Mensen, het volgende probleem wil ik aan jullie voorleggen. Recentelijk heb ik mijn thuisnetwerk opnieuw aangelegd. Nu valt mij op dat het interne netwerk erg traag is. Dit merk ik vooral aangezien ik een Steam Link heb, welke onbruikbaar functioneert wanneer ik stream waarbij mijn pc op wifi (5Ghz) werkt en de Link via kabel is aangesloten. En wanneer beide machine via kabel zijn aangesloten, er ook een (hetzij werkbare) lag optreedt.
Vanaf dat punt heb ik mijn internet doorgemeten met Iperf3. Hieronder wil ik jullie mijn settings en metingen laten zien.
Ik heb het idee dat het probleem zich ook voorheen ook voor deed. Alleen toen had ik er geen ‘last’ van, ik had geen snel netwerk nodig. Ik merkte wel dat oversturen van data naar mediaplayer traag ging. Maar dan koppelde ik de externe hdd aan mijn pc.
Ik wil graag weten wat het probleem kan zijn.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Hier de snelheden die ik heb gemeten met Iperf3:

En hier de channels van mijzelf vs. de omgeving:
(Niet dat het ertoe doet voor de bekabelde metingen.)

Vanaf dat punt heb ik mijn internet doorgemeten met Iperf3. Hieronder wil ik jullie mijn settings en metingen laten zien.
Ik heb het idee dat het probleem zich ook voorheen ook voor deed. Alleen toen had ik er geen ‘last’ van, ik had geen snel netwerk nodig. Ik merkte wel dat oversturen van data naar mediaplayer traag ging. Maar dan koppelde ik de externe hdd aan mijn pc.
Ik wil graag weten wat het probleem kan zijn.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
- Een Ziggo (UPC) modem;
- Circa 40m CAT6 kabel leidt internet naar Asus RT-N66U router;
- Steam Link, tv en mediaplayer zijn via CAT5 UTP kabel (circa 2m) aangesloten op router;
- PC staat op circa 5m afstand van router, aangesloten via Wifi 5Ghz. (Al heb ik hem ook aan getest via CAT5 UTP kabel.)

Hier de snelheden die ik heb gemeten met Iperf3:

En hier de channels van mijzelf vs. de omgeving:
(Niet dat het ertoe doet voor de bekabelde metingen.)