Denon X2200/X3200, Marantz SR5010 of toch...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:41
Beetje last minute call, want ik ben van plan om vanmiddag een nieuwe receiver te gaan halen. Kan natuurlijk uitstellen, maar ja...

De receiver is bij mij echt het hart van het HT. Die bestaat momenteel uit:
  • Front Speakers Boston Acoustics M350
  • Surround Speakers Boston Acoustics M25
  • Center Speaker Boston Acoustics M-Center
  • Subwoofer SVS SB2000
  • AV Receiver Onkyo TX-NR626
  • Televisie Samsung UE55JU7000
  • Projector Epson EH-TW6100
  • Mediaplayer Mede8er MED8003D
  • TV Ontvanger Horizon SMT-G7400 of 7401
  • BluRay Speler Samsung BD-J7500
  • Mediaplayer Google Chromecast 2nd gen.
  • Mediaplayer Apple Apple TV 3rd gen.
  • Projectscherm
De Onkyo gaat dus vervangen worden. Waarom? Omdat het leuk is. Eens een nieuw merk proberen.

De keuze is nu gevallen op de volgende modellen. Redenen zijn voor alle modellen gelijk: veel HDMI-IN poorten en 2 HDMI-Uit poorten. Daarnaast wil ik 4K upscaling en muzikaliteit.
- Denon X2200: Heeft zo'n beetje alles wat ik kan wensen. Veruit goedkoopste uit dit lijstje.
- Denon X3200: Heeft upscaling tot 4K-60/50Hz. De andere modellen to 30/25/24Hz. Hoe nodig is dit?
- Marantz SR5010: Is volgens mij een Denon X2200 in andere jas, maar heeft voor stereo geluid speciale module (HDAM), wat voor betere muziekweergave zou zorgen. Ik lees in het Marantz topic echter wel meerdere berichten over tikken in geluid, storingen in HDMI, etc.

Wat is aan te raden? Een van deze of toch een Yamaha of Pioneer? Keuzes, keuzes...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cass Casey schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:01:
Beetje last minute call, want ik ben van plan om vanmiddag een nieuwe receiver te gaan halen. Kan natuurlijk uitstellen, maar ja...
De receiver is bij mij echt het hart van het HT. Die bestaat momenteel uit:
  • Front Speakers Boston Acoustics M350
De Onkyo gaat dus vervangen worden. Waarom? Omdat het leuk is. Eens een nieuw merk proberen.
Toen ik eind vorig jaar mijn eigen HT set met oa dezelfde Boston M350 ging updaten leek het mij wel logisch maar meteen een betere receiver aan te schaffen dan wat er reeds stond.
Toen de Denon AVR-X5200W eind oktober onder de magische €1000,- grens zakte was ik dan ook snel verkocht.
En die bevalt uitstekend en blijkt geknipt voor de taak.

Een Denon AVR-X3100W die ik eerder in een uitgebreide luistersessie op nog iets grotere speakers (Canton Reference 7 en Polk Audio LSI M705) aan de tand voelde, kon mij niet echt bekoren en het zeer matige laag op die speakers kon ik met enige zekerheid toeschrijven aan deze receiver, want met mijn eigen Denon X5200 heb ik geen centje pijn.

De upgrade van jouw Onkyo naar een budget Denon zou ik met je fraaie set niet heel logisch vinden, laat een update dan ook echt een update zijn zou ik denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Hi, ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Marantz. Gevoelsdingetje. Dit was eigenlijk niet als upgrade bedoeld, meer als hobby. Alhoewel: op de zolderkamer heb ik een tweede kijk/luisterplek en daar gaat de Onkyo 626 nu naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cass Casey schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:13:
Hi, ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Marantz. Gevoelsdingetje. Dit was eigenlijk niet als upgrade bedoeld, meer als hobby.
Hoor je nu in vergelijk met de Onkyo nog verschil op de Boston's??
Tevreden met de M350??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Ik ben úitermate tevreden met de Boston's. Full body. Geweldig voor (vocale) muziek, maar met films redden ze zich ook.Zeker samen met de M25's als surrounds en de M-Center. Hiervoor had ik (staan nu op zolder) QUAD 22L. Ook geweldige speakers, maar erg analystisch en eh.. "forward". De Bostons klinken wat relaxter. Maar de QUAD's gebruik ik nu op zolder vaak samen met een oude platenspeler (Thorens TD160) en daar kan ik dan wel weer uren naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Ik heb sinds deze week ook een Marantz SR5010 met AB, Uni-AB, app iphone, app ipod, app android en natuurlijk op apparaat zelf te bedienen. Zat mogelijkheden dus vanaf elke plak te bedienen als 1 van de tools aanwezig zijn.
Ik heb tot twee keer de Audeyssey ingesteld de eerste keer met subwoofer op 50%, daarna gaf hij alles op gemiddeld -2db tot +4db behalve de subwoofer die gaf die -12db. Met alle EQ en dynEQ aan zou je zeggen mooi geluid?! Nee, te zware bass, dus alles op nieuw ingesteld met uitzondering van de subwoofer later handmatig toegevoegd. Beter resultaat. Maar ik prefer de handmatige instelling bij de Audeyssey op +15db in dynamisch bereik! Daarnaast heb ik de woofer op standard staan met demping van -6db. Nu klink het beter. Maar niet tevreden ben nu eenmaal een perfectionist:

Op naar de handmatige EQ met warden van Aueyssey:
Ik heb de min van sinusgolf op bass en plus van sinusgolf voor hoog op alle EQ van speakers ingesteld. Dat was vroeger voor mijn HIFI een optimale instelling. Maar hier klinkt het schel en minder helder en dynamisch. Flat voor Audeyssey klinkt beter.

Dus conluderend is mijn instelling voor Marantz SR5010 Alles van Audeyssey aan (EQ+DynEQ) en bypass voor Fl-FR speakers. En de Dynamiek op +15 voor beter verschil tussen hoog en laag.

Vind jammer dat hij geen programeerbare instellingen heft voor film etc. Want als ik een film kijk moet ik de instellingen weer aanpassen want die verschillen van MP3!!!

Toch ben ik blij met mijn koop van Marantz SR5010 en kan het iedereen aanraden.

Minpuntje is als ik tegelijk de app en AB op online radio heb staan de storing op TV en in de Marants van het beeld. Geen storing op geluid. Oplossing is stroom eraf en reset en is weer goed. Waarschijnlijk stoort WIFI mijn TV?! De laatste update was zaterdag, wellicht is dat weggewerkt in volgende update?!

O-)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

Theck88

If it's hard just KISS!

Marantz receivers zijn ontworpen om naast meerkanaals surround geluid ook een goed stereo geluid te reproduceren. Brede muzikale weergave met een uitgebalanceerd geluid.

Denon receivers zijn ontworpen voor de wat jongere generatie en is afgestemd met een wat vollere warme klank.

Daarnaast snap ik de redenatie van de X2200/X3200 SR5010 niet helemaal. Je hebt behoorlijke luidsprekers en je wil er een instap/midrange receiver aan koppelen. (dit kan wel uiteraard, maar niet in verhouding).

Persoonlijk zou ik kijken naar de X4200 of de SR6010. Deze hebben meer vermogen en betere componenten die makkelijker vermogen kunnen leveren aan deze grotere luidsprekers. Tevens is de audiocalibratie beter en zijn componenten beter afgestemd voor het muzikale gebruik.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Pagina: 1