Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinster
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 18:15
Ik heb een Samsung Galaxy Note 4 waar ik batterij problemen mee heb. Het probleem is het volgende:

Normaal krijg je rond de 15% van je batterij een seintje dat het tijd word voor een lader. Meestal geeft het toestel dan ook een paar piepjes.

Voor mijn gevoel begon het probleem na de update naar Android 5. Meestal hoor ik de piepjes van de 15% procent grens. Wanneer ik dan op mij telefoon kijk is hij al uitgevallen. Ik heb ook al vaak gehad dat dit gebeurde terwijl ik op mijn telefoon bezig ben. Een voorbeeld: de telefoon geeft aan dat de accu capaciteit nog op pak en beet 30 procent staat en dan krijg ik ineens de waarschuwing van de 15% en een paar tellen later valt de telefoon uit. Maar het is al voorgekomen met capaciteiten van tussen ruw weg de 20 en 50%. Als ik dan opnieuw wil opstarten geeft de telefoon aan dat de batterij capaciteit 0% is

Ik heb de telefoon naar een Phonehouse gebracht waar een Samsung reparateur zit en dit heeft zowel de accu als de telefoon doorgelicht. Daar zijn geen bijzonderheden uitgekomen en de accu was nog in goede conditie. Wat ze wel aangaven is dat de SD-Kaart (64GB) erg vol zat. En dat dit batterij problemen kon geven. Op het moment van testen zat hij inderdaad vol (nog 78MB ruimte over) maar dat is lang niet altijd het geval er is soms ook rustig een paar Gig ruimte en dan zijn de problemen er ook.

Hun oplossing was opsturen naar Samsung.

Wie heeft dit probleem vaker gezien of heeft misschien tips voor een oplossing?

Beste antwoord (via Prinster op 26-01-2018 23:21)

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Probleem vaker gezien, komt ook voor in de Note 4 topic waar de oplossing ook staat.

Je accu is defect. Je kunt via Samsung of via de winkel garantie claimen.
Ik kreeg een accu thuis gestuurd. Maar Samsung wil vaak het toestel helemaal terug hebben.

Het begon met uitvallen rond de 15% idd, op het eind viel hij uit bij 38%.
Nu al week op nieuwe accu, gaat bijna 2x zo lang mee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 11:29
Ik heb hetzelfde probleem. Het argument wat hij noemt van je SD-kaart lijkt mij onzin. Lees wel vaker dat mensen met Lollipop batterijproblemen hebben... Ben benieuwd naar een mogelijke oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Doe eens een volledige restart, dus ergens moet je dan een vinkje uitzetten eerst van snel (op)starten. Als het goed is kalibreert hij de accu dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinster
@ToFast ik zal eens zien of ik dit kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinster
ToFast schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:30:
Doe eens een volledige restart, dus ergens moet je dan een vinkje uitzetten eerst van snel (op)starten. Als het goed is kalibreert hij de accu dan ook.
Ik heb gezocht maar waar vind ik dit, kan er ook niet zo 1,2,3 iets over vinden via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
De note4 van van mijn vrouw had dit probleem ook mijn note4 niet, dus even accu omgewisseld en het probleem was bij haar weg en ik had het.
Heb een nieuwe originele accu besteld sindsdien geen probleem meer, zo duur zijn die niet.
Het is niet voor niets dat er maar een half jaar garantie op die krengen zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Satalin op 30-01-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinster
Satalin schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:20:
De note4 van van mijn vrouw had dit probleem ook mijn note4 niet, dus even accu omgewisseld en het probleem was bij haar weg en ik had het.
Heb een nieuwe originele accu besteld sindsdien geen probleem meer, zo duur zijn die niet.
Het is niet voor niets dat er maar een half jaar garantie op die krengen zit.
Accu is doorgemeten is was nog 100% in orde.

Ben nu aan het testen zonder de extra microSD kaart. Tot mijn verbazing had ik intern ineens 2 GB meer ruimte over!? Ook lijkt de batterij minder snel leeg te gaan en gisteravond heb (voor het eerst in maanden) ik zelfs alle getalletjes onder de 15% gezien voor het toestel uitviel. Kan toeval zijn, maar toch nog maar even zo door expirimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Allemaal wel leuk en aardig dat je accu is gescanned en dat ze claimen dat ie goed is maar dat hoeft niet het probleem naar boven te werken.

Het batterij gedeelte opzich kan wel goed zijn maar het electrische circuit IN de accu kan misschien wel verrot zijn oid.

Dan kan je hem wel testen door hem vol te gooien en leeg te laten lopen maar dat brengt niet het probleem wat jij omschrijft boven water snap je.

Aangezien de telefoon anders met een accu communiceert dan een test apparaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Probleem vaker gezien, komt ook voor in de Note 4 topic waar de oplossing ook staat.

Je accu is defect. Je kunt via Samsung of via de winkel garantie claimen.
Ik kreeg een accu thuis gestuurd. Maar Samsung wil vaak het toestel helemaal terug hebben.

Het begon met uitvallen rond de 15% idd, op het eind viel hij uit bij 38%.
Nu al week op nieuwe accu, gaat bijna 2x zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Zelfde probleem na de up-date hier, met een ander toestel van Samsung.
Accuduur werd ongeveer nog een kwart van wat het was en sprong ook vaak in enkele minuten van standby omlaag met 5% tot 15%. Van 4 tot 6 dagen ging het terug naar iets van 22 tot 24 uur.

Na terug te gaan naar fabrieksinstellingen en eigenlijk alles uit te zetten ben ik weer terug op 2 dagen. Nog steeds niet goed, maar gaat iets meer de richting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinster
Na nu een tijdje te hebben getest zonder de sd-kaart kan twee conclusies trekken. De accu lijkt iets langer mee te gaan. Maar het beschreven probleem is niet opgelost na het verwijderen van de sd-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 796253

Ik heb dit probleem ook wordt er knetter gek van, heb ook al een nieuw accu gekocht, maar het probleem blijft.
Heb hem 3 dagen geleden ook weer terug gezet naar fabrieksinstellingen en ook dit helpt niet.

Mijn broer en ik hebben de note 4 tegelijk gehaald en hij heeft exact de zelfde problemen op ongeveer het zelfde moment gekregen.

Lijkt haast wel alsof Samsung er software in zet dat die op een bepaald moment zegt dat die problemen moet gaan vertonen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinster
Anoniem: 796253 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:21:
Ik heb dit probleem ook wordt er knetter gek van, heb ook al een nieuw accu gekocht, maar het probleem blijft.
Heb hem 3 dagen geleden ook weer terug gezet naar fabrieksinstellingen en ook dit helpt niet.

Mijn broer en ik hebben de note 4 tegelijk gehaald en hij heeft exact de zelfde problemen op ongeveer het zelfde moment gekregen.

Lijkt haast wel alsof Samsung er software in zet dat die op een bepaald moment zegt dat die problemen moet gaan vertonen :(
Ik ben het door familie omstandigheden vergeten te melden, maar mijn telefoon is onder garantie naar Samsung geweest daar is de telefoon opnieuw geïnstalleerd en er zijn onderdelen vervangen in het "laadcircuit" (geen idee wat precies, maar dit was de omschrijving op de bon). Sindsdien heb ik nauwelijks tot geen problemen meer gehad, in ieder geval waren bovenstaande problemen er mee opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Prinster op 20-09-2016 22:30 ]

Pagina: 1