Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Screenmirroring met samsung smart tv

Pagina: 1
Acties:
  • 27.261 views

Vraag

• Jarf
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 16:36
Hallo tweakers,

Hoe kan ik mijn laptop verbinden met de tv? Ik wil er een draadloos beeldscherm van maken zodat ik makkelijk online videos kan laten zien.
Als ik deze vraag beter in een ander subforum kan zetten hoor ik dat graag!

Wat ik heb:Zodra ik via Instellingen-->systeem-->beeldscherm-->verbinding maken met een draadloos beeldscherm
ga verschijnt er op de tv verbinding maken... en uiteindelijk verbonden! Daarna word het scherm van de tv zwart en komt er "laden" rechtsboven te staan. En mijn laptop scherm knippert een keer. Normaal gesproken komt dan het scherm dan tevoorschijn maar er komt te staan: "videogegevens worden niet ondersteund". Na aardig wat gespeur op internet heb ik geen passend antwoord gevonden wat ik hieraan kan doen.

Hopelijk weet hier iemand raad! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jarf op 29-01-2016 18:03 ]

Alle reacties

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Heb je op je tv als source ook screenmirroring geselecteerd?

• Jarf
Basement schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:26:
Heb je op je tv als source ook screenmirroring geselecteerd?
Ja ik heb screenmirroring als source geselecteerd.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Jarf schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:01:
[...]

Ja ik heb screenmirroring als source geselecteerd.
Ik heb er zelf ook heel lang mee zitten klooien omdat werkende te krijgen, totdat ik een vrij simpele tutorial van iemand tegenkwam en dat deed de truc voor mij.

YouTube: Samsung screen mirroring with laptop.

• Jarf
Heb deze inderdaad ook al 3 keer geprobeerd maar na het zwarte laadscherm geeft de tv de error die ik in de eerste post noemde. De tijd dat het scherm zwart blijft duurt ook veel langer :(

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Zonder te weten wat voor laptop je hebt, is het niet zeker te zeggen of het ondersteund wordt. Het hangt af van de combinatie draadloze netwerkkaart, en GPU. Er dient ondersteuning voor Miracast te zijn.

• Jarf
De volgende laptop heb ik: Asus website
Met alle specs: Bol.com

Ik ken de features die u noemt niet. :o

[ Voor 15% gewijzigd door Jarf op 30-01-2016 15:24 ]

• richellevc
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Het maakt sowieso maar minder dan de helft van de keren verbinding, andere keren blijft er op scherm staan dat het verbinding maakt met mijn laptop en op mijn laptop is te zien "volg instructies op tv". Wanneer de verbinding niet binnen (ongeveer) halve minuut gemaakt is geeft mijn laptop de melding dat de tv niet langer wacht. Heb geprobeerd firewall tijdelijk uit te zetten maar dit leek niet echt te helpen.

Heb ik eindelijk verbinding geeft mijn tv de melding waar je het over hebt "videogegevens worden niet ondersteund", scherm blijft verder zwart met rechtsboven het laadteken.

Laptop ondersteunt verbinding met draadloos scherm
asus n750jk serie met windows 10

samsung smarttv (ik geloof E serie uit 2013) ondersteunt ook miracast / screenmirroring
aanvulling: is geloof ik dezelfde tv als jij hebt maar dan de 23 inch variant

Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door richellevc op 11-02-2016 18:50 ]

• Jarf
@richellevc:

Ik heb echt exact hetzelfde als wat jij hebt!

Laatst ook een lenovo laptop geprobeert maar ook zonder resultaat... Ik neem dus aan dat er bij de tv iets misgaat. Wat er precies bedoeld word met "videogegevens worden niet ondersteund" is mij ook nog steeds een raadsel.

• Ramboi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 22:59
Hier ook zelfde probleem.

Laptop Acer: Aspire VN7-572G

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 21:01
Is er iemand die al een fix heeft voor dit probleem? :D

• Jarf
Heb samsung een tijd geleden gebeld hierover en die zeggen eigenlijk (zonder verder onderzoek). Omdat je geen samsung laptop hebt zullen er wel compitabiliteitsproblemen optreden.

Dus ik denk dat we nog wel even moeten wachten op een oplossing als die al komt! :(

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Er wordt wel meer gepost over dat MiraCast/ScreenMirroring. Ik heb het met een Lenovo X230 en een R540 aan de praat gekregen. Maar omdat de laptop geen full HD ondersteund wordt de weergave op de TV ook FUBAR. Het vervelende is dat het zo een standaard is waar iedere fabrikant zijn eigen implmentatie van heeft.

Ik meen dat ik het zelfs niet voor elkaar kreeg met mijn Samsung telefoon en de Samsung TV. Heel vreemd. Jullie hebben wel een MiraCast compatible chipset? want dat is verplicht, naar het schijnt. Sommige chipsets ondersteunen het en andere weer niet. Het staat nog zo in de kinderschoenen dat het een beetje plug-and-pray is. Of dat opgelost gaat worden, met zaken als Chromecast en zo is dat bijna niet meer nodig.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• thisisjazz
Eigenlijk tot op heden dit nog nooit gefixt kunnen krijgen. Het werkte wel bij Windows 8.1 en met de upgrade naar Windows 10 ging het fout.

Kan schijnbaar ook aan je TV liggen. Anno 2018 en simpel wireless je scherm mirroren blijft dus nog een uitdaging 8)7

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Chromecast?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• thisisjazz
Volgens mij kan je daarmee meer apps casten en niet je scherm, zoals letterlijk het dupliceren/uitbreiden van je scherm. De mogelijkheid die je krijgt als je via een hdmi kabel verbinding maakt via laptop naar tv.

Verwijderd

Ik heb nog geen poging gedaan om dit zonder chromecast te doen (pas sinds een week een smart tv), maar

als je nog een hdmi aansluiting en 30 euro over hebt voor een chromecast werkt dat goed.

Edit:

Via Apparaatbeheer naar een televisie gezocht op het netwerk en tegelijkertijd hetzelfde op de televisie gedaan.

(setup: Samsung laptop, oud wel windows 10 - chromecast 1 - samsung mu7059 tv - fritzbox 7490 voor de rest nog een blue-ray speler en een western digital mycloud er aan hangen.)

Via de chromecast gaat het makkelijker, maar dit werkt ook al is de internetverbinding nu wel langzamer.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 02:04 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@thisisjazz dit topic is bijna één jaar oud. Maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.