Vraag : nas icm plex en download server ( sonarr)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 17:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem wil ik vooral gaan gebruiken om als nas te gebruiken en om een plex server te runnen die 1080p moet kunnen transcoden naar mijn telefoon en chromecast.

Het downloaden wil ik gaan door middel van sonar en deluge.

Ik ben van plan om hem te runnen op een Linux distributie, waarschijnlijk mint. Ik heb ook gelezen over freenas en dergelijke systemen maar ik heb hier nog geen ervaring mee, mocht dit vele malen handiger zijn dan ben ik bereid om me hier in te verdiepen

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik probeer om te gaan zitten rond een prijs van 300 euro, alles wat goedkoper kan is mooi meegenomen maar ik prefereer wel Intel over AMD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik tot nu toe heb samengesteld. Ik ga proberen de onderdelen tweedehands te krijgen als dit me veel zou schelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4150 Boxed€ 116,99€ 116,99
1Cooler Master Elite 130€ 41,95€ 41,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 38,-€ 38,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 230,89

Ik ben van plan om te beginnen met een harde schijf van 2 tb en een ssd voor het OS. Ik denk dat 120gb wel genoeg moet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Buiten de Intel processor, heb ik geen voorkeuren voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik zou graag willen dat de nas niet te groot is en zuinig is. Ook is niet te veel geluid mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Bartje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:05
3x dezelfde vraag in dit topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Oh dat zie ik nu pas, de andere posts waren onbedoeld. Kan ze ook niet verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 22:43
waarom neem je niet een synology nas? hierop kan je ook plex en download server draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
nick0294 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:50:
waarom neem je niet een synology nas? hierop kan je ook plex en download server draaien
omdat een synology nas die dit allemaal aan kan relatief duur is. daarbuiten is een zelfgebouwd nas systeem veel flexibeler en kan eventueel nog gebruikt worden als pc/htpc.

en dit is de perfecte gelegenheid om voor het eerst zelf een systeem te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik raad je aan te overwegen een ESXI of Proxmox server te maken waarop je dan een aantal virtuals kan draaien, 1 voor plex, 1 voor een NAS (Nas4free, Freenas etc), 1 voor download, etc. Let wel op in dat geval dat je setup VT-d ondersteund, een aparte controler voor je Harddisk(s) heeft en dat alles hardware door ESXi wordt ondersteund als je daarvoor kiest.

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1