Noodzakelijke casemod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimineliz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-08 20:18
Zojuist heb ik geprobeerd om de MSI R9 390X Gaming 8GB videokaart in mijn kast te zetten. Echter, nu blijkt deze kaart net iets te groot uit te vallen voor mijn behuizing (Cooler Master Centurion II). Op 1 of 2 milimeter, past deze niet langs de interne behuizing (de behuizing voor de schijven).

Naar mijn idee heb ik 2 opties:
- Nieuwe behuizing en alles overzetten
- Stukje van de behuizing wegknippen/zagen/veilen.

Optie 1 heeft niet mijn voorkeur met oog op de kosten. Voor optie 2 heb ik geen materiaal en ervaring. Ik weet niet hoe dat uitpakt voor de overige componenten (statisch, vijzel, etc)

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?

Beste antwoord (via Crimineliz op 01-02-2016 17:50)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sowieso is de kast bewerken met de hardware er nog in een no-go! Zeker als je dingen gaat wegslijpen of vijlen moet je dat risico niet nemen.
Ik zou persoonlijk de interne drivebays verwijderen. Grote kans dat dat rekje met wat popnagels vast zit en met een metaalboortje in een accuboormachine heb je die er zo uit.
Mocht je dat rekje nodig hebben voor je harde schijven, dan kan je hem daarna (buiten de kast) in tweeën zagen en met wat boutjes/moertjes weer vastzetten.

[ Voor 61% gewijzigd door Meelobee op 30-01-2016 19:25 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kun je het niet gewoon met de waterpomptang/combinatietang wegbuigen? 1 a 2 milimeter is wel heul weinig :D (of het rekje demonteren, HDD's in de bovenste bays plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Soortgelijke issue gehad. Rekje gewoon lekker bewerken, of er afhalen en ergens anders monteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Optie 3:

Afbeeldingslocatie: http://i.obstorage.nl/0eccea4cc0f04c669e1df10d15f50e6f/opener/De_man_werd_bedreigd_met_een_hamer_en_mes_(Foto_archief).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Rekje loshalen en met een vijl aan de slag, anders een kniptang of buigen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 10:01

xdb

Of met een dremel een stuk eruit snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
Gewoon inderdaad het rekje bewerken, alleen wel je hardware componenten uit je behuizing halen en erna goed schoonmaken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sowieso is de kast bewerken met de hardware er nog in een no-go! Zeker als je dingen gaat wegslijpen of vijlen moet je dat risico niet nemen.
Ik zou persoonlijk de interne drivebays verwijderen. Grote kans dat dat rekje met wat popnagels vast zit en met een metaalboortje in een accuboormachine heb je die er zo uit.
Mocht je dat rekje nodig hebben voor je harde schijven, dan kan je hem daarna (buiten de kast) in tweeën zagen en met wat boutjes/moertjes weer vastzetten.

[ Voor 61% gewijzigd door Meelobee op 30-01-2016 19:25 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimineliz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-08 20:18
Dank voor alle reacties! Inmiddels is het gelukt, toevallig zo op de manier als Meelobee omschrijft. Het frame waar de SSD's en HDD's in hangen eruit gehaald. SSD's en m'n HDD er boven weer in geplaatst. Het stukje frame wat in de weg zat voor de videokaart er nu dus uitgelaten.

Opgelost:)
Pagina: 1