Wordpress & Respond CMS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn26
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-02-2024
Hallo,

Iemand heeft me gevraagd om een website op te zetten, qua functionaliteiten die hij wilt moet er zeker SEO inzitten.

Nu ik heb al enkele websites opgezet met Wordpress. Maar wou me nu verdiepen in RespondCMS.
Reden hiervoor is, is omdat ik meer geïnteresseerd ben in Angular en JavaScript in het algemeen.

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met Respond CMS? Wordpress heeft natuurlijk een grotere userbase en meerdere plugins / themes, dus dit is misschien de betere/makkelijkere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57
Mja, hij wilt SEO.
In principe heeft elke website SEO, alleen de een wat beter dan de ander ;)

Ik ken RespondCMS niet, dus ik persoonlijk zou kijken naar een Wordpress installatie met de Yoast plugin.

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 29-01-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 16:27
Sja Wordpress en webshops... Wordpress is van huis uit software om het schrijven van blogs te vereenvoudigen en zelfs dat gaat vrij inefficient. Webshops die draaien op Wordpress zijn nog veel minder efficient en ik blijf er dan ook ver bij uit de buurt. Als het specifiek een webshop moet worden zou ik kiezen voor software die ervoor gemaakt is, zoals Magento, of zelf gaan bouwen. Leuk leerproject voor Angulare lijkt me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

michaelvink schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:29:
Sja Wordpress en webshops... Wordpress is van huis uit software om het schrijven van blogs te vereenvoudigen en zelfs dat gaat vrij inefficient. Webshops die draaien op Wordpress zijn nog veel minder efficient en ik blijf er dan ook ver bij uit de buurt. Als het specifiek een webshop moet worden zou ik kiezen voor software die ervoor gemaakt is, zoals Magento, of zelf gaan bouwen. Leuk leerproject voor Angulare lijkt me!
Waar lees jij dat het om een shop gaat?

Zowel Wordpress als Respond CMS zijn beide prima zoekmachine vriendelijke systemen. Daar hoef je dus geen keus om te maken. Wel is het zo dat Wordpress redelijk veel plugins kent, waaronder die van Yoast die je site heel erg zoekmachinevriendelijk maakt zonder al te veel moeite. Hoe dat bij Respond is durf ik niet te zeggen, maar de community rondom dat CMS is nog wel wat kleiner dan bij Wordpress, de ontwikkelingen zullen dus wat minder snel gaan.