Welke macbook moet ik kopen? (muziek producer)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een MacBook nodig heb, Ik maag graag muziek en na een aantal keren op een macbook in Logic Pro X te hebben gewerkt ben ik overtuigd dat dat beter is als FL en overzichtelijker dan Ableton . Ook ben ik voor mijn opleiding veel bezig met Photoshop en illustrator. Hier komt volgend jaar ook nog video bewerking bij.

Ik reis veel met mijn laptop maar heb een goede tas. Het gaat mij meer om de inhoud dan om de uitstraling. Accuduur vind ik wel belangrijk!

Mijn budget is vrij laag, maar mijn huidige laptop (acer) gaat hopelijk lang genoeg mee om nog even door te kunnen sparen maar na de zomer moet ik zeker een nieuwe aanschaffen. (hoe goedkoper hoe beter)

Nu zijn er veel verschillende soorten macbooks met variërende prijzen.
Wat ik belangrijk vind is dat er minstens 500GB aan intern geheugen opzit om alle software te kunnen installeren, voor bestand opslag gebruik ik de cloud en een harde schijf.

Welke laptop raden jullie mij aan? en zijn er mogelijke alternatieven. Is tweede hands kopen verstandig? (bijv via leapp)

Groeten,

Vincent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:24
Zo goedkoop mogelijk en een MacBook gaan niet echt samen, dan kom je (vermoed ik) toch wel bij tweedehands uit. Als ik het goed begrijp wil je alleen een MacBook vanwege 1 software pakket, is het dan niet beter om een alternatief software pakket te zoeken?

Verder zul je echt wat (veel) specifieker moeten zijn m.b.t. je eisen en budget, hier kan niemand echt iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het budget is niet echt vast. Ik wil alleen weten welke macbook goed genoeg is om Logic Pro X goed te gebruiken en videobewerkingsprogramma's, Illistrator en Photoshop.

Dus welke macbook is goed genoeg om deze programma's te gebruiken? Zo varieert een mac book pro tussen de 1500 en 2500 euro. Is de goedkoopste krachtig genoeg of moet ik toch door sparen voor een duurdere variant? Of zou een Air van 1000 euro dit ook aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

KoudeAardbei

Moderator

Logic werkt zelfs prima op mijn macbook uit 2010, vooral geheugen is hiervan belang. Ik denk dat je het beste af bent met een 2e hands macbook met 8 tot 16gb ram en het liefst een SSD. 1 uit bijvoorbeeld 2014 zou ruim voldoende moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:53

nWn

In Geocentric Orbit

Het is handig om ook na te denken over wat je binnen Logic nodig hebt. Zelf heb ik jarenlang filmmuziek gemaakt, waarbij ik hele orkesten moest nabootsen op m'n computer. Als dat zo is ga je het niet redden met een paar GB ram en oude cpu, ondanks dat Logic het zonder plugins prima zal doen.

Er zijn trouwens ook alternatieve DAW's (Digital Audio Workstation) beschikbaar zoals Cubase en Sonar, daar al eens naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :) Dus vooral Ram geheugen is belangrijk? Blijven de accu's van een macbook lang goed? (mijn acer begon met een accu duur van 5 uren. Nu is een uur gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 13:34
CPU is belangrijk als je veel synths en plugins gebruikt. RAM is belangrijk als je veel sample libraries gebruikt.
Pagina: 1