Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw MoBo. Nieuwe installatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tomansss
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb momenteel mijn workstation al een jaar lekker werkend. Software werkt goed etc. echter wil ik nu upgraden. Ik heb nu 1 gpu en wil er 2. Nu moet ik een nieuw mobo aanschaffen. Moet ik als ik een nieuw mobo in mn pc zet dan ook weer een clean windows install doen? Of kan ik gewoon mijn ssd er op koppelen en alleen nieuwe drivers voor mn mobo installeren?

Ik hoop natuurlijk het laatste....

Alle reacties

• D4NG3R
  • Laatst online: 12:28

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat je systeem momenteel uit? Want een 2e GPU is in 99/100 gevallen een slechter idee dan om je huidige GPU te verkopen en een nieuwe enkele GPU te kopen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pbsuper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
ik heb precies hetzelfde een paar weken geleden gedaan mobo vervangen alles weer aangesloten en het werkte gewoon. Veel problemen kun je er niet mee krijgen en indd zoals hier boven gezegd soms kun je beter een nieuwe gpu kopen die beter is dan de gene die je al hebt dan een 2e erbij te zetten.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 16:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

Het is altijd aangeraden Windows opnieuw te installeren, het is wel mogelijk je MB uit te wisselen echter zal Windows je key niet meer herkennen (door verandering hardware).

Indien je een OEM key hebt zal je die telefonisch opnieuw moeten activeren.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11 18:47
pbsuper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:13:
ik heb precies hetzelfde een paar weken geleden gedaan mobo vervangen alles weer aangesloten en het werkte gewoon. Veel problemen kun je er niet mee krijgen en indd zoals hier boven gezegd soms kun je beter een nieuwe gpu kopen die beter is dan de gene die je al hebt dan een 2e erbij te zetten.
Misschien heb je in dit geval mazzel gehad. dit werkt eigenlijk alleen als je uitgaat van dezelfde chipset. in alle andere gevallen zou ik zeggen herinstalleren.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Tomansss
Waarom niet een 2e gpu? Heb momenteel een gtx 980 en gebruik het voor 3d rendering in vray. Heb een andere pc met een gtx 960 en via distributed rendering samen laten renderen. Echter als de 980 3.5min rendert. En de 960 1.75min rendert ik ze samen laat renderen ze uitkomen op 3.05 min. Dat kan niet kloppen en denk dat dat aan de data snelheid ligt van het netwerk. En zou daarom de 960 in mijn pc willen bouwen.

• D4NG3R
  • Laatst online: 12:28

D4NG3R

kiwi

:)

Handig om dat soort info in de TS te vermelden. ;)

De meesten hier kijken graag verder dan de vraag. Stel je was een gamer met een enkele 960 dan was het een beter plan geweest om gewoon een snellere enkele GPU te kopen.

Om je vraag te beantwoorden: Bij nieuwere versies van Windows is het meestal niet nodig, wel is de kans groot dat Windows zeurt over je licentie omdat het Hardware ID van je moederbord veranderd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Wat Nirrilith al zegt: Als je moederbord nu een Intel chipset heeft en je nieuwe ook zal dat zeer waarschijnlijk geen problemen opleveren. Ditzelfde geldt voor je GPU: Nvidia naar Nvidia zal vast prima werken. Maar zodra je van Intel chipset en Nvidia GPU naar AMD chipset en AMD GPU gaat (of een combinatie daarvan) dan krijg je gegarandeerd problemen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Tomansss
Bedankt! Het zal inderdaad weer een intel chipset zijn. Ik ga het proberen.

Is het anders ook een optie om een image te maken van mijn huidige ssd en een clean windows install te doen en vervolgens de image mounten?

[ Voor 48% gewijzigd door Tomansss op 29-01-2016 13:37 ]

• Saeverix
Tomansss schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:35:
Is het anders ook een optie om een image te maken van mijn huidige ssd en een clean windows install te doen en vervolgens de image mounten?
Om een backup van de data te maken? Ja dat zou in theorie wel moeten werken. Maar is het niet handiger om dan meteen je belangrijke data eraf te halen? Scheelt een hoop gedoe.

• Tomansss
Gaat mij puur om het feit dat ik alle software weer opnieuw moet installeren en de juiste plugins etc. heb dat nu allemaal lekker lopen.

• Saeverix
Risico van het vak :) Als je merkt dat het niet lekker loopt na de upgrade dan ontkom je er niet aan.

Je programma's draaien vanaf een oude image gaat volgens mij niet lekker werken in verband met het ontbreken van register keys en een gewijzigde schijfletter. Maar als je even door pakt dan heb je alles binnen 2 uurtjes weer draaien...

Pagina: 1