Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Te hoge uploadsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:13
Mijn vraag
Ik maak dagelijks een back-up van mijn bestanden op mijn NAS naar een andere NAS die ik bij een familielied heb staan. Ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik een uploadsnelheid haal van 4,90 MBps. Dat is erg veel, omdat ik normaal max 2,50 MBps moet halen. Ik zit bij Ziggo en heb een uploadsnelheid van 20 Mbit/s. Is dit een verkeerde inschatting van de SyncbackPro programma of heb ik gewoon geluk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- SyncbackPro
- Uploaden over SFTP
- NAS: WDmyCloud
- Technicolo 7210

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Modem reset, helpt niet.
- Op internet gezocht, zonder resultaat helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2d0ynp4.png

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Compressie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Eric_1993
Het programma maakt een mirror back-up. Dus er wordt niks gecomprimeerd. Het bestand wat wordt geupload is een IMAGE van een PC gemaakt met AOMEI

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Synology comprimeerd waarschijnlijk de data die verzonden wordt en gaat het weer uitpakken als het op de plaats van bestemming is.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Deze eens proberen: http://www.speedtest.net als die ook 4.79MBps zegt stop dan met zagen en prijs je gelukkig.

[ Voor 43% gewijzigd door Damic op 30-01-2016 00:20 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:24
Fusioxan schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:13:
Synology comprimeerd waarschijnlijk de data die verzonden wordt en gaat het weer uitpakken als het op de plaats van bestemming is.
- NAS: WDmyCloud :X

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Eric_1993
Damic schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:19:
Deze eens proberen: http://www.speedtest.net als die ook 4.79MBps zegt stop dan met zagen en prijs je gelukkig.
Die geeft 20Mbit aan. Maar dat verklaart nog steeds niet waarom Syncback dan 4,79MBps aangeeft. Verkeerde snelheid kan het zijn, maar het gaat ook heel snel. Binnen een uur is die klaar. Dus op 1 of andere manier wordt er toch 4MBps doorheen gepompt

[ Voor 7% gewijzigd door Eric_1993 op 30-01-2016 00:26 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is de andere kant ook een Ziggo verbinding? En toevallig in dezelfde regio/plaats?
Best kans dat je traffic binnen het Ziggo netwerk sneller gaat dan naar buiten het Ziggo netwerk.

edit: Ik lees scheef?... ik dacht dat je bijna 5MB/s (50Mbps) haalde, niet Mbps. Of lees ik niet scheef?

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 30-01-2016 01:13 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
SFTP maakt gebruik van datacompressie en een image backup is behoorlijk leeg dus veel compressie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:57
Je krijgt niet altijd wat je koopt. Vaak valt dat nadelig uit.
Soms positief zoals deze printscreen van een speedtest van zonét laat zien (abo is 40Mbit glas bij Tele2 ).

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/bf4yrgghp/Clipboard01.jpg

• Eric_1993
McKaamos schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:10:
Is de andere kant ook een Ziggo verbinding? En toevallig in dezelfde regio/plaats?
Best kans dat je traffic binnen het Ziggo netwerk sneller gaat dan naar buiten het Ziggo netwerk.

edit: Ik lees scheef?... ik dacht dat je bijna 5MB/s (50Mbps) haalde, niet Mbps. Of lees ik niet scheef?
Klopt, ik haal bijna 5MB/s. Dat is dus het dubbele snelheid wat ik gewoon zou moeten halen.

De andere kant is aangesloten op Telfort en staat een straatje verder.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eric_1993 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Klopt, ik haal bijna 5MB/s. Dat is dus het dubbele snelheid wat ik gewoon zou moeten halen.

De andere kant is aangesloten op Telfort en staat een straatje verder.
Mmmm... Zou er een hogere cap op de wijk-infra zitten? Zeg maar, net zoals in een datacenter zijn servers onderling ook vaak op hogere snelheden met elkaar verbonden dan dat ze daadwerkelijk "het internet" op gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Nee de snelheid wordt bepaalt door het Docsis of VDSL modem.
Als je fibre hebt kan het in de wijkcentrale zitten, maar bij bijvoorbeeld vodafone weer in de router die meegeleverd wordt.

Ziggo is daar behoorlijk strak in, maar andere partijen zijn nog wel eens slordig (beide kanten op).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:00
Deze speedtest wordt op mijn werk veel aangeraden en geeft de resultaten bij verschillende bestandgroottes.
http://speedof.me

[ Voor 22% gewijzigd door Sepio op 30-01-2016 17:47 ]

• Eric_1993
Sepio schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:45:
Deze speedtest wordt op mijn werk veel aangeraden en geeft de resultaten bij verschillende bestandgroottes.
Heb die test uitgevoerd. Maar de testresultaat is dat ik 85 Mbps download heb en zodra die de upload wil testen loopt die vast. Met ziggo speedtest zie ik 203 Mbps download en 20 Mbps upload.
Mmmm... Zou er een hogere cap op de wijk-infra zitten? Zeg maar, net zoals in een datacenter zijn servers onderling ook vaak op hogere snelheden met elkaar verbonden dan dat ze daadwerkelijk "het internet" op gaan.
Dat lijkt me logisch als ik ook bij Telfort zou zitten. Maar ik heb Ziggo en de andere kant Telfort. Die hebben toch allebei een eigen "route"? Bij het pingen naar de IP-adres van de familielid gaat de route helemaal naar Amsterdam en vanaf daar over naar het netwerk van KPN

[ Voor 37% gewijzigd door Eric_1993 op 30-01-2016 18:55 ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou het er maar op houden dat het idd een verkeerde inschatting is van het betreffende programma. Ziggo is zoals al eerder gezegd vrij strak in hun limieten.
Helemaal als de testen het bevestigen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sepio schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:45:
Sorry maar die site is echt raar. Ik krijg als rapportage terug (zowel met Edge als met Firefox) dat ik op 120/13Mbps zou zitten. Al mijn andere tests (multi-thread SFTP, testfiles van allerlei hosters maar ook "gewone" HTTP-downloads van Microsoft) zitten toch echt tegen de 200/20Mbps aan, zoals ik ook in mijn Ziggo abonnement betaal.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is idd compressie.

🌞🍃

• Jim423
  • Registratie: September 2007
MAX3400 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Sorry maar die site is echt raar. Ik krijg als rapportage terug (zowel met Edge als met Firefox) dat ik op 120/13Mbps zou zitten. Al mijn andere tests (multi-thread SFTP, testfiles van allerlei hosters maar ook "gewone" HTTP-downloads van Microsoft) zitten toch echt tegen de 200/20Mbps aan, zoals ik ook in mijn Ziggo abonnement betaal.
Ik heb uit die site nog nooit goede resultaten behaald. Bij mij geeft hij 101Mb/s aan terwijl ik strak 122 Mb/s heb overal (http,binary,ziggo speedtest). Op verschillende pc's en verschillende internetverbindingen getest. Afrader dus. Wanneer je de ziggo speedtest niet vertrouwt kun je het beste speedtest.net en dan leaseweb server pakken o.i.d.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Eric_1993
Wel jammer, was al blij dat ik het dubbele uploadsnelheid kon halen :P Helaas :P
Pagina: 1