Ziggo CI+ module met CAIway smartcard - Go of NO go?

Pagina: 1
Acties:

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 14:12
Ik heb gisteren een nieuwe Samsung Smart LED TV (32" J6200) voor in de keuken op de kop getikt met wat BTW korting. Toen ik vroeg om een CI+ module bij de TV vertelde de verkoper me dat hij ze alleen voor Ziggo verkoopt, en aangezien ik CAIway heb zou ik via de CAIway site zo'n module moeten regelen.

Na even op de CAIway site gekeken te hebben zag ik dat de CI+ module gehuurd moet worden voor EUR 3,50 per maand, dat is inclusief een smartcard. Zo'n CI+ module huren vind ik niet zo aantrekkelijk, op termijn betaal je veel meer dan dat die module kost :(

Nu heb ik in mijn woonkamer al een wat oudere Samsung Smart LED TV staan (37" D6500) waarin een 'oude' Ziggo CI+ module zit met een CAIway smart card, en dat werkt prima. Deze combinatie is ontstaan nadat in mijn woonplaats Ziggo door Cogas werd vervangen door CAIway. Er is ons toen verteld dat we bestaande apparatuur konden blijven gebruiken en ook heb ik meteen aangegeven 3 HD ontvangers te hebben zodat ik al vanaf het begin 3 CAIway smartcards heb gekregen, zonder deze te moeten huren (dit is normaliter geen optie, maar omdat de gedwongen overstap van Ziggo naar CAIway op veel verzet stuitte was dit één van de manieren om mensen over te halen om toch CAIway te kiezen, i.p.v. een andere aanbieder).

Omdat ik dus nog 2 CAIway smartcards 'over' heb zat ik me af te vragen waarom die niet zouden gaan werken i.c.m. een nieuwe Ziggo CI+ module (die ik gewoon kan kopen voor een éénmalig bedrag). Immers, mijn TV in de woonkamer werkt ook prima.

Is er iets wat ik over het hoofd zie en gaat het niet werken zonder maandelijks CAIway te sponseren, of is dit daadwerkelijk zonder problemen te doen? Heeft er iemand hier ervaring met iets dergelijks?

Oh ja, voor het geval het uit mocht maken, interactieve TV heeft geen prioriteit voor in de keuken :)

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 14:12
Even een kleine kick. Ik had ook nog gelezen dat er verschillende versies CI+ modules zijn, waarbij er vanaf een bepaalde versies additionele features mogelijk zijn. Zou het ook nog kunnen zijn dat deze nieuwe TV alleen nieuwere CI+ modules slikt?

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Kan alleen antwoord geven op je laatste vraag; heb zelf zelfde soort situatie. Nieuwe tv met "oude" CI+ module die al tig jaar in de kast lag. Maar die werkt dus niet op de nieuwe tv (CI+ compabiliteits foutmelding op het scherm).

Moest dus een nieuwe CI+ module aanschaffen.