via IBAZAR iets gekocht maar niet ontvangen ! :-(

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Heb verleden maand geboden op een P2-350 voor 2400 bfr (+- 133 fl. of 59.49 euro)
De user gaf mij zijn rekening nummer door, ik heb het geld gestort, maar sindsdien (1 maand later) heb ik de CPU nog niet ontvangen. De persoon in kwestie is precies dood want ik schrijf hem mails, maar ik krijg nooit een antwoord.
Heb Ibazar al gecontacteerd en zij zeggen om bij de politie klacht neer te leggen.
Het probleem is, dat ik niet weet waar hij woont, wie hij is (echte naam). Ik ken alleen zijn nickname. Ik heb zelfs zijn echte e-mail adres niet, want hij schreef via het mailsysteem van ibazar.

Iemand ervaring mee ? zoja wat moet (kan) ik doen :'( :'(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Daar weten de tweakers alles van :)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daar kun je niks mee, helaas zul jij hierbij de verliezende partij zijn.
Bovendien is het een prive-recht kwestie dus de politie kan wel proberen te bemiddelen maar kan niet ingrijpen.

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Je heb er nu niks meer aan, maar de volgende keer dus iets onder rembours laten sturen. Kost iets meer, maar je hebt wel zekerheid.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

lekker slim ook zeg, waarom heb je hem niet gewoon in eigen persoon opgehaald, dat was een stuk veiliger geweest. Sorry, ik vind dit echt dom....no offense btw, maar je had dit toch kunnen voorzien?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Je hebt zijn rekeningnummer toch?
Misschien dat je daar wat mee kunt?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 21 juni 2001 13:07 schreef Slizer het volgende:
Je hebt zijn rekeningnummer toch?
Misschien dat je daar wat mee kunt?
Kun je niks mee, alleen aantonen dat je betaald hebt.
Je zult echter zelf moeten bewijzen dat je niks ontvangen hebt.

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 12:50
als het een maand geleden is zou ik nog bij je bank na vragen om het nog terug te boeken is

iets met lenzen

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je het geld _zelf_ overgemaakt hebt, ben ik bang dat de bank het niet terugboekt... iig niet zonder 'hulp van buitenaf'.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op donderdag 21 juni 2001 13:19 schreef Jotti het volgende:
Als je het geld _zelf_ overgemaakt hebt, ben ik bang dat de bank het niet terugboekt... iig niet zonder 'hulp van buitenaf'.
jawel hoor, kan denk ik wel, het is namelijk onverschuldigde betaling, en dan kan je bank de boel gewoon terugvorderen....dacht ik....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

doe al tijdje men ding via ibazar...altijd via rembours of zelf ophalen/laten ophalen... veruit de zekerste manier

2bad dude...denk dat je naar je geld kan fluiten :'(

Verwijderd

Je kunt de bank vragen om te bemiddelen bij het terugboeken van je geld.
Zij kunnen nix aan de rekeninghouder verplichten maar als dit vaker voorkomt zullen ze wel actie ondernemen.

TIP: Betaal nooit voordat je iets hebt ontvangen........

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 12:40 schreef skeletonman het volgende:

De user gaf mij zijn rekening nummer door, ik heb het geld gestort.

[...]

Het probleem is, dat ik niet weet waar hij woont, wie hij is (echte naam). Ik ken alleen zijn nickname. Ik heb zelfs zijn echte e-mail adres niet, want hij schreef via het mailsysteem van ibazar.
Als je het geld op iemand zijn bank/girorekening nummer stort dan moet je op de overschrijvingskaart toch ook *minimaal* echte naam + achternaam van die rekeninghouder schrijven plus de plaats waar die persoon woont??? Dit ter controle bij de bank waar de betalingsopdracht wordt verwerkt... toch? :?

En als je via het berichten systeem van iBazar berichten stuurt dan krijg je daar een melding van via e-mail van iBazar ("er is een nieuw bericht voor uw, van ..."). Dus dat je de nickname helemaal niet meer kan achterhalen lijkt me een beetje sterk.

Succes in ieder geval, laat nog even weten hoe het afloopt.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

[topic=161546]

Probeer eerst bij je bank of ze het geld willen storneren.
Nooit vooraf betalen bij bedragen hoger dan f30,- en dit soort dingen altijd ophalen.

Specs

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 16:22 schreef III het volgende:
Als je het geld op iemand zijn bank/girorekening nummer stort dan moet je op de overschrijvingskaart toch ook *minimaal* echte naam + achternaam van die rekeninghouder schrijven plus de plaats waar die persoon woont??? Dit ter controle bij de bank waar de betalingsopdracht wordt verwerkt... toch? :?
Euhm .. Neen, het bedrag + rek. nummer was voldoende .
En als je via het berichten systeem van iBazar berichten stuurt dan krijg je daar een melding van via e-mail van iBazar ("er is een nieuw bericht voor uw, van ..."). Dus dat je de nickname helemaal niet meer kan achterhalen lijkt me een beetje sterk.
Zijn nickname heb ik wel, maar als zijn echte naam niet. En als er via i-bazar een bericht van die persoon toekwam komt erop dat het van 'nickname' is. En nooit zijn ECHTE e-mail adres .
iig zeer vreemd. Ik heb mijn les wel geleerd denk ik.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Pagina: 1