Zoals de titel al verraadt, zal ik het systeem voornamelijk gebruiken voor 3D applicaties, rendering en post-processing. Ik zal de pc semi-professioneel gebruiken en afhankelijk van de hoeveelheid werk en opdrachten in de toekomst wil ik graag een systeem dat ik simpel kan upgraden indien gewenst/noodzakelijk.
Ik heb een nas van 2 gig. Verder zal ik alles nog moeten aanschaffen. Voor het systeem zelf, dus exclusief randappatuur, heb ik een budget van rond de 1400 euro. Daar zit nog een klein beetje rek in maar elke euro die ik kan besparen biedt me iets meer ruimte in het budget voor de randapparatuur
Voor het renderen heb ik een snelle cpu nodig.
Voor postproduction werk in onder meer photoshop een minimum van 16 gig ram.
Een goed grafische kaart voor gpu rendering.
Zelf kwam ik tot het volgende lijstje:
Ik heb de 5820K mede gekozen met het oog op de release van een nieuwe lijn Intel processors die later dit jaar uitkomen. Deze maken gebruik van dezelfde chipset/socket. Dat biedt de mogelijkheid om de processor een upgrade te geven. Daarnaast is de 5820K wat betreft prijs prestatie denk ik de best cpu voor mijn budget.
De grafische kaarten van nvidea bieden de beste ondersteuning voor de 3D applicaties en gpu rendering.
De betrouwbaarheid van het hele systeem vind ik belangrijker dan een paar procent winst en verwacht dan ook niet dat ik ga overklokken. Maar misschien kunnen jullie mij overtuigen dat overklokken wel een goed idee is
Graag hoor ik jullie mening over mijn samenstelling, of alles er zo een beetje goed uitziet en wat jullie eventueel zouden aanpassen.
Ik heb een nas van 2 gig. Verder zal ik alles nog moeten aanschaffen. Voor het systeem zelf, dus exclusief randappatuur, heb ik een budget van rond de 1400 euro. Daar zit nog een klein beetje rek in maar elke euro die ik kan besparen biedt me iets meer ruimte in het budget voor de randapparatuur
Voor het renderen heb ik een snelle cpu nodig.
Voor postproduction werk in onder meer photoshop een minimum van 16 gig ram.
Een goed grafische kaart voor gpu rendering.
Zelf kwam ik tot het volgende lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 411,- | € 411,- |
| 1 | ASRock X99 Extreme4 | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0 | € 379,- | € 379,- |
| 1 | WD Blue WD10EALX, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart | € 83,01 | € 83,01 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,91 | € 84,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.449,67 | |
Ik heb de 5820K mede gekozen met het oog op de release van een nieuwe lijn Intel processors die later dit jaar uitkomen. Deze maken gebruik van dezelfde chipset/socket. Dat biedt de mogelijkheid om de processor een upgrade te geven. Daarnaast is de 5820K wat betreft prijs prestatie denk ik de best cpu voor mijn budget.
De grafische kaarten van nvidea bieden de beste ondersteuning voor de 3D applicaties en gpu rendering.
De betrouwbaarheid van het hele systeem vind ik belangrijker dan een paar procent winst en verwacht dan ook niet dat ik ga overklokken. Maar misschien kunnen jullie mij overtuigen dat overklokken wel een goed idee is
Graag hoor ik jullie mening over mijn samenstelling, of alles er zo een beetje goed uitziet en wat jullie eventueel zouden aanpassen.