Gaming PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:59
Ik zoek een?
Betere componenten voor mijn pc. Waarschijnlijk wordt het een CPU/mobo-upgrade maar andere componenten zijn ook welkom!

Wat is je budget?
€200 tot €250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb er niets op tegen om weer voor een AMD-processor te gaan, maar ik denk dat Intel in het budget past.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-3670 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock AMD A75 A75M€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-R667D3-2GI€ 0,-€ 0,-
1Antec One€ 54,-€ 54,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,95€ 34,95
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 46,-€ 46,-
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 59,50€ 59,50
1Crucial MX100 256GB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,45

Is het huidge systeem. De kast ziet er niet erg fancy meer uit, kan eventueel ook vervangen worden. De kast is qua hoogte en diepte de max, de kast zou eventueel breder mogen worden. De processorkoeler maakt soms 'snurk'-geluiden, in combinatie met het stilvallen van de ventilator.. Als de ventilator draait, is er niets aan de hand, maar op de meest vreemde momenten valt ie stil om na 5 seconden weer op te spinnen. Temperaturen zijn onder de 40 graden...

Alvast bedankt!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Licht er aan wat je met je computer gaat doen, Wat voor resolutie monitor heb je, Als je games speelt wat voor, Heb je genoeg opslag aangezien je alleen maar een 250gb ssd hebt, Is 8gb ram genoeg voor je, Vind je het belangrijk dat je computer stil is, Vind je het belangrijk dat je computer er netjes uit ziet etc

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

op wat voor resolutie game je? je zou namelijk dan het beste ook je GPU mee kunnen upgraden. 2ehands een leuke gtx660 op de kop tikken bijvoorbeeld, dan ben je 80 euro kwijt, en houd je nog leuke ruimte over voor je moederbord/CPU en eventueel een nieuw kastje

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Zowel je CPU als GPU zijn beide geen echte kratspatsers, gecombineerd met het feit dat je al klachten over je pc hebt is het misschien slimmer om deze pc te verkopen nadat je iets meer gespaart hebt en dan voor rond de 700 een nieuwe systeem te bouwen. Zodra je gpu upgrade is je cpu de bottleneck en visa versa. Als je toch deze pc wilt bewaren zou ik kijken naar een nieuwe gpu

• Dunky555
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ardjee schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:09:
Zowel je CPU als GPU zijn beide geen echte kratspatsers, gecombineerd met het feit dat je al klachten over je pc hebt is het misschien slimmer om deze pc te verkopen nadat je iets meer gespaart hebt en dan voor rond de 700 een nieuwe systeem te bouwen. Zodra je gpu upgrade is je cpu de bottleneck en visa versa. Als je toch deze pc wilt bewaren zou ik kijken naar een nieuwe gpu
NLBUURMAN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:06:
op wat voor resolutie game je? je zou namelijk dan het beste ook je GPU mee kunnen upgraden. 2ehands een leuke gtx660 op de kop tikken bijvoorbeeld, dan ben je 80 euro kwijt, en houd je nog leuke ruimte over voor je moederbord/CPU en eventueel een nieuw kastje
Beetje vreemd om adviezen te geven terwijl je niet weet wat er met de pc gedaan wordt. Wanneer er alleen wat office werk en internet op gedaan wordt heb je geen betere CPU nodig. En het lijkt mij ook niet dat er mee gegamed wordt met een 60-70 euro GPU van 2013 en maar 250GB opslag, tenzij het echt weinig eisende spellen zijn. Dus waarschijnlijk is een GTX660 overkill.

De vraag is dus zoals Lodewijk al zei, wat doe je met je pc of wat wil je er mee gaan doen. Wat moet sneller gaan of stiller zijn. Wanneer er weinig van gevraagd wordt kun je beter je kast en koeler (of alleen de fan) vervangen bijvoorbeeld.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Dunky555 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:24:
[...]

[...]

Beetje vreemd om adviezen te geven terwijl je niet weet wat er met de pc gedaan wordt. Wanneer er alleen wat office werk en internet op gedaan wordt heb je geen betere CPU nodig. En het lijkt mij ook niet dat er mee gegamed wordt met een 60-70 euro GPU van 2013 en maar 250GB opslag, tenzij het echt weinig eisende spellen zijn. Dus waarschijnlijk is een GTX660 overkill.

De vraag is dus zoals Lodewijk al zei, wat doe je met je pc of wat wil je er mee gaan doen. Wat moet sneller gaan of stiller zijn. Wanneer er weinig van gevraagd wordt kun je beter je kast en koeler (of alleen de fan) vervangen bijvoorbeeld.
Gezien de titel gaming pc upgrade is ging ik er vanuit dat er om een upgrade voor gaming gekeken wordt, maar dan blijft het ofc gameafhankelijk wat het beste idee is.

• iBugged
Bedankt voor deze snelle reacties.

Ik game op een Dell P2314H (23 inch op FullHD 1080p). De games die ik speel zijn voornamelijk Minecraft (geen zware mods) en Euro Truck Sim 2 (inc. ProMods, Rusmap en de bijbehorende DLC's).

Ik zie dat ik de HDD's ben vergeten toe te voegen. Ik heb de MX100 (wel in de lijst) en 256GB en twee andere HDD's met een capaciteit van 250 en 320GB.

Ik vind het niet erg om een constant geluid te horen van een ventilator die draait, maar op dit moment hoor ik dus +- 10 seconden een snurk-geluid en een half uur later is het over zonder iets te veranderen..

De kast is op zich niet heel belangrijk, kan nog prima mee maar mocht er ruimte zijn, zou een nieuwe kast echt het idee geven dat ik een gloednieuwe PC heb :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Dunky555 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:24:
[...]

[...]

ik lees toch echt in de titel: "Gaming PC", vandaar mijn upgrade-idee. geeft niet :)

edit; daar was TS al, bedankt voor je info! Minecraft is niet zo zwaar, dus dat gaat niet een probleem worden. ETS2 incl Promods draait op een pc van een vriend van me (met gtx660) met moeite (35 fps) op 2 FHD schermen. een HD7850/gtx660 zou imo wel aan te raden zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 88,80€ 88,80
1Gigabyte GA-H110M-S2HP€ 67,95€ 67,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,25

zoiets; waarbij je dan de Pentium of de i3 kan nemen, en dan ergens een 2e hands GPU hier op V&A wegplukken bij een gerenomeerde verkoper. je voeding kan dat prima aan

een kastje kun je al voor 30-40 euro op de kop tikken: pricewatch: BitFenix NOVA Zwart

samen met de verkoop van je oude hardware kun je dan een heel eind kopen voor je budget.
ik wil je er ook op wijzen dat je nog een kijkje kunt nemen naar volledig 2ehands, SB/IB i5jes moet dan ook wel kunnen, je kunt dan namelijk je geheugen behouden

[ Voor 61% gewijzigd door NLBUURMAN op 29-01-2016 12:37 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Dunky555
  • Niet online
Aah sorry luitjes, had dat even niet meer in de gaten. |:(

Maar goed, dan wordt het dus iig een GPU upgrade en een fan voor de koeler lijkt mij ook wel veiliger.

Edit
Net even rondgekeken en wanneer je GPu en CPU/mobo wil vervangen dan moet je veel schipperen en ga je er op CPU gebied niet veel op vooruit.
Ik zou dan alleen een GPU doen en een fan voor je koeler en het geld sparen wat over is om later een CPU en mobo upgrade te doen.
Hou er rekening mee dat de fan een dunne is. Als je plek hebt voor een normale dikte fan dan kun je die beter pakken mits je rekening houd met de bevestiging. Maar ik denk dat dat met de meeste zo niet alle fans wel goed komt.
GPU iets van een GTX750 Ti of een 2e handsje wat al aanbevolen is, maar ik weet niet of je dat wil. Als je dat wel wil is het waarschijnlijk mogelijk om ook een CPU en mobo upgrade uit te voeren.

Edit 2

Een i3 6100 CPU is wel wat sneller als ik even snel google, in multi thread werk iets van 35% sneller. Aan jou of je dat het geld waard vind. Je kan later nog naar een i5 upgraden eventueel. Een AMD zou ik niet doen. Ze zijn al niet snel en upgraden gaat ook niet echt meer lukken aangezien ze eind dit jaar of begin volgend jaar met totaal nieuwe CPU lijn uitkomen.

Een nieuwe i5 en mobo slokt al je budget al op... Of alles 2e hands?

[ Voor 89% gewijzigd door Dunky555 op 29-01-2016 13:22 ]

• iBugged
Ik heb geen problemen met tweedehands :) Op zich merk ik dat de CPU problemen heeft om ETS2 te hendelen, Minecraft heeft geen enkele CPU problemen mee geloof ik :) Aan de andere kant, hoeveel zin heeft het om een GTX 750 ti of een HD7950 te kopen voor een A6...

• Dunky555
  • Niet online
Weet je zeker dat het je CPU is die moeite heeft en niet de GPU. Kan het haast niet geloven met dat spel. Aan de andere kant weet ik ook niet hoe het spel werkt en wat het nodig heeft en mods kunnen killing zijn.

Even de specs erbij gehaald.
http://www.systemrequirem...ck-simulator-2/11492/?p=a

Euro Truck Simulator 2 Minimum Requirements
CPU: Dual core CPU 2.4 GHz
CPU Speed: 2.4 GHz
RAM: 4 GB
Video Card: GeForce GTS 450-class (512 MB)
Sound Card: Yes

Euro Truck Simulator 2 Recommended Requirements
CPU: Quad core CPU 3.0 GHz
CPU Speed: 3.0 GHz
RAM: 6 GB
Video Card: GeForce GTX 760-class (2 GB)
Sound Card: Yes

Bij de minimum specs kom je met je GPU al te kort. Een GTS 450 is al sneller.

http://www.anandtech.com/bench/product/613?vs=609

Ik zou zeggen dat je zeker beter een andere GPU kan kopen dan CPU en als ik kijk naar de recommended specs dan zit je al zelfs aan een GTX 760. Net een trapje hoger dan de 750 Ti. Al is dat verschil vaak te verwaarlozen, maar dan zou je de prijzen en prestaties (reviews) erbij moeten pakken en kijken wat je wil.

Mods in een spel is altijd lastig. De een loopt prima en de ander zelfs met een dik systeem nog niet eens.
Pagina: 1