Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:53
Mijn vraag
Weet iemand wat ik kan doen om het volgende op te lossen? M'n vriendin heeft een LG G2 Mini met 8 Gb intern geheugen. Ze heeft die nu iets meer dan een jaar en het laatste half jaar begint de System data map gigantisch te worden. (groter dan 4Gb) Het lukt ons niet om die map kleiner te krijgen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android versie 5.x (zal nog even de juiste versie er bij zoeken)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- reset naar factory settings. Map blijft aanwezig ...
- rooten. Lukt me helaas niet. Steeds problemen met vinden van de juiste software om dat te doen (verschil in phone/android versie icm root-software)
- verplaatsen van apps naar SD-card. Dit is beperkt mogelijk.

Op dit moment heeft ze nog een paar 100 Mb vrij ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Dit is trouwens de twitter-reactie van LG op mijn vraag wat ik er mee kan ...
ik: @LG_WEBCARE_NL LG g2 mini geheugen loopt vol. Android 5.0.2. System data map is 3.43Gb! Factory reset helpt niet. Wat te doen?

Antwoord: Goedemorgen, ik raad je dan aan de data van apps regelmatig te verwijderen, dat scheelt ruimte

ik: @LG_WEBCARE_NL dat heeft geen zin zolang de system data map blijft groeien. Nu 4Gb, volgend jaar 5Gb?? Graag een structurele oplossing

Antwoord: Het besturingssysteem zal niet groter worden dan het geheugen op je telefoon.
|:(
Iemand nog een idee?

• monkel
Weet helemaal niemand iets hiervoor?? :'(

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
Ik zit net bij mijn telefoon te kijken maar welke map bedoel je precies?
De Data map in de System map, of Data die meteen onder apparaat staat, dat is bij mij ook een flinke.
En hoeveel apps zijn er geïnstalleerd.
Ook al geprobeerd bij Instellingen/Opslagruimte de gegevens in het cache geheugen te verwijderen?

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

monkel schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:43:
Mijn vraag
Weet iemand wat ik kan doen om het volgende op te lossen? M'n vriendin heeft een LG G2 Mini met 8 Gb intern geheugen. Ze heeft die nu iets meer dan een jaar en het laatste half jaar begint de System data map gigantisch te worden. (groter dan 4Gb) Het lukt ons niet om die map kleiner te krijgen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android versie 5.x (zal nog even de juiste versie er bij zoeken)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- reset naar factory settings. Map blijft aanwezig ...
- rooten. Lukt me helaas niet. Steeds problemen met vinden van de juiste software om dat te doen (verschil in phone/android versie icm root-software)
- verplaatsen van apps naar SD-card. Dit is beperkt mogelijk.

Op dit moment heeft ze nog een paar 100 Mb vrij ...
Probeer eens met Storage Analyser (Play Store) te kijken of er een rare app tussen zit. Houd er ook rekening mee dat E-Mails en SMS berichten veelal op het interne geheugen worden opgeslagen.

Zou je je bevindingen kunnen delen van Storage Analyser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
J-D schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:41:
[...]

Probeer eens met Storage Analyser (Play Store) te kijken of er een rare app tussen zit. Houd er ook rekening mee dat E-Mails en SMS berichten veelal op het interne geheugen worden opgeslagen.

Zou je je bevindingen kunnen delen van Storage Analyser?
Sorry dat het even duurde, maar het is me ondertussen gelukt om te rooten. Het vreemde is dat met elk tooltje wat ik gebruik, de storage sowieso nog maar 4Gb groot is. Wat er in Misc->System Data zit kan ik niet terug vinden in storage analyser-achtige tooltjes.

Het bizarre is dat deze map op m'n OnePlus niet aanwezig is, en dat deze op een andere Lg G2 mini wel aanwezig is, maar slecht enkele Mb's groot

Ik heb nog een keer LG-webcare gevraagd; hun reactie
Als die map leeg is heb je geen OS, lijkt me lastig.
en
Het is het OS, als je dat niet wil geloven dan kan dat uiteraard maar dat verandert helaas niks aan de inhoud. Succes!
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:30

MsG

Forumzwerver

Ik zou het systeem rooten, een andere recovery er op zetten. Eventueel een custom rom, waardoor je vaak een veel betere telefoon krijgt. En anders de onnodige programmatuur met bijvoorbeeld System App Remover weggooien. En zelf een Google Apps package downloaden waarbij je zelf aangeeft wat je wel en niet gebruikt. Bijv. opengapps http://opengapps.org/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
MsG schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:58:
Ik zou het systeem rooten, een andere recovery er op zetten. Eventueel een custom rom, waardoor je vaak een veel betere telefoon krijgt. En anders de onnodige programmatuur met bijvoorbeeld System App Remover weggooien. En zelf een Google Apps package downloaden waarbij je zelf aangeeft wat je wel en niet gebruikt. Bijv. opengapps http://opengapps.org/
Mm, thanks, ja, daar neig ik inderdaad steeds meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:30

MsG

Forumzwerver

Dat is precies het nadeel van al die el cheapo Android-modelletjes. Ze liften mee op de topmodellen qua naamgeving, LG G*, Samsung Galaxy S*, al die toplijnen hebben een budget-variant die opzichzelfstaand vaak helemaal niet zo geweldig zijn, en met veel te weinig opslag op de markt komen. In plaats van een nieuw budgetmodel kan je vaak beter een verouderd topmodel kopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
MsG schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:17:
Dat is precies het nadeel van al die el cheapo Android-modelletjes. Ze liften mee op de topmodellen qua naamgeving, LG G*, Samsung Galaxy S*, al die toplijnen hebben een budget-variant die opzichzelfstaand vaak helemaal niet zo geweldig zijn, en met veel te weinig opslag op de markt komen. In plaats van een nieuw budgetmodel kan je vaak beter een verouderd topmodel kopen.
Nouja, daar ben ik het niet mee eens. Dit toestel deed het prima, tot er een android-update kwam die in eens de Misc-System data ging vullen. Ik heb gisteravond hierop gegoogled en vind heel veel mensen met dit probleem (ook met top-modellen), maar niemand met een concrete oplossing. 8 Gb zou ook ruim voldoende moeten zijn voor OS, wat apps en wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Die map is 4GB geef je aan (en groeiend). Hoeveel GB heb je nog vrij? Als er totaal 8GB is, is het normaal dat er 2 tot 4gb verdwijnt aan je OS (Android). Je zou dus nog zo'n 4gb, minus geinstalleerde apps, foto's, muziek over moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bekijk even hoeveel GB haar fotos, en andere legitiem opgeslagen bestanden innemen. Er is natuurlijk een kans dat LG gelijk heeft, maar het kan ook anders zijn.

Vaak kan je de telefoon ook met bijvoorbeeld de volume-up knop ingedrukt in recovery modus starten, daar zou je de optie van compleet wissen ook moeten zien. Wellicht dat hij dan wel verdwijnt (dit verwijdert android niet, geen paniek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Waarschijnlijk zijn het de logs van de MLT service die de boel doen vollopen. 3845#*625# geeft op veel LG G2 Mini's toegang tot het MLT menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
je moet iets specifieker zijn... gaat het om de map "/system/data"
(op mijn nexus zit deze bv niet)

/system is soort van je OS map (~C:/windows)
/data staan verschillende user zaken zoals /data/apps/ -alle zelf geinstalleerde apps hier-
/data/media/0 is je "normaal toegankelijke opslag, de mappen die je ook ziet als je je toestel via USB aan je pc hangt.

Alles kan om het makkelijk te maken weer per merk en of per type en android versie anders zijn...

En alleen een map is natuurlijk geen 4GB, er moeten dan op zijn minst bestanden, submappen (al dan niet verborgen) instaan. Kan je die op de een of andere manier inzien?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 788211

Hallo, is hier nu een oplossing voor gevonden?
Ik heb op mijn Nexus 7 2013 ook een map /System/data van 12,8 gb ??
Met diskusage zie afbeelding.
https://goo.gl/photos/g47FTiw6BBZTNtc68

Johny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 788211 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:28:
Hallo, is hier nu een oplossing voor gevonden?
Ik heb op mijn Nexus 7 2013 ook een map /System/data van 12,8 gb ??
Met diskusage zie afbeelding.
https://goo.gl/photos/g47FTiw6BBZTNtc68

Johny
Maak even een nieuw topic aan. Je probleem gaat over een ander apparaat en topic kaping is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.