Ja sorry mensen, maar ik weet dat er een sensor onder de processor zit, maar ik weet niet hoe ik kan aflezen wat het aangeeft
In je BIOS... dacht ik zoiets weleens gezien te hebben
Of klinkt dit dom
Of klinkt dit dom
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Ik weet dat bij bijvoorbeeld een mamabordje van Asus een cd-rom geleverd wordt met allemaal software erop. Hier staat ook een CPU diagnose programma ofzo iets. Hiermee kun je de temperatuur mee aflezen.
Sja, maar dan kan ik natuurlijk niet echt meten wat de temp van de proc. ongeveer wordt als ie flink staat te rekenenOp donderdag 21 juni 2001 12:46 schreef LuNaTiC het volgende:
In je BIOS... dacht ik zoiets weleens gezien te hebben
Of klinkt dit dom![]()
Owja, het gaat hier trouwens niet om onderstaande cfg, maar om de Soltek 75-KAV en een TB 1Ghz
Ik check de Soltek cd-rom nu.....Op donderdag 21 juni 2001 12:48 schreef nicoprevoo het volgende:
Ik weet dat bij bijvoorbeeld een mamabordje van Asus een cd-rom geleverd wordt met allemaal software erop. Hier staat ook een CPU diagnose programma ofzo iets. Hiermee kun je de temperatuur mee aflezen.
En vind Virtual Drive, probeer 't nu...
MBMOp donderdag 21 juni 2001 13:06 schreef SickBastard het volgende:
3 letters, MBM
btw. heb nu een Via Hardware monitor, maar ik heb liever een proggie waar je gewoon ziet dat de variabele verandert en dat je bv. een grafiek ziet lopen... dat je dus gewoon voor een bepaalde tijdsduur de proc. temp kunt laten bijhouden...
mbm is motherbord monitor. is ideaal. gemaakt door alex van kaam (of zo).
MBM is inderdaad een proggie ja..Kijk maar effe in de frontpage van tweakers.net.. Daar staatie wel tussen..
Maar die sensor zit bij P-III's toch ingebakken, niet onder de proc
Maar die sensor zit bij P-III's toch ingebakken, niet onder de proc
Ah, dat verklaart veelOp donderdag 21 juni 2001 13:24 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Soz mensen, maar ik heb dus andere processor, had me Signature nog nie veranderd
Naja, kan gebeuren..
Verwijderd
Die sensor zit toch in je MOBO en niet in je processor ????
Hangt van je Mobo af of je je temp. kunt meten...
Hangt van je Mobo af of je je temp. kunt meten...
Ik probeer 'm, tnxOp donderdag 21 juni 2001 14:54 schreef Twynn het volgende:
kijk hier es:
http://www.tweakers.net/meuktracker/685
Verwijderd
Mainboard information, stukkie naar beneden scrollen:Op donderdag 21 juni 2001 13:06 schreef SickBastard het volgende:
mag jij me vertellen onder welke module!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Temperature Sensor(s) Board Temperature 32.0C/89,6F CPU Temperature 33.5C/92.3F Cooling Device(s) CPU Fan Speed 4116rpm Voltage Sensor(s) CPU Core Voltage 1.97V Aux Voltage 1.97V +3.3V Voltage 3.47V +5V voltage 4.89V +12V Voltage 11.61V -12V Voltage -12.07V -5V Voltage -4.86V |
gok eensOp donderdag 21 juni 2001 17:01 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
OK ik heb hem, maar nu kan ik 5 sensoren kiezen:
- VIA 686B-1
- VIA 686B-2
- VIA 686B-3
- LM75-5
- Custom
Idle geeft sensor 1 24 en sensor 2 40 graden..wat is wat
PC Alert III, Fuzzy Logic II, etc tec allemaal windows based progjes om de temp te meten, weet je ook meteen hoeveel rpm je cpu fan draait
Dat heb ik zo echt niet staan hoor... dit heb ik wel:Op donderdag 21 juni 2001 17:07 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Mainboard information, stukkie naar beneden scrollen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Temperature Sensor(s) Board Temperature 32.0C/89,6F CPU Temperature 33.5C/92.3F Cooling Device(s) CPU Fan Speed 4116rpm Voltage Sensor(s) CPU Core Voltage 1.97V Aux Voltage 1.97V +3.3V Voltage 3.47V +5V voltage 4.89V +12V Voltage 11.61V -12V Voltage -12.07V -5V Voltage -4.86V
Ja dat zijn 2 mooie progjez voor je temperatuur en dergerlijke te meten, maar wordt deze software niet alleen bij MSI mobo's meegeleverd??
Ene gaat over SisoftOp donderdag 21 juni 2001 17:57 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
[..]
Dat heb ik zo echt niet staan hoor... dit heb ik wel:
[afbeelding]
There is no magic.
k duidelijk wat betreft Siso Soft, maar nie dat MBMOp donderdag 21 juni 2001 18:03 schreef The_Will het volgende:
[..]
Ene gaat over Sisoft(het was een reactie op een vorige post) Nu wel duidelijk?
'T lijkt me dat die sensor 2 (die van 40 graden) je CPU temp is, aangezien je een tb 1 Ghz hebt en die dingen nogal warm worden.
Die andere is dan je casetemp
Die andere is dan je casetemp
There is no magic.
kun je niet eerst nadenken en dan vragen stellen, denk jij echt dat je case ( dat ding wat langs je staat) 40 graden is
Jezus, hoe moet ik nou ruiken dat die andere temp voor de case ofzo staanOp donderdag 21 juni 2001 18:27 schreef Rappie het volgende:
kun je niet eerst nadenken en dan vragen stellen, denk jij echt dat je case ( dat ding wat langs je staat) 40 graden is
Ja alleen bij MSI mobo's maar ik d8 dat ze ook wel op andere werkten, en als je een beetje zoekt op internet kan je ze heus wel te d/l'en vinden.
Pagina: 1