no post,no beep,no hd activity,no fan,onyl powerled on

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn asus k70AB aanzet, gaat alleen de power led groen branden. Er is geen beep, geen POST, geen fan, geen hd activiteit. Het enige wat je hoort is een klik van de dvd speler. (ik gebruik niet de accu, de laptop zit rechtstreeks in het stopcontact).
Ik heb de adapter laten doormeten. OK. Ik heb de draadjes laten doormeten die in de laptop aankomen als ze door de plug heen zijn gegaan. OK. Dus met de voeding is niks mis. Ik heb een beeldscherm eraan gehangen. Resultaat alleen powerled aan.
Ik heb een opstartbare dvd in de dvd speler gedaan, maar natuurlijk geen resultaat, want er immers totaal geen activiteit van wat dan ook.
Heb geheugen eruit gepakt en teruggezet een voor een, ik heb cmos eruit gehad. ik heb alle connectoren op het moederbord losgetrokken en weer vastgeduwd. Geen resultaat!
Ik heb de accu in de laptop gestopt, maar dat levert ook niks op.
Heeft iemand misschien een idee?
Daarnaast ben ik aardig aan het twijfelen of ik nog wel een laptop van ASUS koop, want het ding is uit 2010, dus zo oud is ie nog niet en de ondersteuning van Asus is volgens mij bagger, of heeft iemand andere ervaringen?
Alvast bedankt!
Irene

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-02-2016 20:59)

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
ASUS behoort tot de A-merken,maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Zoals jij het omschrijft lijkt het of je moederboard de geest heeft gegeven.
Vorig jaar had ik dat ook (door mijn eigen fout). Reparatie bij een klein bedrijfje kostte me € 140.
Hij is van 2010. Zelf vind je dat blijkbaar niet oud, maar in de IT wereld is dat best wel oud.
Maar ik voel met je mee. Mijn ASUS is ook van 2010 en ziet er als nieuw uit. Is ook weinig gebruikt. Omdat ik hem tergend traag vond worden heb ik de HDD vervangen door een SSD. Nu is hij weer redelijk bruikbaar.
Laat maar weten of je het adres van dat reparatie bedrijfje wilt hebben. Zij repareren zelf, indien nog mogelijk, ook moederborden.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
ASUS behoort tot de A-merken,maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Zoals jij het omschrijft lijkt het of je moederboard de geest heeft gegeven.
Vorig jaar had ik dat ook (door mijn eigen fout). Reparatie bij een klein bedrijfje kostte me € 140.
Hij is van 2010. Zelf vind je dat blijkbaar niet oud, maar in de IT wereld is dat best wel oud.
Maar ik voel met je mee. Mijn ASUS is ook van 2010 en ziet er als nieuw uit. Is ook weinig gebruikt. Omdat ik hem tergend traag vond worden heb ik de HDD vervangen door een SSD. Nu is hij weer redelijk bruikbaar.
Laat maar weten of je het adres van dat reparatie bedrijfje wilt hebben. Zij repareren zelf, indien nog mogelijk, ook moederborden.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Veng7,
bedankt voor uw antwoord.
Het reparatiebedrijfje zal wel niet in de buurt van Geleen liggen denk ik?
Is het ook echt merkbaar dat het met een SSD sneller is als met een HDD?
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Nee, het bedrijfje zit in Eindhoven. Maar vervoer kost maar € 6.50 als je on line je porto betaald. Verxekerd is volgens mij ook maar € 10 of € 12>
http://direct-laptopreparatie.nl/startpagina/
Ja, een SSD is een stuk sneller (met opstarten, processor activiteiten worden niet sneller).
Als je een laptop met een 5400 rpm HDD hebt zoals ik, kan het opstarten wel een factor 10 schelen. Vergeleken met mijn pc, waarin een 10.000 rpm en snelle HDD zit, kom ik ruwweg op zo'n factor 3 sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals hartelijk bedankt voor de informatie!