Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:18
Beste mede-Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een ASUS ROG Swift PG278Q, maar ik heb een klein probleempje (ik waarschuw alvast, het is waarschijnlijk heel vaag uitgelegd, maar beter lukt het op het moment niet :+).
Op het moment gebruik ik twee schermen: de ASUS als primaire monitor links en een Philips monitor rechts.
De Philips monitor heeft altijd mijn mail en Spotify open staan, soms een YouTube filmpje of Twitch stream. Hiervoor was het hetzelfde, alleen dan met een andere monitor op de plek van de ASUS.

Ik heb in Windows 10 (energiebeheer*) ingesteld dat het beeld uit gaat na zo'n 20 minuten, maar het probleem is dat als ik terug kom na bijvoorbeeld eten en ik de monitoren weer aan zet, dat al mijn programma's weer naar de ASUS worden verplaatst. Dan staan dus alle programma's, van de mail en Spotify tot andere programma's zoals games, op de ASUS monitor i.p.v. waar ze stonden toen ik wegging. |:(

Is dit te fixen? Ik wil liever niet de setting in energiebeheer aanpassen, aangezien ik dat verder wel fijn vind. Op Google kan ik het lastig vinden omdat ik niet precies weet hoe ik het kort kan omschrijven...

Alvast bedankt voor de hulp! :)
BlueFireGaming

* Zo is het nu ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nCHAw4M.png

[ Voor 6% gewijzigd door BlueFireGaming op 29-01-2016 14:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik heb hetzelfde probleem. Windows herkent de monitor niet meer als het uitgeschakeld word en verplaatst alle open apps naar 1 monitor. Ik heb niet echt een oplossing helaas. Ik gebruik Displayfusion, dat plaatst een icoontje in de bovenste balk van elke app en als je daar op klik verplaatst ie de app naar de volgende monitor. Is niet ideaal, maar beter dan niks.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 14:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Probeer de monitor op een andere manier aan te sluiten, DP, HDMI, etc. Mogelijk dat dat helpt.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:10
Dit komt door de detectie die in aansluitingen van HDMI en DisplayPort zitten. Daardoor worden de drivers in windows uitgeschakeld als het scherm uit geschakeld wordt of als een scherm op standby gaat. Ik gebruik zelf persistent windows in windows 10. Door dat programmatje worden de vensters weer teruggezet op de plaats waar ze horen als de driver voor de hdmi of dp monitor weer ingeladen worden.

Dat aansluitingsdetectie dingetje vind ik zelf ontzettend irritant van HDMI en DP. In linux heb ik het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:18
Bedankt voor de reacties!
Wat ik niet snap is dat het hiervoor nooit gebeurde. Toen had ik de Philips monitor via HDMI en een oude Samsung TV via een DVI naar HDMI kabel aangesloten. Hier bleven de vensters gewoon zitten. Waarom zou het nu dan ineens niet meer werken? :/
NeFoRcE schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:19:
Probeer de monitor op een andere manier aan te sluiten, DP, HDMI, etc. Mogelijk dat dat helpt.
Zal denk ik niet gaan werken. De PG278Q heeft alleen 1x DisplayPort, en de andere monitor heeft alleen HDMI...
Qaatloz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:26:
Dit komt door de detectie die in aansluitingen van HDMI en DisplayPort zitten. Daardoor worden de drivers in windows uitgeschakeld als het scherm uit geschakeld wordt of als een scherm op standby gaat. Ik gebruik zelf persistent windows in windows 10. Door dat programmatje worden de vensters weer teruggezet op de plaats waar ze horen als de driver voor de hdmi of dp monitor weer ingeladen worden.

Dat aansluitingsdetectie dingetje vind ik zelf ontzettend irritant van HDMI en DP. In linux heb ik het zelfde probleem.
Ik zal nog eens kijken naar Persistent Windows, als dat helpt hou ik daar voor nu maar bij. Hopelijk kan er een "fatsoenlijke" fix gevonden worden. Extra software voor zoiets zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn.