Pioneer versterker met filters (zwartwaarden)

Pagina: 1
Acties:

• MiracleTostie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2020
Hallo allemaal,

Het viel me laatst op dat de zwartwaarden van mijn films via mijn Nvidia Shield Android Tv (NSAT) via Kodi niet helemaal goed waren. De zwarte balken onder-en bovenaan het beeld waren meer grijs dan zwart. Ook natuurlijk donkere plekken in een film waren grijs. Ik heb gekeken waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb de ingangen veranderd, ik heb in Kodi het contrast proberen aan te passen (dit kan niet in de android versie), niets mocht baten. Wat wel werkte is de NSAT direct in de tv doen in plaats van via de versterker. Hier waren de zwartwaarden prima!

Ik ben naar mijn neef gegaan met mijn NSAT. Hij heeft ook een Pioneer versterker. Ik heb model VSX 1130K, hij heeft model VSX 930. Je zou zeggen vrijwel hetzelfde. Echter, bij hem waren de zwartwaarden wel goed! We hebben eens gekeken waar het aan kon liggen en we zijn erachter gekomen dat de versterker de optie digital video conversion (of V Conv) heeft. Als we deze van "auto" naar "On/Off" zetten werden de zwartwaarden veel beter. Hij kan met zijn versterker deze optie aanpassen tijdens het film kijken, maar ik met mijn versterker niet. Dat vind ik raar. Heeft er iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze optie standaard bij mij op "Off" staat?

Zoals ik zei kan ik ze niet aanpassen tijdens het film kijken. Wellicht is er een optie in de versterker zelf dat ik dit standaard uit kan zetten?

<Mijn neef heeft een 1080p tv, ik een 4k tv. Misschien is dit van invloed om "V Conv" aan of uit te zetten, dat weet ik niet. Dat weten jullie beter. Vandaar dat ik het erbij vermeld.>

Met vriendelijke groet,

MiracleTostie

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je moet even kijken naar de RGB-range instelling binnen Kodi. Deze kan op full (0-255) of op limited (16-235) ingesteld worden.

Ik gok dat deze nu op full staat, terwijl je tv limited verwacht.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MiracleTostie
Hallo Mark,

Ik heb dit geprobeerd, maar zover ik op fora heb kunnen lezen zit deze optie niet in de android versie van Kodi. Ik kan het mis hebben. Weet jij toevallig waar deze optie zou moeten zitten? Ik gebruik de Beta 16.0 versie van Kodi (die met DTS-HD passthrough).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb een android player gehad met Kodi. Bij mij kon ik dit instellen in een speciaal config menu van de leverancier. Die hadden een eigen app meegeleverd om dit te kunnen regelen.

Kijk ook even in je tv of daar niet toevallig de instelling kunt aanpassen. Waaróp de setting staat maakt niet zoveel uit, zolang beide devices maar hetzelfde ingesteld staan. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57
Hallo Mark,

Ik zal nog eens kijken, al heb ik het tot nu toe echt niet kunnen vinden. Vanmiddag hadden we de versterker uit staan (1 poort houdt hij dan open). Dan een film starten, tijdens de film de versterker aangezet en dan zijn de zwartwaarden wel op een acceptabel niveau. Maar als je de film start als de versterker al aan staat gooit hij zijn eigen filter er overheen en wordt het alleen maar slechter. Het blijft echt heel raar dat ik bij het aan willen passen van de C Conv modus de melding krijg "not available". Terwijl dit bij andere dingen gewoon wel kan.

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:57
Hallo Mark,

Ik heb het inderdaad niet kunnen vinden. We zijn er ook achter gekomen dat de zwartwaarden alleen slecht zijn bij 24hz en 50hz. Bij 60hz zijn de zwartwaarden prima. Het probleem met 60hz is dan weer dat de films schokkerig zijn. Het lijkt wel het één of het ander. Bij 24hz draaien de films die ik kijk vloeiend, zonder haperingen, maar met grijze waas. Bij 60hz heb ik goede zwartwaardes, maar krijg ik schokken in de film. Het schiet niet echt op zo.

Ik kreeg nog van iemand anders de tip om een hdmi splitter te kopen en aan te sluiten, maar niets dat ik probeerde hielp. De ene keer had ik helemaal geen beeld. De andere keer had ik paarsachtige sneeuw. Toen had ik wel beeld (met goede zwartwaardes op 24fps), maar weer geen geluid. Jammer.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

kan je niet gewoon met beeld direct naar je tv en dan het geluid via de pioneer laten lopen ? (via coax / spdif)

wellicht niet maximaal gebruiksvriendelijk maar wel een oplossing lijkt me

mmm even gekeken wat die shield is, ziet er leuk uit maar in de specs staat alleen een hdmi output. dat is wel heel magertjes moet ik zeggen. helaas dus geen digital out voor geluid

[ Voor 32% gewijzigd door Ray op 31-01-2016 10:42 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:22
MiracleTostie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:57:
Hallo Mark,

Ik heb dit geprobeerd, maar zover ik op fora heb kunnen lezen zit deze optie niet in de android versie van Kodi. Ik kan het mis hebben. Weet jij toevallig waar deze optie zou moeten zitten? Ik gebruik de Beta 16.0 versie van Kodi (die met DTS-HD passthrough).
Op de Shield en Kodi zit het inderdaad (nog) niet, de Shield geeft tot nu toe gewoon een verkeerd signaal naar de tv toe. Was ook bijzonder teleurgesteld in het brakke beeld. Heb nu dan ook de tv handmatig op RGB Limited gezet en de zwartwaarden zijn weer zoals het hoort, heerlijk diep.

Even op je tv kijken dus om die HDMI input aan te passen (indien mogelijk uiteraard maar ik neem aan van wel).

Nickname does not reflect reality

• MiracleTostie
Hallo,

Ik heb de UE48JU7000 samsung tv. Ik heb gekeken naar de RGB limited optie, maar ik kan die zo snel niet vinden. Zou je me alsjeblieft kunnen vertellen waar deze optie moet zitten?

Ik neem aan ergens in menu-->beeldeigenschappen...
Pagina: 1