Intern netwerk van buitenaf niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63676

Topicstarter
Ik gebruik een shoutcast server op mijn interne netwerk op poort 8000, Deze poort is geopend en getest met canyouseeme. Om muziek te kunnen luisteren moet ik via een link op eigen website klikken om de listen.pls te openen, echter dit werkt niet. Website wordt gehost op externe host.(strato). Kopieer ik die link en vervang externe ip door interne ip, dan werkt het feilloos...KOrtom Interne is van buitenaf op 1 of andere vreemde manier niet bereikbaar. IK vermoed dat ik iets moet veranderen aan DNS of hostfile, maar kan het niet vinden. Iemand een idee> IK heb vodafonethuis met een HUaweo HG659 modem.Heb van alles met DNS en zo lopen klooien, maar zonder succes.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 23:28
Probeer je vanaf je eigen netwerk je eigen netwerk van buiten te benaderen? dus LAN > WAN > WAN > LAN
Dit gaat afhankelijk van de nat instellingen niet goed, heet bij de meeste routers NAT Loopback geloof ik.

Probeer het eens vanaf een externe locatie, bijvoorbeeld vanaf je telefoon via 3g/4g ipv wifi werkt het dan wel?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Huawei ondersteunt geen Nat loopback, is er een andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Ja, je kan de hostfile aanpassen op je eigen pc zodat de dns naam van je stream verwijst naar je interne ip.
Maar als dat een laptop is dan moet je elke keer als je buiten je eigen netwerk zit deze aanpassing ongedaan maken.
bijvoorbeeld:

192.168.2.2 (ip van je server) mystream.mywebsite.com (dns naam van de stream extern)

https://realhosting.nl/he...an-op-windows-8-computer/

Persoonlijk zou ik dan voor intern gebruik een vaste link maken, en extern kan je dan gewoon de website gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Axewi op 29-01-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd, maar helaas werkt dat ook niet, of chrome zegt, dat de server niet reageert, of verbinding geweigerd..zowel op dns naam als op echte naam van stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Hoe ziet de link van je stream eruit? (post natuurlijk niet je echte :P) is dat:
1) https://radiostream.be-falcon.nl/stream.m3u
of
2) https://38.38.120.25/stream.m3u

in geval van optie 1:
Als je server intern dan een ip heeft van: 192.168.2.2 kan je in de hostfile van de pc waarop je de stream wilt ontvangen zetten:
192.168.2.2 radiostream.be-falcon.nl

in geval van optie 2 Kan je geen gebruik maken van je hostfile omdat er geen dns aan te pas komt, je pc hoeft het adres niet te resolven omdat het al een ip is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De link verwijst naar de listen.pls. Die moet gedownload worden waarna winamp automatisch start. De link is dan:

http://bmusic.tonkes.net:8000/listen.pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Anoniem: 63676 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:40:
De link verwijst naar de listen.pls. Die moet gedownload worden waarna winamp automatisch start. De link is dan:

http://bmusic.tonkes.net:8000/listen.pls
dan zou je in je hostfile er zo uit moeten zien als je server een intern ip heeft van 192.168.2.2

192.168.2.2 bmusic.tonkes.net

@hieronder, dat werkt natuurlijk alleen als de server op zijn eigen pc staat :) en als ik de TS lees dan heeft hij een shoutcast server, dus ik gok dat die op een NAS staat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Axewi op 29-01-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 20:07

DSK

boeiend...

Is het niet gemakkelijker om er gewoon 127.0.0.1 bmusic.tonkes.net van te maken?
Dan moet dit niet steeds gewijzigd worden als het interne IP wijzigt.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, werkt ook niet..en shoutcast draait op dedicated machine met vast ip adres
DSK schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:45:
Is het niet gemakkelijker om er gewoon 127.0.0.1 bmusic.tonkes.net van te maken?
Dan moet dit niet steeds gewijzigd worden als het interne IP wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is een statische route misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
of een eigen interne DNS server draaien!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een windows small business 2011 machine draaien, graag een tipje wat ik daar dan aan moet doen met de DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraag me niet hoe,maar het werkt nu.Oorzaak was de no-ip client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:47

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Dus... je heb al die tijd een VPN client gebruikt die je naar god-mogen-weten heeft gestuurd... Tja dan nog steeds zou het moeten werken gezien je op het zelfde interne netwerk zit :/ Dat je gateway dan naar je VPN toewijst zou geen probleem moeten vormen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yariva schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:30:
Dus... je heb al die tijd een VPN client gebruikt die je naar god-mogen-weten heeft gestuurd... Tja dan nog steeds zou het moeten werken gezien je op het zelfde interne netwerk zit :/ Dat je gateway dan naar je VPN toewijst zou geen probleem moeten vormen.
Nee hoor, niks VPN, maar no-ip client staat standaard op windows default en die moest op netwerkadapter en gebruik maken van ip-adres van netwerkadapter en toen werkte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oeps, gaat toch niet helemaal goed, nu kan ik vanaf een ander netwerk er niet bij. geprobeerd met foon maar werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zal het proberen te verduidelijken. Website draait extern, lokale pc draait shoutcastserver. Nu wil ik zowel via WAN als LAN verbinding kunnen maken, lokaal werkt dit inmiddels wel, nu alleen nog via Internet op een willekeurig ander netwerk. Poort 8000 staat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Anoniem: 63676 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:56:
zal het proberen te verduidelijken. Website draait extern, lokale pc draait shoutcastserver. Nu wil ik zowel via WAN als LAN verbinding kunnen maken, lokaal werkt dit inmiddels wel, nu alleen nog via Internet op een willekeurig ander netwerk. Poort 8000 staat open.
Shoutcast gebruikt toch poort 8000 en 8001, 8000 om te zenden en 8001 om te ontvangen.

http://www.scvi.net/shoutcast.htm
qoute: "The second network port is the PortBase + 1, i.e. in the default configuration it is 8001. The 8001 port is used to receive data from Winamp or other media streaming feeders and the 8000 port is used to send streaming media to multimedia player clients."

Dus zorg dat je poort 8000 - 8001 forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

8001 is alleen nodig als je via een client wilt streamen naar een shoutcast server.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1