Wordpress sec widget area niet op homepage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Hallo,

Ik zit hier al een tijdje mee te worstelen, aangezien ik niet kan programmeren en geen andere oplossing kan vinden probeer ik het op deze manier.

ik heb de site http://www.vlielandvantoen.nl

aan de rechter kan van de website zijn er 2 menu's.
Nu is de "ansichtkaarten" menu de secundaire widget area. Deze gebruik ik op andere pagina's om menu's automatisch te laten aanmaken met een plug (simple section navigation)

Ik gebruik de laatste versie van wordpress en gebruik thema weaver.

Via google kan ik mijn antwoord niet vinden.

Mijn vraag is hoe kan ik de secundaire widget area laten verdwijnen op de homepage?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Je kunt in je template folder eens kijken naar index.php of home.php. Als je die laatste hebt kun je daar de secundaire widget code uit halen. Met een beetje trial&error moet je een eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Wat André zegt inderdaad. Wel 1 toevoeging daarop: zorg dat je eventuele wijzigingen in een child theme opslaat. Als je dat niet doet heb je kans dat al je wijzigingen weer weg zin zodra de maker van je thema een update door heeft gevoerd.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Foamy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:57:
Wat André zegt inderdaad. Wel 1 toevoeging daarop: zorg dat je eventuele wijzigingen in een child theme opslaat. Als je dat niet doet heb je kans dat al je wijzigingen weer weg zin zodra de maker van je thema een update door heeft gevoerd.
André schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:07:
Je kunt in je template folder eens kijken naar index.php of home.php. Als je die laatste hebt kun je daar de secundaire widget code uit halen. Met een beetje trial&error moet je een eind kunnen komen.
Bedankt voor jullie berichten, ben 2 dagen ermee bezig geweest.
Maar er zijn zoveel mappen en index.php ik zie echt niet waar ik moet zoeken.

gebruik cyberduck voor ftp te connecten en notepad++ om te editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Je gebruikt thema "weaver", dan moet je de index.php in de map /wp-contents/themes/weaver/ hebben. Maar inderdaad, gebruik liever een child theme om dit op te lossen.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Spinal schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:54:
Je gebruikt thema "weaver", dan moet je de index.php in de map /wp-contents/themes/weaver/ hebben. Maar inderdaad, gebruik liever een child theme om dit op te lossen.
deze heb ik gebruikt en de secundaire widget verwijderd. Hij blijft vervolgens wel op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Heb je het child theme ook al geactiveerd? Of heb je het parent theme nog actief staan?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

manii schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:00:
[...]

deze heb ik gebruikt en de secundaire widget verwijderd. Hij blijft vervolgens wel op de site staan.
Het lijkt mij handig dat je onze Quickstart even doorneemt.

Ondanks dat je niet kan programmeren, kan je hopelijk wel Googlen. Het idee is ook dat je iets beter aangeeft wat je zelf hebt geprobeerd (plaats printscreens op http://imgur.com), wat je hebt gevonden (op het internet) en waarom dat niet de oplossing voor je probleem is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Spinal schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:54:
[qu
Bedankt voor jullie reactie, sorry voor mijn late reactie.

Heb net een child theme volgens de handleiding aangemaakt, maar loop vast op het volgende
If your theme has more than one .css file (eg. ie.css, style.css, main.css) then you will have to make sure to maintain all of the Parent Theme dependencies.
Mijn hoofd thema "weaver" heeft verschillende .css bestanden

- editor-style-rtl
- editor-style
- rtl
- wvr-admin-style

begrijp ik goed wat ze hiermee bedoel dat ik deze .css bestanden in de functions.php moet zetten ?
<?php
add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'theme_enqueue_styles' );
function theme_enqueue_styles() {
wp_enqueue_style( 'parent-style', get_template_directory_uri() . '/style.css' );

}
?>
moet achter '/style.css'<spatie>'/editor-style-rtl.css'<spatie>'/editor-style.css' etc....??

Ik hoop dat ik een beetje op weg ben.

extra:

Ben even opnieuw begonnen en heb de volgende video gevolgd https://www.youtube.com/watch?v=cbU12Tw7Q4U

Ik heb exact gedaan hoe hij het ook heeft gedaan! bij +- 9 min van de video ziet hij zijn child theme al.
Als ik deze upload op de ftp, en vervolgens wil bekijken zie ik niets staan :S
dit is mijn code:
/*
Theme Name: Weaver Child
Theme URI: http://www.vlielandvantoen.nl/
Description: Bare minimum Weaver Child theme
Author: Bruce Wampler
Author URI: http://www.vlielandvantoen.nl/
Version: 1.0
Template: weaver

*/

[ Voor 12% gewijzigd door Zaratrass op 09-02-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ben ondertussen twee weken weg geweest en vandaag verder gegaan met de child theme.

Heb het mezelf iets makkelijker gemaakt om child themify plugin te installeren, daar lukt het me wel om een child-theme te maken. Alleen als ik deze activeer verdwijnen in de header de plaatjes.
Daarnaast snap ik nog steeds niet welke bestanden ik kan en mag aanpassen als de child theme is geactiveerd. mag ik dan in de parent theme lopen rotzooien met de bestanden of bestanden uit de parent theme kopieren en plakken in de child theme en ze daar aanpassen

*snip* Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 27-02-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet heel "out-of-the-box" overkomen, maar waarom verander je niet je gehele thema? Ik checkte je website net en deze blijkt b.v. niet responsive te zijn (ondersteuning op tablet en smartphone).. tegenwoordig voor o.a. Google wel belangrijk... allicht dat je met een moderne (responsive) versie van je theme gemakkelijk de oplossing kunt vinden ;) Succes!
Pagina: 1