Receiver werkt niet op mijn panasonic tv! :(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730185

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag een nieuwe tv gekocht en ook meteen een receiver.
Nu heb ik het probleem dat het geluid van mijn receiver niet werkt op mijn panasonic TX48CX400E.
De receiver is een pioneer HTP 072, ik heb die aangesloten met een hdmi kabel en die heb ik in hdmi ingang 3 gestopt in de tv. Ik ben nu al de hele middag aan het prutsen geweest en krijg het gewoon niet werkend! Weet iemand hier wat ik fout doe? :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je wilt echt geluid van je receiver op je tv? Normaal wil je het andersom..
Voor andersom moet je goed opletten welke hdmi aansluitingen je gebruikt. Vaak is er maar 1 hdmi uitgang op de tv die ARC ondersteunt, en is er maar een hdmi op de receiver waarop geluid richting de tv gaat.
Even de handleidingen checken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:08

DarkSide

theres no place like ::1

Wat wil je precies. Wil je het geluid van de receiver naar je TV sturen.
Of wil je het geluid van je TV over je speakers horen (dus via de receiver).
De eerste wil je niet. Daarvoor heb je dus speakers aangesloten op je versterker.
De 2e kan als je geen gebruik maakt van een media apparaat. En dan moet je kijken naar ARC.
Audio Return Channel. Niet elke HDMI ingang van een TV ondersteund ARC. Dus even de handleiding lezen welke dat bij jouw tv is. En evt ook de handleiding van je versterker om te kijken of je daar ook iets moet aan zetten om ARC te krijgen.

Voor de rest gewoon media apparaten (HTPC/ DVD / BR speler) aansluiten op de HDMI ingang van je versterker. En van je versterker via HDMI out naar een HDMI in van je TV (met arc)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaa ik wil het geluid van geluid van de tv op de receivers hebben. HDMI uitgang 3 word ondersteund door ARC staat in de handleiding maar ik krijg het alsnog niet werkend. Ik kan ook nergens in de settings iets vinden over het apparaat dat ik heb aangesloten. In de handleiding staat het totaal niet goed uitlegt wel staat erin dat beide apparaten ARC ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 15:32
Pioneer volgt het ARC-CEC protocol niet geheel. Daarom is het lastig om met een TV te communiceren. Zoek ook maar eens op Samsung + Pioneer + ARC-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ARC on op de receiver aan gedaan, Ik heb de hdmi in uitgang 3 maar alsnog gebeurt er niks. Ik snap niet wat ik verkeerd doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

heb je wel geluid over andere bronnen?
anders even resetten?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is me op een of andere manier gelukt om de speakers werkend te krijgen alleen nu werken alleen de speakers vooraan en de andere 4 speakers nog niet ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 730185 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:37:
Het is me op een of andere manier gelukt om de speakers werkend te krijgen alleen nu werken alleen de speakers vooraan en de andere 4 speakers nog niet ;/
Dat ligt dan waarschijnlijk aan het inkomende signaal. Is waarschijnlijk gewoon stereo.
En geen DD. (check ook of je TV DD/DTS door kan sturen of dat het alleen stereo is)
Dat laatste zal waarschijnlijk niet zo zijn, was vroeger nog wel een beperking.
Verder staat er in de handleiding van de versterker dan weer hoe je ook bij stereo signaal de andere speakers kunt aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank jullie wel het is me gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 18:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooi, maar jammer dat nu niet duidelijk is waar het aan lag.. ;)
Pagina: 1