Nieuw hp laptop krakend geluid (geluidsopname bijgevoegd)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop moeten kopen, nadat mijn oude vertrouwde acer laptop stuk is gegaan.
Ik had dringend een nieuwe laptop nodig voor het schrijven van mijn scriptie, dus heb niet de tijd gehad om veel reviews te lezen. Op aanrader van "de meneer" van mediamarkt heb ik een hp15ac121 gekocht. Had niet een al te breed budget, vandaar dat ik voor deze heb gekozen.

Vandaag voor het eerst gebruikt, en er komt een krakend geluid uit. Dit geluid hoor ik vooral rechts onderin mijn laptop. Ik weet bijna niks van laptops, dus zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn? (hardware??)
Bijgevoegd een geluidsopname: https://soundcloud.com/us...9-893634748/nieuwe-opname

Weten jullie wat dit is en wat raden jullie mij aan? Gelijk teruggaan? en heeft er iemand ervaring met deze laptop?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-01-2016 20:48)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dat is je HDD (hardeschijf) die ratelt (kop beweegt en leest van de platters, ronde mechanische schijven). De ene HDD maakt iets meer geluid dan de ander. Hoe sterk dit de gebruiker opvalt hangt ook van de behuizing af waarin hij zit (afscherming geluid). Het voelen van de trillingen hangt af of die enigszins rubbers rondom heeft qua montage.

Later zou ik eens upgraden met een SSD (chips net als USB). Deze maken geen geluid, de laptop of PC voelt en werkt 3x zo snel met programma's opstarten etc..

[ Voor 24% gewijzigd door ToFast op 29-01-2016 14:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Dat is je HDD (hardeschijf) die ratelt (kop beweegt en leest van de platters, ronde mechanische schijven). De ene HDD maakt iets meer geluid dan de ander. Hoe sterk dit de gebruiker opvalt hangt ook van de behuizing af waarin hij zit (afscherming geluid). Het voelen van de trillingen hangt af of die enigszins rubbers rondom heeft qua montage.

Later zou ik eens upgraden met een SSD (chips net als USB). Deze maken geen geluid, de laptop of PC voelt en werkt 3x zo snel met programma's opstarten etc..

[ Voor 24% gewijzigd door ToFast op 29-01-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:57:

Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een vrij lichte laptop, dus behuizing is inderdaad niet heel dik. Dus gewoon maar accepteren dat ik dat blijf horen, totdat ik over een paar jaar een nieuwe koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:20:
[...]
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een vrij lichte laptop, dus behuizing is inderdaad niet heel dik. Dus gewoon maar accepteren dat ik dat blijf horen, totdat ik over een paar jaar een nieuwe koop?
Precies, wat je wel kunt doen is zoals ik al aangaf de HDD vervangen door een SSD. Heb je minder opslagcapaciteit, maar voldoende voor Windows, software en documenten en wat spelletjes met 250GB voor 66-85 euro (afhankelijk van merk). Deze zijn compleet stil (flash geheugen chips) en maken elke laptop of PC (ook oudere) met gewone platter hardeschijf zo'n 3x zo snel en veel fijner in gebruik. Aan gezien je geen verstand hebt van PC's etc kan je dit het beste laten doen door een kennis of bij een computerbedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klink inderdaad gewoon als het geluid van een HDD. Verder niets aan te doen behalve voor een SSD te gaan.
Pagina: 1