper, heeft én een SSD én nog 500 GB extra schijfruimte.
Optie B heeft een grotere SSD en een beter CPU/GPU-combinatie (als ik het correct heb) en ziet er beter uit (subjectief).
Welke zouden jullie aanraden om een aantal jaren vooruit te kunnen? Is de CPU/GPU van optie B inderdaad significant beter voor mijn gebruik nu en over een aantal jaar? Is de SSD bij optie A ook écht een SSD? Op de site van Toshiba In de Pricewatch staat enkel "M.2".
ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Allereerst het antwoord op de standaardvragen:
Wat ga je met je laptop doen?
Voornaamste doel is surfen, mailen en Office. Gamen staat niet in de planning. Als ik hem 16 uur per week gebruik is het erg veel.
Wat is je budget?
Iets rond de €500. Meer dan €600 vind ik echt te veel.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop zal 9 van de 10 keer op mijn bureau staan en voorzien zijn van een externe monitor, keyboard en muis. Het scherm is dus niet heel belangrijk. Af en toe een keer 's avonds op de bank of een weekendje weg/in de trein moet wel mogelijk zijn (vandaar de keuze voor een laptop).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet echt uit. Bij Acer/Medion krijg ik een goedkoop (= niet goed) gevoel, maar of dit terecht is?
Als extra eisen:
- Er moet een SSD met minimaal 128 GB in zitten. Sinds ik dit op mijn zakelijke computer heb, wil ik niet anders. Windows en Office moeten op de SSD geïnstalleerd kunnen worden.
- Er moet minimaal 256 GB opslagruimte aanwezig zijn, aangezien 128Gb waarschijnlijk nét te weinig is.
- USB3.0 - vooral vanuit toekomstvastheid (moet toch jaren mee kunnen).
- Iets van Bluetooth of Miracast-ondersteuning om het geluid draadloos richting mijn stereo te krijgen, is zeker een pré.
A - toshiba-satellite-c55-c-1v7
B - toshiba-satellite-c55d-c-16f
Optie A is €100 goedkoper, heeft én een SSD én nog 500 GB extra schijfruimte.
Optie B heeft een grotere SSD en een beter CPU/GPU-combinatie (als ik het correct heb) en ziet er beter uit (subjectief).
Welke zouden jullie aanraden om een aantal jaren vooruit te kunnen? Is de CPU/GPU van optie B inderdaad significant beter voor mijn gebruik nu en over een aantal jaar? Is de SSD bij optie A ook écht een SSD? Op de site van Toshiba In de Pricewatch staat enkel "M.2".