Omruilactie ivm mogelijk onveilige iPad adapters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Vanochtend las ik over deze omruilactie:

http://www.apple.com/nl/support/ac-wallplug-adapter/

Misschien goed voor iedereen om eens een blik op de adapter te werpen. Ik heb dit topic maar in de iPad rubriek geplaatst omdat de grote adapters volgens mij vooral bij iPads geleverd zullen zijn (bij iPhones zitten immers de kleine adapters).

Nu blijk ik zelf zo'n onveilige adapter te hebben. Fijn dat Apple spontaan aanbiedt om die adapters om te ruilen, maar wat me dan weer ergert is dat er onnodige barrières opgeworpen worden. Volgens de Apple site móet je van te voren het serienummer van je iPad opzoeken. |:(

Waarom?

Als je een onveilige adapter van Apple hebt, dan staat toch vast dat die vervangen moet worden?

Ik heb dus een onveilige adapter, maar ik heb nog wel meer van deze zelfde adapters liggen want ik heb meerdere iPads en heb ook wel eens zo'n adapter extra er bij gekocht. Ik weet echt niet meer welke adapter bij welk apparaat hoort.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Glenfiddich schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:48:
Nu blijk ik zelf zo'n onveilige adapter te hebben. Fijn dat Apple spontaan aanbiedt om die adapters om te ruilen, maar wat me dan weer ergert is dat er onnodige barrières opgeworpen worden. Volgens de Apple site móet je van te voren het serienummer van je iPad opzoeken. |:(

Waarom?

Als je een onveilige adapter van Apple hebt, dan staat toch vast dat die vervangen moet worden?

Ik heb dus een onveilige adapter, maar ik heb nog wel meer van deze zelfde adapters liggen want ik heb meerdere iPads en heb ook wel eens zo'n adapter extra er bij gekocht. Ik weet echt niet meer welke adapter bij welk apparaat hoort.
Het is de normaalste zaak van de wereld dat je bij terugroepacties van wat dan ook het serienummer moet opgeven. Ik heb net de procedure voor 3 apparaten moeten doorlopen (2 iPad's en een MacBook pro) en het is een kwestie van minuten. De serienummers staan ook gewoon achterop de iPad of zijn eenvoudig uit de menu's te vissen op de Mac of iPhone. Het is ook niet om een lader aan een bepaald product te linken. Je kunt volgens mij ook dezelfde serial invullen voor meerdere apparaten. Het is puur voor de registratie.

Ik snap je probleem dus ook niet zo goed. Wat ik tot nu toe heb kunnen zien is dat het een nette en snelle procedure is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De 'USB' adapters zijn wél goed. Bij mijn iPad 3 werd die al standaard geleverd. Ook bij mijn iPhone 4 trouwens.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:56:
De 'USB' adapters zijn wél goed. Bij mijn iPad 3 werd die al standaard geleverd. Ook bij mijn iPhone 4 trouwens.
Dat klopt niet, ik heb hier nog een iPad 3 lader die wel fout is. Het gaat ook niet om de adapter zelf, maar om het opzetstukje. De "duckhead".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Schokkend nieuws :) Ik trek mijn adapter net los en is inderdaad zonder regio letters. De mijne is een 1212I, hg China. Kijk wel of ik 'm omruil, adapter zit toch meestal langere tijd in het zelfde stopcontact.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Tjoekie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:56:
[...]

(...) Het is ook niet om een lader aan een bepaald product te linken. (...)
Zou het niet? Waarom moet het dan?
Want wat heb je aan die serienummers als het je er niet om gaat welke adapter bij welk apparaat hoort? Registreren om maar iets te kunnen registreren?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Glenfiddich schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:12:
[...]

Zou het niet? Waarom moet het dan?
Want wat heb je aan die serienummers als het je er niet om gaat welke adapter bij welk apparaat hoort? Registreren om maar iets te kunnen registreren?
Weet ik veel. Ik ben alleen niet verbaasd dat "serienummer" blijkbaar een verplicht veld is in het CRM van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Tjoekie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:20:
[...]

Weet ik veel. Ik ben alleen niet verbaasd dat "serienummer" blijkbaar een verplicht veld is in het CRM van Apple.
Ik had eerder het nummertje van de adapter verwacht. Maar enfin, ik vul wel gewoon een serienummer in van een willekeurige iPad in.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 10:18
Ik had er zelf 7 en nog maar 2 serienummers. Kon ze direct alle 7 ruilen bij Amac zonder ook maar een serienummer te geven. Ze hadden een paar dozen gekregen om alles direct om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Waarschijnlijk is het nog irritanter als je het tweedehands hebt.
Zo heb ik een tweedehandse Samsung Nexus 10 met een ASUS Nexus 7 adapter...

C7 voedingstekker eropzetten kan ook. Hoef je hele gebeurtenis niet mee te maken. :P

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
Heb hier drie stuks aangemeld voor vervanging. Ben benieuwd of apple graag wil dat de oude teruggestuurd worden, of dat we die gewoon zelf weg mogen gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
alcx schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:41:
Heb hier drie stuks aangemeld voor vervanging. Ben benieuwd of apple graag wil dat de oude teruggestuurd worden, of dat we die gewoon zelf weg mogen gooien!
Staat letterlijk in de bevestiging die je krijgt.
Apple stuurt u een doos met een vervangende adapter. U kunt deze verpakking ook gebruiken om de betrokken lichtnetadapter naar Apple terug te sturen. Stuur alleen de stekker van de lichtnetadapter terug, niet uw lichtnetadapter zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

alcx schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:41:
Of je gaat naar Amac, zie reactie Pendora

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
Thom2289 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Staat letterlijk in de bevestiging die je krijgt.

[...]
Juist daarom ben ik benieuwd. Er staat "kunt", dat klinkt als een optie. Zij zullen de onderdelen recyclen, maar ik vermoed dat ze ook toestemming geven om het eendenbekje zelf naar het afvalpunt te brengen. Kan me niet voorstellen dat ze belang hebben bij de oude onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:23
Bij de meeste Apple Authorised Service Provider(Zoals Amac en iCentre o.a) kun je de "Duckheads" omruilen, hiervoor is er geen serienummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Net geruild bij Amac. En voor de moeite een tegoedbon van € 5,- gekregen :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:07

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb ook 2 stekkers gekregen voor 2gen ipad en 4gen ipad. Maar dat terugsturen, die bruine envelopjes, hoe weet apple nu waarvan die komen? Er staan geen klant gegevens op, of ik moet een retour nummer erbij vermelden? Of zit er een RFid chip in de zak?

Moet ik wel iets terug sturen? Of mag het alleen?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

DerOllie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:32:
Ik heb ook 2 stekkers gekregen voor 2gen ipad en 4gen ipad. Maar dat terugsturen, die bruine envelopjes, hoe weet apple nu waarvan die komen? Er staan geen klant gegevens op, of ik moet een retour nummer erbij vermelden? Of zit er een RFid chip in de zak?

Uh, postcode en huisnummer op de achterzijde vermelden?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
DerOllie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:32:

Moet of mag maakt toch niet uit in dit geval? Ze ruilen netjes kosteloos je stekker om en geven je alles om de oude kosteloos op te sturen. Waarom zou je dan alsnog proberen je oude stekker te houden? (is geen persoonlijke aanval, maar ik snap oprecht niet waarom iemand dit zou willen :) )

Ik zal vanavond ook mijn stekker eens controleren, ik gebruik zelf altijd die met dat snoer eraan dus moet de andere even uit de doos vissen :)

Edit: ook ik hoor erbij, ook maar een vervanging aanvragen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Axewi op 06-02-2016 15:28 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Waarom?
Apple houdt een uitgebreid reparatieprofiel bij voor jouw iPad.
Als je niet wilt dat je je serienummer moet geven, dan loop je even naar een reseller en krijg je er zo eentje geruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:29

Yor

Yor1313#2571

Vanochtend las ik over deze omruilactie:

http://www.apple.com/nl/support/ac-wallplug-adapter/

Misschien goed voor iedereen om eens een blik op de adapter te werpen. Ik heb dit topic maar in de iPad rubriek geplaatst omdat de grote adapters volgens mij vooral bij iPads geleverd zullen zijn (bij iPhones zitten immers de kleine adapters).

Waarom?

Koop eens een 3rd party adapter, check daar de duckhead eens van........Juistem, precies dezelfde, zelfde serie, zelfde kenmerken, zelfde fabriek.

Apple wil niet voor de hele namaakbranch ook de duckheads vervangen, lijkt me niet meer dan logisch, toch?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly48
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-12-2021
Als je de stekker in de antwoordenvelop afgeeft op het postkantoor krijg je op verzoek een verzendbewijs.
Zo heb ik dat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Hmm. Dit is wel apart. Ik zie niet waar dit fout zou moeten gaan. Wat is precies de reden dat ze vervangen moeten worden vraag ik me af.

Ik heb er zelf denk ik een stuk of tien-vijftien. Zal morgen eens naar Xando Nijmegen gaan om te kijken of ik ze direct kan ruilen. Ik zeg geen nee tegen een nieuwe namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

supersnathan94 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:51:
Hmm. Dit is wel apart. Ik zie niet waar dit fout zou moeten gaan. Wat is precies de reden dat ze vervangen moeten worden vraag ik me af.

Ik heb er zelf denk ik een stuk of tien-vijftien. Zal morgen eens naar Xando Nijmegen gaan om te kijken of ik ze direct kan ruilen. Ik zeg geen nee tegen een nieuwe namelijk.
https://twitter.com/MacRu...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Dat kriebelt wel hoor :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Aha. Tsja. Klein detail ;). Lijkt mij met name vervelend als het zo'n oude vaste contactdoos is met van die drukpinnen aan de binnenkant. No way dat je ze er uit krijgt zonder het hele ding uit elkaar te halen.

Ga ze morgen maar direct omwisselen denk ik dan.

Edit:

Onze iPad air 2 heeft de goede en ik kan inderdaad zien wat er veranderd is. Waar de oude duckheads een soort insert hebben waar de pinnen inzitten en die vastgelijmd zit heeft de revisie dat niet en is het een blok gegoten kunststof waar de pinnen in verankerd zitten. Goed opgelost dus. Helaas heb ik wel nog 12 "foutieve" duckheads :| . De reactie van mn moeder was overigens wel grappig. Die begon gelijk "ja boeiend?" alsof ik er dood aan kan gaan ofzo.... _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door supersnathan94 op 17-02-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:11

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Even dit topic bumpen. Moet je ook tekenen voor ontvangst als je het online regelt, of past het zo door de brievenbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Splinter Cell schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:25:
Even dit topic bumpen. Moet je ook tekenen voor ontvangst als je het online regelt, of past het zo door de brievenbus?
Bij mij paste die netjes door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:11

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

noloog schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Bij mij paste die netjes door de brievenbus.
:)
Pagina: 1